Ville i vente? Radeon 9600 Pro.
Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 15-05-03 21:21

Jo, så her Spectrus fået nok af katastrofale nVidia driver, så
nu står grafik-menuen igen på ATI. Jeg har rodet mig igennem
en bunke test, hvor jeg fandt frem til at Sapphires version
af Radeon 9600Pro lige var sagen, men nu har det så vist sig,
at der er 1 måneds ventetid på dette kort.

Skal jeg vente, eller er der et fornuftigt alternativ?

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©
Min 'Dunk':

Fra : fox

Dato : 15-05-03 21:29

"©® Spectrus ®©" <rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec3f6af$0$58854$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> at der er 1 måneds ventetid på dette kort.
>
> Skal jeg vente, eller er der et fornuftigt alternativ?

9500PRO

Fra : Martin Møller

Dato : 15-05-03 22:03

"fox" <foxcom1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "©® Spectrus ®©" <rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> skrev i en
> meddelelse news:3ec3f6af$0$58854$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> 9500PRO

Hvorfor ikke købe sapphires 9700pro? Det har jge lige anskaffet mig og det
er bare toppen

Martin

Fra : Nic

Dato : 16-05-03 00:00

> Jo, så her Spectrus fået nok af katastrofale nVidia driver, så
Hvad er problemet med dem? At du ikke vælger WHQL?

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 16-05-03 09:29

Nic wrote:
> Hvad er problemet med dem? At du ikke vælger WHQL?

Der er mange små problemer, nogle af driverne har gjordt at
min maskinen ikke kunne boote og andre drivere har bare ikke
virket.
Lige nu kører jeg med 44.03_win2k_xp, hvilket ikke giver
anledning til problemer.

WHQL - det står for?

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 16-05-03 10:23

"©® Spectrus ®©" <rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> wrote in message

> WHQL - det står for?

"Windows Hardware Quality Labs"

Hvis en driver er WHQL certified, er den "godkent" af microsoft som en
driver der virker ordentligt med windows. Hvis ikke driveren er WHQL
certified kan du i princippet ikke regne med at din computer vil fungere
ordentligt.

Der går pænt længe før de, nuværende, nyeste drivere fra Nvidia bliver WHQL
certified.

Sådan er det.

/Jógvan Lindenskov

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 16-05-03 10:48

Jógvan Lindenskov wrote:

> Der går pænt længe før de, nuværende, nyeste drivere fra Nvidia
> bliver WHQL certified.

Tak for informationen.
Mine nuværende drivere er ikke WHQL sertificirede, men de kører
tilsyneladende fint.

Nu er jeg spændt på hvordan ATI's drivere fungerer...

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 16-05-03 11:03

"©® Spectrus ®©" <rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> wrote in message

> Skal jeg vente, eller er der et fornuftigt alternativ?

Kommer jo an på dine præferencer. Personligt vil jeg gerne minimere antallet
af støjkilder i kabinettet, hvorfor jeg venter på Saphires 9600 Pro Ultimate
Edition = passiv køling. Dette kombineret med 0.13 micron kernens lavere
strømforbrug og dermed ditto varmeudvikling afgjorde valget for mig (og så
hjælper det jo også, at 9600 lader til at blive meget OC venligt).

Hvis støj og varmeudvikling/strømforbrug ikke var et problem, men kun rå
ydelse/pris (eller hvis jeg ikke kunne vente en måned), ville jeg snuppe det
her:

http://firingsquad.gamers.com/hardware/tyan_tachyon_g9500_pro_review/default.asp

Er lige faldet i pris, har software reguleret køling og er det eneste 9500
Pro som er klargjort til OC fra producenten.

--
V.h.

Mads