/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Grusvej med huller og støv
Fra : JC


Dato : 16-05-03 11:43

Hej

Jeg har en grusvej som er meget belastet med tunge køretøjer.
Dette giver en del små huller i vejen og så støver det af H...til.
Hva kan man putte på sådan en vej..så støvet ikke er der mere
og at vejen ikke hele tiden skal jævnes ud for huller.
Bruger pt Magnesiumclorid for at binde støvet..men det holder
ikke ret længe..
Men virker godt når det lige er kommet på..!

Er der nogle der har et godt bud og gerne billigt at få lavet..?

Mvh
Jan.-



 
 
Philip Oest Møller (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Philip Oest Møller


Dato : 16-05-03 13:39

> Jeg har en grusvej som er meget belastet med tunge køretøjer.
> Dette giver en del små huller i vejen og så støver det af H...til.
> Hva kan man putte på sådan en vej..så støvet ikke er der mere
> og at vejen ikke hele tiden skal jævnes ud for huller.
> Bruger pt Magnesiumclorid for at binde støvet..men det holder
> ikke ret længe..
> Men virker godt når det lige er kommet på..!
>
> Er der nogle der har et godt bud og gerne billigt at få lavet..?

Jeg har lige(en uge siden) smidt en seddel ud, hvor der stod, hvad de bruger
i Norge. Der oppe bruger de afsindige mængder special salt til at binde
gruset sammen i vejen så det bliver så hårdt som asfalt.(ikke at forveksle
med alm. vejsalt til glatføre bekæmpelse)

Jeg mener bestemt at det var kalcium clorid der stod på sedlen. Det er
ganske store mængder der skal på (2-5 kg pr. kvm. er et gæt) og det holder i
1-2 år.

Ellers er der en anden vej belægnings type der hedder noget med olie grus,
det er en speciel olie type der hældes ud på grusvejen det giver noget der
til forveksling ligner asfalt, der kan til og med laves hvide striber på
vejen.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller



"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"



Svend Erik Bertelsen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 16-05-03 15:47

JC skrev:

> Jeg har en grusvej som er meget belastet med tunge køretøjer.
> Dette giver en del små huller i vejen og så støver det af H...til.
> Hva kan man putte på sådan en vej..så støvet ikke er der mere ...

Jeg cykler jævnligt i et sommerhusområde. Det meste af vejen
er grusvej. Men ud for visse huse er der nogle ejere, som har
en belægning af strandskaller på vejen. Denne vejbelægning er
meget hård - og så støver det ikke fra den, når der bliver kørt
på den.

Men om denne strandskalsbelægning kan holde til den tunge trafik
sådan i længere tid, det kan jeg ikke svare på.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Carsten Finn Rasmuss~ (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 16-05-03 16:16


"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.192f184d699ee8e99896db@news.cis.dfn.de...
> JC skrev:
>
> > Jeg har en grusvej som er meget belastet med tunge køretøjer.
> > Dette giver en del små huller i vejen og så støver det af H...til.
> > Hva kan man putte på sådan en vej..så støvet ikke er der mere ...
>
> Jeg cykler jævnligt i et sommerhusområde. Det meste af vejen
> er grusvej. Men ud for visse huse er der nogle ejere, som har
> en belægning af strandskaller på vejen. Denne vejbelægning er
> meget hård - og så støver det ikke fra den, når der bliver kørt
> på den.
>
> Men om denne strandskalsbelægning kan holde til den tunge trafik
> sådan i længere tid, det kan jeg ikke svare på.
>
> --
> Venlig hilsen
> Svend Erik
Det tror jeg er en rigtig god ide. Jeg tænkte først på knust granit, men det
koster formodentlig en større Lollandsk bondegård.
Strandskaller/muslingeskaller tror jeg vil have næsten de samme egenskaber
når først de er 'kørt sammen'. De vil være i stand til at 'pakke' og de vil
ikke støve i samme grad. Jeg har set nogle programmer om halmhuse, hvor man
brugte dem til isolering i gulvet. De sagde at de kostede 'næsten
ingenting'.
PS.
Vær opmærksom på 'vaskebræt-effekten'. Er der først opstået huller i en
grusvej, har de en tendens til at genopstå selvom de bliver fyldt ud. Det er
noget med at fyldet ikke bliver komprimeret nok og bilernes affjedring
bevirker at man hurtigt får 'vugget' de samme huller frem igen.
Jeg tror derfor at det er vigtigt at underlaget er helt plant og stabilt før
den nye belægning lægges på = ret af, vent 14 dage, ret af, ... indtil
overfladen er helt stabil.
Jeg synes projektet lyder spændende og hører gerne nærmere.
mvh Carsten



JC (16-05-2003)
Kommentar
Fra : JC


Dato : 16-05-03 16:43

Hej...

Muslingskaller har jeg prøvet, men trafikken er meget tung og meget af
den...
3 uger efter væk..!
Det med kalcium clorid har jeg også prøvet, men dog ikke i de mængder som
bliver
omtalt af hr. Møller..men tror heller ikke det er en god løsning, når de kan
køre 10 cm
muslingskaller til mel på 3 uger..
Granit har jeg også haft i tankerne...men kunne godt tænke mig at høre fra
nogle der har prøvet
Granit på deres egen vej..som også er meget trafikkeret..!



Mvh
Jan.-




Svend Erik Bertelsen (16-05-2003)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 16-05-03 19:10

JC skrev:

> Muslingskaller har jeg prøvet, men trafikken er meget tung og meget af
> den...
> 3 uger efter væk..!

Det må jeg nok sige! Man skulle næsten tro, det var militære
køretøjer, der brugte den vej.

Den vej, jeg beskrev tidligere i tråden, har altså nogle steder
med godt nedkørte strandskaller. Nogle at disse er omkr. 3 år
gamle, og ser ganske plane ud. Men hvis der på "din" vej kører
tunge lastbiler, gummigeder osv., så er det godt nok ikke let at
være vejbelægning.

Men sig mig: Hvad laver alle disse tunge køretøjer på sådan en
grusvej, som du bor op ad?

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fam. Olsen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 17-05-03 13:08


"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.192f478ce2afb2e09896dc@news.cis.dfn.de...

> Det må jeg nok sige! Man skulle næsten tro, det var militære
> køretøjer, der brugte den vej.

He he hvad mener du egentlig med det?

Hvis det er de pansrede bæltekøretøjer du tænker på så trykker de altså
meget mindre pr. cm2 end et hjulkøretøj. dog kan de vride lidt op i det når
de drejer skarpt rundt.
Og militærets lastbiler er vel ikke større end de civile lastbiler der kører
rundt.

MVH Niels



Svend Erik Bertelsen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 17-05-03 15:19

Fam. Olsen skrev:

> Hvis det er de pansrede bæltekøretøjer du tænker på så trykker de altså
> meget mindre pr. cm2 end et hjulkøretøj. dog kan de vride lidt op i det når
> de drejer skarpt rundt.

I 1971-1972 var jeg kører på en pansret mandskabsvogn. Og jeg
kan love dig for, at vi satte vores spor på grusvejene. Bælterne
er jo udstyret med gummiklodser og skovle, så de griber godt fat
i underlaget. Når der skulle korrigeres på retningen, eller drejes
skarpt, så var der rusket godt op i sådan en grusvej.

> Og militærets lastbiler er vel ikke større end de civile lastbiler der kører
> rundt.

Det kan godt være forsvarets lastbiler, ikke er større end de
civiles, men de der sidder bag rattet, er jo kun nogen store
knægte. Og de *kan* ikke lade være med at lave lidt fræs en gang
imellem

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fam. Olsen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 17-05-03 19:31


"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.193062bee0cf3689896dd@news.cis.dfn.de...
> Fam. Olsen skrev:
>
> > Hvis det er de pansrede bæltekøretøjer du tænker på så trykker de altså
> > meget mindre pr. cm2 end et hjulkøretøj. dog kan de vride lidt op i det
når
> > de drejer skarpt rundt.
>
> I 1971-1972 var jeg kører på en pansret mandskabsvogn. Og jeg
> kan love dig for, at vi satte vores spor på grusvejene. Bælterne
> er jo udstyret med gummiklodser og skovle, så de griber godt fat
> i underlaget. Når der skulle korrigeres på retningen, eller drejes
> skarpt, så var der rusket godt op i sådan en grusvej.

He he. I 1971-1972 krvavlede jeg rundt og sked i bleen. Nu er jeg mekaniker
i hæren og har også kørt PMV. Det er rigtigt som du skriver at de river op i
en grusvej. Om sommeren kan de også rive op i asfalten hvis det er meget
varmt. Dog sker det ikke ved almindelig kørsel. Det er kun når der drejes
skarpt. Men er det egentlig ikke det vi begge to skriver. Måske vi bare
definerer, hvad der er meget, lidt forskelligt. Jeg vil mene at der skal
mange flere end et enkelt køretøj til. Men hvis et helt kompagni eller en
hel eskadron har passeret så er de t nok en anden sag.

Det jeg ville sige med mit forrige indlæg var bare at sådan en fætter
trykker meget mindre på jorden end en lastbil. Jeg mener at i PMV'ens
tilfælde det er noget med et lille 1/2 kg pr. cm2. Skaderne opstår af vridet
i bælterne når den drejer, da det ene bælte bremses for at den drejer. De
værste opfræsninger kommer når der laves centrumvending hvor det ene bælte
blokeres. Men det ved du jo kun alt for godt som tidligere kusk på sådan et
dyr.

> Det kan godt være forsvarets lastbiler, ikke er større end de
> civiles, men de der sidder bag rattet, er jo kun nogen store
> knægte. Og de *kan* ikke lade være med at lave lidt fræs en gang
> imellem

Hov hov skal du kalde mig en stor knægt. Jeg er dog blevet 33
efterhånden.
Nej du har ret. Mange af soldaterne er unge knægte der bliver sat op i en
potensforlænger.

MVH Niels



Svend Erik Bertelsen (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 18-05-03 10:46

Fam. Olsen skrev:

> > Det kan godt være forsvarets lastbiler, ikke er større end de
> > civiles, men de der sidder bag rattet, er jo kun nogen store
> > knægte. Og de *kan* ikke lade være med at lave lidt fræs en gang
> > imellem

> Hov hov skal du kalde mig en stor knægt. Jeg er dog blevet 33
> efterhånden.

Kun 33 - - - Så kunne jeg være far til dig

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fam. Olsen (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 18-05-03 18:48


"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1931669b23138cbf9896de@news.cis.dfn.de...

> > Hov hov skal du kalde mig en stor knægt. Jeg er dog blevet 33
> > efterhånden.
>
> Kun 33 - - - Så kunne jeg være far til dig

Hmmm jeg må vist hellere tasle lidt med moar. ))


MVH Niels



Mestersangeren (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Mestersangeren


Dato : 17-05-03 13:21

I stdet for at poste penge ud på diverse ting som skal binde støvet, var det
så ikke en idé at astfaltere i stedet for. ?


"JC" <vapti@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ec50719$0$97252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej...
>
> Muslingskaller har jeg prøvet, men trafikken er meget tung og meget af
> den...
> 3 uger efter væk..!
> Det med kalcium clorid har jeg også prøvet, men dog ikke i de mængder som
> bliver
> omtalt af hr. Møller..men tror heller ikke det er en god løsning, når de
kan
> køre 10 cm
> muslingskaller til mel på 3 uger..
> Granit har jeg også haft i tankerne...men kunne godt tænke mig at høre fra
> nogle der har prøvet
> Granit på deres egen vej..som også er meget trafikkeret..!
>
>
>
> Mvh
> Jan.-
>
>
>



JC (17-05-2003)
Kommentar
Fra : JC


Dato : 17-05-03 18:32


Hej...

Den grusvej vi snakker om, ligger på landet og i en meget fattig kommune.
Kommunen har givet tilladelse til dvs landbrug (svinefarme) til at udvide,
men
dog kunne der ikke blive penge til at lave en grusvej om til en asfalteret
vej, som kunne
holde til denne extra tunge trafik.!
Derfor jeg søgt ved kommunen flere gange for at få den asfalteret, men det
har kommunen ikke
råd til.
Har så prøvet med alternative metoder,som skulle være billig for at
tekniskforvaltning kunne klare opgaven.
Et år med Muslingskaller ( duede ikke )...Så med salt (Magnesiumclorid) og
(kalcium clorid ) disse er kun
på forsøgs basis.
Da kommunen ikke er klar over om de har råd næste år..!

Der er 6 adresser på vejen, hvor af de 2 er svinefarme plus en minkfarm og
de skal have tilført foder i store lastbiler,
samt transport af gylle konstant, som også foregår i lastbiler..(nu om
dage).!
Trafikken ligger ca 200 køretøjer pr døgn.

Er ellers glad ved stedet hvor jeg bor, men grusvejen er ved et drive en til
vandvid..!
Kommunen rasper vejen ca 1 gang i kvartalet men dette er ikke nok..så derfor
rasper svinefarmen også vejen en´gang
pr måned, pga klager fra vognmændene som skal lev. foder og dvs til
svinefarmen..!
Vejen bliver meget hullet og ødelægger dvs køretøjer.

Hva kan man så lære af det, jow flyt aldrig til en fattig kommune. Som på
deres egen hjemmeside fortæller folk, hvor
godt det er at bo i deres kommune og alt det de gør for deres borger.
Viste ikke det kun galt byen og alle der bor på landet kunne klare sig
selv...

Vejloven henholder kommunen sig til og den siger der ikke er noget at gøre.
Så derfor prøver jeg at finde alternativer som jeg kan snakke med
tekninskforvaltning om, at få etableret på den
mest billige måde, ville gerne finde en løsning som alle kunne være tilfreds
med og som holder..!

Så er meget åben for forslag..!

Mvh
Jan.-
Som er meget træt at slås med kommunen.
( som de siger på kommunen: du kunne jo bare lade være med at flytte på
landet)
( men troede ellers de havde brug for flere skatte borger)..!







Philip Oest Møller (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Philip Oest Møller


Dato : 17-05-03 23:38

> Et år med Muslingskaller ( duede ikke )...Så med salt (Magnesiumclorid) og
> (kalcium clorid ) disse er kun
> på forsøgs basis.
> Da kommunen ikke er klar over om de har råd næste år..!
>
> Der er 6 adresser på vejen, hvor af de 2 er svinefarme plus en minkfarm og
> de skal have tilført foder i store lastbiler,
> samt transport af gylle konstant, som også foregår i lastbiler..(nu om
> dage).!
> Trafikken ligger ca 200 køretøjer pr døgn.


De veje jeg har oplevet og kørt på, i flere år, i Norge, er også med meget
tung traffik. Ja det er jo almindelige landeveje bygderne i mellem, og det
er saltet veje. De bliver skrabet to gange om året og saltet ca. hvert andet
år. Jeg vil ikke påstå at det er som asfalt, men det er gode grusveje i
forhold til de elendige grusveje vi holder her i landet, som jeg er helt
sikker på ikke er saltet.

Hvis en grusvej er saltet er overfladen hård og glat, og støver næsten ikke.

Jeg kender ikke prisen for saltet, men det tager en vejskraber 1 time at
skrabe 5km vej. Det skal være en rigtig vejskraber, ikke en traktor
monteret. Men det er da klart at en dansk teknisk forvaltning ikke har den
fornødne "know how" til at lave en saltet vej.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller



"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"



Carsten Finn Rasmuss~ (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Finn Rasmuss~


Dato : 18-05-03 00:03


"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ba6dk8$koj$1@sunsite.dk...
>
> De veje jeg har oplevet og kørt på, i flere år, i Norge, er også med meget
> tung traffik. Ja det er jo almindelige landeveje bygderne i mellem, og det
> er saltet veje. De bliver skrabet to gange om året og saltet ca. hvert
andet
> år. Jeg vil ikke påstå at det er som asfalt, men det er gode grusveje i
> forhold til de elendige grusveje vi holder her i landet, som jeg er helt
> sikker på ikke er saltet.
>
Jeg tror at grusvejene i Norge og det nordlige Sverige for det meste er
lavet af knust granit og stenmel, og ikke af bakkematerialer som herhjemme,
så jeg tror ikke at det kun er saltet der gør det.
Kunne man ikke spørge en norsk 'vejmand'? De bruger sikkert også usenet i
Norge.
Carsten



Philip Oest Møller (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Philip Oest Møller


Dato : 18-05-03 12:47

> Jeg tror at grusvejene i Norge og det nordlige Sverige for det meste er
> lavet af knust granit og stenmel, og ikke af bakkematerialer som
herhjemme,
> så jeg tror ikke at det kun er saltet der gør det.
> Kunne man ikke spørge en norsk 'vejmand'? De bruger sikkert også usenet i
> Norge.

Min svoger i Norge har en del kilometer vej på sin landejendom, og der er
underlaget knuste sten(20-100mm). Men slidlaget er for det meste
bakkemateriale. De knuste skærver og stenmel pakker ikke særligt godt, i
forhold til stabilgrus. De har rigeligt med bakkematerialer, hver bonde har
sit eget lille "sandtak"(grusgrav) til at udbedre private veje med.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller



"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"



Svend Erik Bertelsen (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Svend Erik Bertelsen


Dato : 18-05-03 10:46

JC skrev:

> Der er 6 adresser på vejen, hvor af de 2 er svinefarme plus en minkfarm og
> de skal have tilført foder i store lastbiler,
> samt transport af gylle konstant, som også foregår i lastbiler..(nu om
> dage).!
> Trafikken ligger ca 200 køretøjer pr døgn.

Efter din beskrivelse er det jo nærmest et industriområde, du bor
i. Og kommunen burde i allerhøjeste grad sørge for, at vejen blev
asfalteret.

> Er ellers glad ved stedet hvor jeg bor, men grusvejen er ved et drive en til
> vandvid..!

Forstår godt din fortvivlelse!

I bor altså nogle stykker på den vej. Og alle er vel mere eller
mindre utilfredse med den. Kunne det ikke være en idé, at du
eller en anden, samlede de utilfredse sammen til et møde og evt.
med en repræsentant fra kommunen?

Med nogle gode argumenter, og måske også fotos af den dårlige vej,
burde det udmønte sig i en eller anden forbedring af forholdene.

> Hva kan man så lære af det, jow flyt aldrig til en fattig kommune. Som på
> deres egen hjemmeside fortæller folk, hvor godt det er at bo i deres kommune ...

Bare sådan af alm. interesse: Hvor er linket til den kommune?

> Vejloven henholder kommunen sig til og den siger der ikke er noget at gøre.

Det er et billigt svar fra den kommune, synes jeg!

> Mvh
> Jan.-
> Som er meget træt at slås med kommunen.

Jamen, giv ikke op. I som skal bruge den vej, skal rotte jer
sammen. Jeg synes altså I skal holde det møde, som jeg foreslår
ovenfor. Et møde med borgmesteren kunne også være en idé. Og hvis
det er en god borgmester, så tager han også godt imod jer.

Der er jo mange, som skriver læserbreve i den lokale avis. Men det
er ikke noget I skal gøre, før det hele er gået i hårknude. For så
bliver kommunen helt umuligt at få en dialog med.

Og så håber jeg, man finder en god løsning, som kan tilfredsstille
jer alle

--
Venlig hilsen
Svend Erik

JC (18-05-2003)
Kommentar
Fra : JC


Dato : 18-05-03 18:34

Jeg har haft lavet en underskrifts indsamling, med ca 20 underskrifter, som
skulle
bruges til en ansøgning til tekniskforvaltning med henblik på asfaltering af
vejen.
Dette blev afvist med denne begrundelse at det var for dyrt..!
Jeg har også haft formanden for tekninsk udvalg ude på adressen, i en sky
af støv, ville han godt give mig ret i at det kunne man ikke leve med..!

Jeg har også snakket med borgmesteren...og...det skulle han lige kikke på,
ringede senere og sagde: "han var blevet fortalt at det var der ikke penge
til "

Så jeg har da gjort lidt for at få kommunen i tale, har også snakket med
amtet ang: vejen og de kunne ikke forstå at kommunen ikke ville tage sig af
det
"lille" problem.
Så spurgte de hvilken kommune det var jeg boede i..? og jeg
svarede..********
Deres svar var så......ÅÅHHEEE NEJ...!
Spurgte hva det lige var det gik på..? Men det ville de ikke fortælle, men
at de kendte
godt "denne" kommune...så mine planer så ikke lyse ud mere...?!?!?!
Jammen hva sker der lige her..jeg tænkte på hvem skal nu hjælpe mig, når at
amtet giver denne
melding. Der findes jo ikke en instans som er mægler mellem Kommune og
Amt....og hvorfor
skulle der også være det..."men det kunne da godt være at man skulle oprette
sådan en"
Så ikke megen hjælp at hente her heller..!

Kommunen jeg bor i, vil jeg ikke oplyse endnu, for sådanne nogle grupper her
er jo åben for enhver..!
Og har fundet ud af, hvis jeg skal noget som helst i denne kommune bliver
det med en Advokat i ryggen..!
Jeg er kommet til et punkt, som gør at jeg enten vil lave en hjemmeside
eller bruge anden medie til at fortælle
om kommunen og dens gøren og laden..

Der vil jeg fortælle alt hva jeg har hørt og blevet tudet ørene fulde af, så
vel amt , vejdirektoratet, og kommunen..!
Men skal lige blive enig med mig selv, hvornår denne "krig" skal starte og
så skal den have hele armen, har en del andre
sjove ting ang kommunen, som skal med på siden, det vil nok komme bag på en
"del" mennesker tror jeg, de fleste ville undre
sig over at dette kan foregå i Danmark..men vi ser..!

Har også snakket med andre fattige kommuner i danmark, for det er ikke den
fattigste kommune jeg bor i .-)
Men de for løst problemet og kan slet ikke forstå denne holdning fra min
kommune..!
Som de siger: "vi er der for folket, som er vores arbejdesgiver"
Det kan jeg jo godt følge, da jeg også er en MEGET god skatteborger..!

Men at jeg som alm borger skulle finde en løsning for kommunen ang en vej,
som er billig og holdbar, ville jeg
får 4 år siden have forsvoret, at dette kunne aldrig blive min opgave.
Men helt klart noget min kommune ville tage sig af, jammen er det ikke det
de er der for..???
Som jeg og alle betaler til, af vores sure tjente penge..!!



Mvh
JC









"Svend Erik Bertelsen" <nospamtoseb@private.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1931744dd39756649896df@news.cis.dfn.de...
> JC skrev:
>
> > Der er 6 adresser på vejen, hvor af de 2 er svinefarme plus en minkfarm
og
> > de skal have tilført foder i store lastbiler,
> > samt transport af gylle konstant, som også foregår i lastbiler..(nu om
> > dage).!
> > Trafikken ligger ca 200 køretøjer pr døgn.
>
> Efter din beskrivelse er det jo nærmest et industriområde, du bor
> i. Og kommunen burde i allerhøjeste grad sørge for, at vejen blev
> asfalteret.
>
> > Er ellers glad ved stedet hvor jeg bor, men grusvejen er ved et drive en
til
> > vandvid..!
>
> Forstår godt din fortvivlelse!
>
> I bor altså nogle stykker på den vej. Og alle er vel mere eller
> mindre utilfredse med den. Kunne det ikke være en idé, at du
> eller en anden, samlede de utilfredse sammen til et møde og evt.
> med en repræsentant fra kommunen?
>
> Med nogle gode argumenter, og måske også fotos af den dårlige vej,
> burde det udmønte sig i en eller anden forbedring af forholdene.
>
> > Hva kan man så lære af det, jow flyt aldrig til en fattig kommune. Som

> > deres egen hjemmeside fortæller folk, hvor godt det er at bo i deres
kommune ...
>
> Bare sådan af alm. interesse: Hvor er linket til den kommune?
>
> > Vejloven henholder kommunen sig til og den siger der ikke er noget at
gøre.
>
> Det er et billigt svar fra den kommune, synes jeg!
>
> > Mvh
> > Jan.-
> > Som er meget træt at slås med kommunen.
>
> Jamen, giv ikke op. I som skal bruge den vej, skal rotte jer
> sammen. Jeg synes altså I skal holde det møde, som jeg foreslår
> ovenfor. Et møde med borgmesteren kunne også være en idé. Og hvis
> det er en god borgmester, så tager han også godt imod jer.
>
> Der er jo mange, som skriver læserbreve i den lokale avis. Men det
> er ikke noget I skal gøre, før det hele er gået i hårknude. For så
> bliver kommunen helt umuligt at få en dialog med.
>
> Og så håber jeg, man finder en god løsning, som kan tilfredsstille
> jer alle
>
> --
> Venlig hilsen
> Svend Erik



Fam. Olsen (17-05-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 17-05-03 13:10


"JC" <vapti@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3ec50719$0$97252$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej...
>
> Muslingskaller har jeg prøvet, men trafikken er meget tung og meget af
> den...
> 3 uger efter væk..!
> Det med kalcium clorid har jeg også prøvet, men dog ikke i de mængder som
> bliver
> omtalt af hr. Møller..men tror heller ikke det er en god løsning, når de
kan
> køre 10 cm
> muslingskaller til mel på 3 uger..
> Granit har jeg også haft i tankerne...men kunne godt tænke mig at høre fra
> nogle der har prøvet
> Granit på deres egen vej..som også er meget trafikkeret..!
>
>
>
> Mvh
> Jan.-


Da jeg fik skiftet tag var det nemt at blive af med de gamle tegl. En
kammerat var helt vild for at få dem til vejfyld til hans markvej. Det
skulle være rigtig godt til at pakke sig sammen efterhånden som det knustes.
Om det så støver mindre end grus ved jeg ikke.

MVH Niels



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste