Execption fra Oracle
Fra : Jimmi W.

Dato : 15-05-03 16:16

Hej NG

Jeg har et mindre problem. Jeg har lavet en procedure, i Oracle, som kaster
en execption. Den execption vil jeg gerne have sendt ud til min
Server(Java), der derefter skal sende den til Klienten. Hvordan er det lige
at det gøres??

Håber at nogen kan hjælpe.

MVH
Jimmi W:

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-05-03 16:58

Verily, Jimmi W. spewed forth:

> Håber at nogen kan hjælpe.

Jeg ville være mere villig til det hvis du ikke multipostede
(dk.edb.database).

\\kristian
--
Dropping bombs from a safe height on an already hard-pressed people,
whose infrastructure is in chaos from years of sanctions and who live

Fra : Jimmi W.

Dato : 15-05-03 17:43

Sorry, men kender ikke lige alle reglerne. Jeg kunne ikke bestemme mig, hvad
det hørte ind under, Java eller Database.

Håber at der er en som vil hjælpe aligevel.

MVH
Jimmi W:

Fra : Morten

Dato : 16-05-03 12:20

Jimmi W. wrote:

> [...]
> en execption. Den execption vil jeg gerne have sendt ud til min
> Server(Java), der derefter skal sende den til Klienten. Hvordan er det lige

Hvad er "klienten"? En browser? En applet? Noget 4.? Hvordan forbinder
den til serveren?

Din server forbinder sikker til DB'en via JDBC. Når der kommer en fejl i
Oracle, så udmønter det sig i en SQLException i Java applikationen. Den
kan du sende til klienten som tekst eller hvad der nu passer bedst.

Morten