Hvordan disable et onboard grafikkort
Fra : Carsten Døj

Dato : 15-05-03 21:13

Hej

Jeg har lige købt en billig pc med et onboard grafikkort i savage pro ddr 32
mb deles med ram, nu er det sådan at jeg har et andet grafikkort gforce 2mx
400 64 mb ram med tvout som jeg gerne lige bruge.................men men når
jeg sætter grafikkortet i agp porten finder den ikke noget ny hardware jeg
køre windows xp med k7vmm+ mainboard socket A
ps jeg har været inde i bios og se men jeg kan ikke se hvordan det skal
gøre, så hvis der er nogle der kan hjælpe mig vil jeg sætte stor pris på
det!!

mvh Carsten

Fra : Aksel Spandet

Dato : 16-05-03 00:03

Hey!

> [...]
> ps jeg har været inde i bios og se men jeg kan ikke se hvordan det skal
> gøre, så hvis der er nogle der kan hjælpe mig vil jeg sætte stor pris på
Jeg har læst lidt manualen til dit bundkort.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 16-05-03 00:08

Hov kom til at poste den før jeg var færdig med at skrive....

Nå men, jeg har læst lidt manualen til dit bundkort.

Og har fundet ud af følgende.... du skal ind i bios, og ind under "pci /
plug and play setup". Der skal du gå ned til "Primary Grafhics Adapter" og
sætte den til agp.... Så skulle den automatisk disable onboard grafik kortet
og slå agp porten til.....

Håber det hjælper....! Du må da gerne lige poste hvis du får det til at
virke!

Mvh
Aksel

Fra : Carsten Døj

Dato : 16-05-03 10:18

Hej Aksel og tak for dit foreslag, det har jeg nu prøvet men det virker ikke
jeg får kun sort skærm samt video error :hf:00 vf:00 men ellers tak for
forsøget!!!

mvh Carsten

Fra : Ploink

Dato : 16-05-03 16:18

Nyt Grafikkort måske en god ide, lyder som om det er stået af.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-05-03 08:10

In dk.edb.hardware.grafikkort, Ploink <Ploink@oncable.dk> says...
> Nyt Grafikkort måske en god ide, lyder som om det er stået af.

Kig lige på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Det vil gøre det lettere for andre at læse dine indlæg...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen