Belægningssten
Fra : Anders Olsen

Dato : 25-03-01 14:55

Min indkørsel er ca 20 x 4 m . Den støder op mod fast vej belagt med
SF-sten. Jeg vil lægge Herregårdssten eller lign.Disse vil, indtil de skal
bruges, være oplagret på vejen med SF- stenene.
Er det i orden at begynde fliselægningen mod fast vej, så jeg samtidig har
noget at køre på, når jeg skal fragte fliserne fra flisestakken til
brugsstedet.?

Jeg formoder flisebelægn skal have svag hældning for vand-hvor stor skal
denne hældning være? Venlig hilsen og på forhånd
tak for svar Ejnar Nielsen

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 25-03-01 15:55

> Er det i orden at begynde fliselægningen mod fast vej, så jeg samtidig har
> noget at køre på, når jeg skal fragte fliserne fra flisestakken til
> brugsstedet.?

Hvor du begynder afhænger af hvor du vil have dentilskårne overgang. for du
kan ikke regne med at få det til at gå op. Hvis det skal gå til en
garageport, ville jeg vælge at begynde ved porten, der kan nemt blive lidt
med overgangen/afslutningen.

> Jeg formoder flisebelægn skal have svag hældning for vand-hvor stor skal
> denne hældning være? Venlig hilsen og på
forhånd
> tak for svar Ejnar Nielsen

Jeg tør ikke sige noget i cm, men da vejen er lagt hvad så med at måle hele
stykket, og evnt. fordele faldet hele vejen?
Gunnar

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-03-01 16:53

On Sun, 25 Mar 2001 16:55:03 +0200, "Gunnar Grooss"
<g.grooss@get2net.dk> wrote:

>Jeg tør ikke sige noget i cm, men da vejen er lagt hvad så med at måle hele
>stykket, og evnt. fordele faldet hele vejen?

Hældningen skal være på 1%, dvs. en cm pr meter

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk