Bulgarien - valuta med hjemmefra eller??
Fra : Brian Ebbesen

Dato : 15-05-03 23:29

Lidt mere Bulgarien.

Vi tager afsted lørdag til Bulgarien / Golden Sands i næste uge. Skal vi
veksle hele 'dynen' hjemmefra eller bør vi tage afsted med danske kroner og
veksle i Bulgarien??

Mvh

Brian

Fra : Klostervej

Dato : 16-05-03 07:36

"Brian Ebbesen" <brianebbesenFJERNDETTE@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi tager afsted lørdag til Bulgarien / Golden Sands i næste uge. Skal vi
> veksle hele 'dynen' hjemmefra eller bør vi tage afsted med danske kroner

Hej!
Vi plejer altid (nu) at veksle til Euro, og så veksle når vi når frem til
bestemmelsesstedet. På den måde står man ikke med 1000 kr. til overs i
fremmed valuta, når man kommer hjem. vi har også været i Bulgarien - det er
ikke noget problem.
På feriestederne tager de ofte 1 % i vekselgebyr, på den måde kan man
faktisk veksle hver dag uden det koster ekstra.
Mvh
Dorthe

Fra : Kjetil Rå Hauge

Dato : 17-05-03 12:41

On 16-05-03 08:35, in article fF%wa.7$MN6.2@news.get2net.dk, "Klostervej"
<dorthe2107@hotmail.com> wrote:

> [...]
> På feriestederne tager de ofte 1 % i vekselgebyr, på den måde kan man
> faktisk veksle hver dag uden det koster ekstra.

Det er ikke noe problem å finne minibanker (for uttak med VISA eller andre
kort) i større byer og turiststeder i Bulgaria. Derimot er det få
restauranter og butikker som tar VISA.

Fra : Nina7900

Dato : 13-06-03 15:17

"Kjetil Rå Hauge" skrev d. 17-05-03 12:41 dette indlæg :
> [...]
andre
> kort) i større byer og turiststeder i Bulgaria. Derimot er det få

Vi er lige kommet hjem fra Golden Sands. Du kan slet ikke veksle til
Leva (Bulgarske penge) her i Danmark, da det er en lukket valuta.
Det billigste du kan gøre er at veksle i deres banker, f.eks. Bulbank
har en kurs pt. 25,90 ( du får 25,90 leva for 100 danske kroner) Vi
rejste med Bravo tours, og de vekslede i bussen til hotellet til kurs
24,00. Der er mange veksel boder alle steder og jeg så kurser fra 22,5
til 25,50. Hvis du veksler i banken, husk dit pas.
Lad være at veksle på gaden, da du risikerer at få gamle udgåede penge i
bytte.
Alle gældene sedler og mønter er fra 1999 og frem.

Hilsen
Nina 7900.

http://www.kandu.dk/