Så nærmer det sig det katastrofale !
Fra : Kim Larsen

Dato : 15-05-03 14:17

Hej i gruppen

Er det bare mig der ikke har se noget her i gruppen, eller er det gruppen
der ikke har opdaget det ? Fra den 17 juni, så er der INTET nyt der hedder
knallert 30 mere, så hedder det knallert 25, sådan. Der vil også komme nye
tiltag rent motormæssigt, det vil ikke længere være muligt at pille nogen
ringe ud, det vil være noget der er støbt i motoren som vil gøre det mere
eller mindre umuligt at fjerne begrænsningerne, både på 25 og 45'erne,
sådan. ÆV

Kim Larsen

---

Fra : Michael Jensen

Dato : 15-05-03 14:42

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ringe ud, det vil være noget der er støbt i motoren som vil gøre det mere
> eller mindre umuligt at fjerne begrænsningerne, både på 25 og 45'erne,

Link ?

Hvem fanden gider egentlig tøffe rundt på en knallert-25 ? Det er da til
grin!!

Fra : Ian Matheson

Dato : 15-05-03 14:49

snip

> Hvem fanden gider egentlig tøffe rundt på en knallert-25 ? Det er da til
> grin!!

Hov hov - ikke et ondt ord om Velo solex !

Fra : Lars Bjerremand

Dato : 15-05-03 19:40

En Velo Solex køre da ove 30 km/h

Fra : Ian Matheson

Dato : 16-05-03 13:05

Så skal Bjerre da vist køre over en Bornholmsk bakke med et speedometer på

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-05-03 16:13

"Michael Jensen" <nosp@m.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> Link ?
>
> Hvem fanden gider egentlig tøffe rundt på en knallert-25 ? Det er da til
> grin!!

Jeg har ikke fundet noget link, men det er oplysninger fra min
"knallert-pusher" jeg har givet videre.

Kim Larsen

---

Fra : Hekto

Dato : 15-05-03 15:47

In article <3ec39330$0$76079$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mythos@tdcadsl.dk says...
> [...]
> ringe ud, det vil være noget der er støbt i motoren som vil gøre det mere
> eller mindre umuligt at fjerne begrænsningerne, både på 25 og 45'erne,

Tjaaaa ... hva' sagde jeg??? - for ca. 1 måned siden!
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi lave en Pizza-racer???? (En Italo-freaket Japs'er)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Babba-Papa

Dato : 15-05-03 16:50

Der var engang en bruger ved navn "Kim Larsen"
<mythos@tdcadsl.dk> der skrev:

> [...]
>ringe ud, det vil være noget der er støbt i motoren som vil gøre det mere
>eller mindre umuligt at fjerne begrænsningerne, både på 25 og 45'erne,

Så er det jo godt at man allerede har en 45'er - uden
begrænsninger.
Mht. 25'eren, så er en el-cykel da næsten bedre.
Der hjælper elmotoren også op til 25 km/t og så får man da lidt
motion oven i hatten.
--
Babba-Papa....Nu også som topløs !

Fra : Jynis

Dato : 15-05-03 19:23

> [...]
> ringe ud, det vil være noget der er støbt i motoren som vil gøre det mere
> eller mindre umuligt at fjerne begrænsningerne, både på 25 og 45'erne,

Hej . Jeg skal da lige låve for at liv , lemmer og førlighed har vundet
indpas ,
Mvh . En mor til en trafik skadet knækt der endda kørte lovlig.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Morten

Dato : 15-05-03 22:16

> Hej . Jeg skal da lige låve for at liv , lemmer og førlighed har vundet
> indpas ,
> Mvh . En mor til en trafik skadet knækt der endda kørte lovlig.

Den kedelige ulykke din søn var ude for kunnet også være sket på cykel. En
knallert er altså pr. definition farlig?

Desuden vil jeg sige med 45' knallert er det klart en fordel at den kan køre
f.eks. 65 fremfor 45, da den så i byområder ikke hele tiden skal presses af
biler, der vil forbi fordi den lige kører en kenne langsommere en bilerne
må. På landevej er det lige meget om du kører 45 eller 65, der bliver du
overhalet uanset hvad og vejene er bredre til det kan lade sig gøre.
Altså, tuning af 45' er kun en fordel. Med en 30'er kan det diskutteres. Min
30 maxi i sin tid kunne tid køre 45, men i byer og på cykelsti holdt jeg mig
til 30. Altså vil jeg mene jeg kørte fornuftigt og ikke råddent, det er
råddenskab og mangel på repekt for vigepligter der er det virkelig farlige,
ikke om man kører 30, 45 eller 65 på alm. landevej.

Desuden mener jeg at jeg kører langt bedre på knallert end på cykel, da jeg
ikke skal trampe i pedalerne. Når jeg skal se mig bagud på cykel kommer jeg
tit til at lave nogle grimme sving, jeg jeg jo skal trampe for ikke at tabe
fart og det giver noget slingren. Altså at kigge sig bagud er væsentlig
farligere end på knallert, der er nemmere at holde lige.
Desuden styrer og bremser de fleste knallerter og bedre end en cykel.

Mvh
Morten

Fra : Hekto

Dato : 16-05-03 07:51

In article <3ec403a6$0$97245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Morten
says...

*PLOINK*

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jynis

Dato : 16-05-03 20:16

> [...]
> farligere end på knallert, der er nemmere at holde lige.
> Desuden styrer og bremser de fleste knallerter og bedre end en cykel.

Jeg er ikke ubetinget enig i at 25 km. på knaldert er iorden. Men jeg ser
heller ikke nogen grund til at gøre køretøjerne ulovlige. Det er her min
holdning er . Jeg er bestemt heller ikke uenig i at min søns ulykke kunne
være sket ligeså vel på cykel.
Knaldert 45 burde ikke være blevet til noget , den er langt den farligste ,
da den skal køre på vejbanen og ikke på cykelstien. Den er med til at lave
farlige situationer.
Enten må det skal være 30 km.på cykelstien eller 80 km.på vejbanen.
Mvh.
--
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-05-03 20:39

> [...]
> farlige situationer.
> Enten må det skal være 30 km.på cykelstien eller 80 km.på vejbanen.

Jeg vil godt holde med dig i at en EU'er (45) skal have lov til at køre 80
km/t, for den anden latterlige fart på 45 er for farlig, og her tænker jeg
på nogle af dem i biler der simpelthen ikke kan se os på EU'ere, og det er
det der er farligt. Jeg ved så godt at der er nogle enkelte der kører på
disse EU'ere der ikke fatter en meter når de kører, men sådan er det inden
for ALT med motor, og derfor er det farligt at skære alle over en kam.

Kim Larsen

---

Fra : Jynis

Dato : 17-05-03 13:45

> [...]
> disse EU'ere der ikke fatter en meter når de kører, men sådan er det inden
> for ALT med motor, og derfor er det farligt at skære alle over en kam.

Der opstår alt for mange farlige situationer med knaldert 45 . Dette er nu
for det meste ikke førens skyld, men de utoldmodige bilisters fejl.
Et problem med lovlige / ulovlige knalderter generelt er at bilisterne
ikke altid kan bedømme hastigheden. Lovligt er det endnu 30 km. eller 45 km.
og ikke 80 / 110 km.
Man forvendter ikke med max hastighed på vore veje i Danmark på 80 km. at
møde knalderter med så stor fart, selv om det af og til forekommer.
Jytte Petersen.
http://hegnoggrovvare.dk

Fra : Morten

Dato : 17-05-03 22:58

> [...]
> Man forvendter ikke med max hastighed på vore veje i Danmark på 80 km. at
> møde knalderter med så stor fart, selv om det af og til forekommer.

Nej, det kan du have ret i.
Og dog, for for at få sit køre kort skal man gennem en "uddannelse". Man
skal lære ikke at kigge på hvilket køretøj man skal holde tilbage for, men
bedømme køretøjets fart.
Mange mindre motorcykler ligner fuldstændig en knallert 45 forfra bortset
fra at de kører hurtigere. Hvis man ikke kan bedømme et køretøjs fart uanset
udseende versus om man kan nu at komme ud fra f.eks. ubetinget vigepligt
uden ulempe for køretøjet burde man ikke være berettiget til at have
kørekort.

Mvh
Morten

Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-03 11:21

> Hej . Jeg skal da lige låve for at liv , lemmer og førlighed har vundet
> indpas ,
> Mvh . En mor til en trafik skadet knækt der endda kørte lovlig.

Om han vælter med 30km/t på knallert, eller på cykel er da det samme? Dog
lige med den forskel at man har hjelm på når man køre knallert, så derfor er
en lovlig knallert mere sikker end en cykel i nogen tilfælde, og derfor skal
du ikke generalisere en knallert som noget farligt og dumt. Prøv at være
lidt objektiv?

Sjovt nok, så er det lovligt for en forældre at køre med børn på deres cykel
ned af en bakke og opnå hastigheder som overgår en knallert30 en hel del, og
det er selv om de køre uden hjelm. Men køre man 15km/t på en knallert30 på
lige landevej, uden hjelm, så er det ulovligt. Køre man 35km/t på ned af
bakke med hjelm på, så er det også ulovligt. Sjov lovgivning vi har i DK
synes jeg...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Morten

Dato : 16-05-03 11:45

> [...]
> lige landevej, uden hjelm, så er det ulovligt. Køre man 35km/t på ned af
> bakke med hjelm på, så er det også ulovligt. Sjov lovgivning vi har i DK

Er du sikker på 35 ned ad bakke er ulovlig. Så hut jeg visker står der noget
om hastigheden ud ad lige vandret vej, hvorfor lidt højere hastighed ned ad
bakke er ok, men ret mig hvis jeg er forkert på den.

Mvh
Morten

Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-03 12:13

> [...]
ad
> bakke er ok, men ret mig hvis jeg er forkert på den.

Engang var det sådan at hvis en knallert30 kunne rende over 30km/t uden der
var pillet ved den, så var det lovligt, sådan er det ikk i dag. 30km/t og
ikk mere.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Morten

Dato : 16-05-03 12:13

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> wrote in message
> In article <fY2xa.67032$y3.4614567@news010.worldonline.dk>, Klaus G.
> says...
>

> *PLOINK*

Hvad med at komme med konstruktiv kritik?
Hvis du har et synspunkt, så kom med det, men drop det andet fis.

Mvh
Morten

Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-03 12:15

> *PLOINK*

Forkert stavet, men ellers et godt svar?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : Morten

Dato : 15-05-03 22:07

> [...]
> ringe ud, det vil være noget der er støbt i motoren som vil gøre det mere
> eller mindre umuligt at fjerne begrænsningerne, både på 25 og 45'erne,

Hvorledes støbt ind? Som noget lign. en plomb?
Så skal man bare have et beton-bor (murbor kan måske bruges).
Op i en relativ kraftig standerbormaskine med den i _meget_lave_
omdrejninger (gearet sættes HELT ned). Boret vil lige så stille, men sikkert
gnave sig ned gennem plomben. Ikke den store kunst. Boret bliver varmt af
h.. til (rødglødende), men det er kun godt, for så forsvinder styrken i
plomben/metallet hvorimod borets keramiske spids sagtens kan klare varmen.

Tro mig, jeg har boret i koldsavs-stål med et murbor. Det blev rødglødende
og der var intet, absolut intet at se på boret bagefter. Havde jeg brugt et
metalbor var det ødelagt og hullet blevet langtfra perfekt. (ja, ved godt
det lyder sjovt)

Besværligt? Ja, men ikke nogen katastrofe.

Mvh
Morten

Fra : Klaus G.

Dato : 16-05-03 11:23

> Hvorledes støbt ind? Som noget lign. en plomb?

Næh, såmænd mindre skylle kanaler i selve motorblokken, samt i cyllen...
Eller måske færre.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : H-J M

Dato : 18-05-03 09:48

"Morten" <tilt_u_FJERNtekstenher@HOTMAIL.com> skrev i en meddelelse
> Hvorledes støbt ind? Som noget lign. en plomb?

På den nye Sonic 2003 modellen er listen således

Fra : H-J M

Dato : 18-05-03 09:55

"Morten" <tilt_u_FJERNtekstenher@HOTMAIL.com> skrev i en meddelelse
> Hvorledes støbt ind? Som noget lign. en plomb?

På den nye Sonic 2003 modellen er listen således:
Skive i vario og i kobling
Skørterne på cyllen er mindre og motorblokken er også mindre så skørter fra
andre cylindre kan ikke gå i.
Cyllens 2 (eller 3) ud af 5 porte er lukket
Forrøret er gjort mindre og der er kommet større blindrør på.
Andre ting er at Lys-kontakten er fjernet og speedo går kun til 80 hvor det
før var 120..

På en måde er det træls men også godt at de gør det.
Her de sidste par år kan enhver konfi-knægt gå ned og købe sig en scooter og
få forhandleren til at fjerne skiven eller skiverne og vupti er personen ude
på vejen med en fart på mellem 50 og 90 km/t. Det er jo pisse farligt da de
ingen "træning" har i at køre på knallert el. lign.
Før i tiden skulle man gerne have lidt kendskab til mekanik før den kunne
rende hurtigere. At bore en plumb ud er for nogen en uoverskuelig opgave men
at ligge ~300 kr for at en cykel handler gør det er jo ikke svært.
Jeg tror også at det har en hvis indflydelse at dengang når man havde boret
plumben ud osv. så var man jo lidt stolt af den og passede lidt på. Nu
blæser man jo afsted.. Gad vide hvor mange der ræser rundt på deres scootere
overhovedet ved hvad en krumtap er?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 19-05-03 08:40

> [...]
> blæser man jo afsted.. Gad vide hvor mange der ræser rundt på deres scootere

Rigtig god pointe...! Der er en helv... til forskel på ungdomsklubbens
lovlige Maxier (eller hvad man nu fik knallertbeviset på) og en
Plastic-30/45 som render 80, fordi forhandleren har fjernet
begrænsningerne på (hvis man da ikke bare købte dyret da man blev 18
uden at have nogen som helst træning på to motoriserede hjul).

Det er jo lidt noget andet med os "gamle drenge" der selv gik og borede,
hakkede (dem af os der ikke kørte/kører 4-taktere), gearede o.s.v.
efterhånden som den blev for langsom, og derme stille og roligt
opbyggede rutinen.

Det må da også være ærgeligt for dem af "nutidens" unge der, som
Hans-Jacob siger; ikke ved hvad en krumtap er, hvis de skal trække dyret
5 km hjem, fordi de ikke kan gennemskue at det bare er tændrørshætten
der er faldet af - eller noget andet banalt.

--
/Thomas

Fra : H-J M

Dato : 19-05-03 15:29

"Thomas Gulholm" <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hakkede (dem af os der ikke kørte/kører 4-taktere), gearede o.s.v.
> efterhånden som den blev for langsom, og derme stille og roligt

Så er jeg sq også en af de "gamle drenge" personligt elsker jeg at nusse med
min Maxi som jeg efterhånden har smidt 1½ scooter efter i kr..
Jeg er lige blevet 16 for 8 dage siden og har en ikke hel lovlig maxi. Kørte
ikke på den før jeg blev gammel nok! Men mens kammerater omkring mig bliver
taget på deres scootere smutter jeg og en anden kammi på en FZ50 altid
igennem.. jeg tror det er fordi vi kører pænt og følger trafikken. Det tror
jeg sq er nok for policen engang imellem.

> [...]
> 5 km hjem, fordi de ikke kan gennemskue at det bare er tændrørshætten
> der er faldet af - eller noget andet banalt.

Har faktisk en kammerat der stoppede 10km hjemmefra. Fik hans gamle til at
hente den. Hvor efter den stod i en uge hvor han havde været nede og aftale
med cykelhandleren at han skulle kigge på den. Han mente at det var
"karburatoren der var flækket i spjældet" (!!!!!!) Men på vej derned mødte
jeg ham da han kom trækkende.. Jeg trykke på kickeren to gznge hvorefter jeg
bukkede mig ned og pluggede hans tændrørs hætte i (En Zip.. Det er dælme
svært at få hånden derind ) og den startede sq i andet hug
Fik en tankfuld benz for det.

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Morten

Dato : 19-05-03 21:47

> [...]
tror
> jeg sq er nok for policen engang imellem.

Ja og så som at overholde vigepligter, køre max. 30 på cykelsti mv.. Det var
også det jeg gjorde da jeg havde min maxi, blev aldrig nogensinde stoppet.
Når man så skulle hjemad ad landevejen fik den selvfølgelig de 45-50 stykker
den kunne rende (ok, vold tunet var den heller ikke ;) ). Et par gange så
jeg policen hvor jeg kørte de 45-50, men jeg kørte jo ellers pænt, så de
ville hellere hjem og have kaffe :)
Det er klart hvis man kører på en ulovlig knallert _med hovedet under
armen_, så beder man jo nærmest om at blive snuppet og knaldet for alt man
kan knaldes for, da man så er til fare for andre end sig selv.

Mvh
Morten

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 20-05-03 08:18

H-J M wrote:
> [...]
> igennem.. jeg tror det er fordi vi kører pænt og følger trafikken. Det tror
> jeg sq er nok for policen engang imellem.

Ja, der er jo ingen grund til at gøre de rare mænd i hvide biler værrere
end de er - de passer jo bare deres arbejde, og jeg tror faktisk at
langt de fleste af dem, kan vurdere hvornår føren har "styr på hvad han
laver".

Mht. din alder... 16 år og 8 (9) dage... du er jo en oldsag ;) nej,
okay... det der ligger bag udtrykket "gamle drenge" (og specilet grunden
til at det står i " ") er, at i "gamle dage" havde man sin knallert som
et transportmiddel OG sin hobby. Det er mit indtryk at der idag er
*mange* der kun har knallerten (plasticdyret) som et transportmiddel -
som de evt. har fået forhandleren til at tune godt og grundigt (var der
forresten ikke engang snak om at man ville lukke biksen, hvis en
forhandler/værksted blev snuppet i at tune). Jeg er da glad for at høre,
at der også findes "gamle drenge" blandt dages unge ;) ... og så en Maxi
- det er jo noget andet end de der plastic-ting, der efter min mening
ikke har meget med knallert at gøre (ja, nu bliver jeg sikkert blive
mægtig upopulær).

Vil du forresten ikke godt lade værre med at minde mig om, hvor mange
scootere man kan få for de penge man har brugt på reservedele :)

> [...]
> bukkede mig ned og pluggede hans tændrørs hætte i (En Zip.. Det er dælme
> svært at få hånden derind ) og den startede sq i andet hug

Hvornår har han fødselsdag - du skulle måske give ham en værkstedshåndbog ;)

Mvh.
Thomas

Fra : Holger Danske

Dato : 20-05-03 08:26

Thomas Gulholm <t.gulholm@vip.cybercity.dENMARk> wrote:

> [...]
> værrere end de er - de passer jo bare deres arbejde, og jeg tror
> faktisk at langt de fleste af dem, kan vurdere hvornår føren har

Præcis.
Jeg er 41, har nu 3½ Ymaha FS1'ere, (har 3 drenge) og jo jeg er faktisk
blevet stoppet, 2 gange, og hver gang fordi at jeg, ja jeg selv, ikke gad at
tage hjelm på.
Skal dertil sige at jeg kører med mine 2 ældste til og fra
børnehave/dagpleje, dog ikke sammen, hvor barnet sidder med en cykelhjelm
mellem fars arme på forreste del af sædet/tanken, og der er jeg da blevet
observeret 3-4 gange af politiet, og kun 1 gang så stoppede bilen, vinduet
blev rullet ned, og kommentaren kom...
" Det er godt at se at drengen har hjelm på (hvilket ikke er lovpligtigt for
børn under 8, på motorcykel), men kan i ikke trække resten af vejen."

Yamahaerne kan alle køre over 80km/t !

> [...]
> - det er jo noget andet end de der plastic-ting, der efter min mening
> ikke har meget med knallert at gøre (ja, nu bliver jeg sikkert blive

For mig er det helt klart en hobby, min 1'ste pede var en Yamaha FS1-DX, og
da jeg personligt ikke bryder mig om de der plastikscootere, så synes jeg at
mine drenge skal have en "ordentlig" knallert, når de bliver gamle nok, og
så er det hyle skægt at ligge og køre på dem !

> Vil du forresten ikke godt lade værre med at minde mig om, hvor mange
> scootere man kan få for de penge man har brugt på reservedele :)

Købte den 1'ste for 1½ år siden, har derefter i alt, givet ca. 15.000.-
ARRRGGGHHHHH

> Hvornår har han fødselsdag - du skulle måske give ham en
> værkstedshåndbog ;)

Spørgsmålet er om det vil hjælpe, har du set hvordan folk skriver herinde,
herre jemeni !!!

--
H.D. (sig) -- Kun døde fisk flyder med strømmen --
Kom ikke -- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 20-05-03 09:29

Holger Danske wrote:
> Jeg er 41, har nu 3½ Ymaha FS1'ere, (har 3 drenge) og jo jeg er faktisk
> blevet stoppet, 2 gange, og hver gang fordi at jeg, ja jeg selv, ikke gad at
> tage hjelm på.

Jeg er kun blevet "taget" en gang til en rutine-kontrol ved min
daværende skole; den ene af gutterne var ret interesseret i min oplagte
udstødning - som Honda Dax ST50 nu engang er typegodkendt med i DK. Der
udspilleder sig også følgende dialog mellem politiet (p) og mig (m), jeg
ved egentligt ikke hvor meget man skal ligge i det:
P: Prøv lige at start den
M: Ok <starter dyret>
P<giver fuld gas>: hm.. det kan godt lyde som om den er utæt et eller
andet sted
M<med begyndende nervøsitet>: tja... jeg har genbrugt
udstødningspakningen et par gange, der kan måske være noget der...
P: nej... det lyder mere som noget med indsugningen...
- kollegaen kommer tilbage fra vognen og siger; "knallerten er ukendt"
P: Ok, fortsat god dag - håber ikke du kommer alt for sent
M: takker, fortsat god arbejdslyst (overvejede at sige "fortsat god jagt")

Jeg har også engang opdaget, da jeg kørte ud af landevejen med solen i
ryggen, og nålen omkring de 50, at der lå en hvid Mondeo skråt bag mig.
Jeg lagde stille og roligt gassen, fik den ned på 30-35, og efter små
100 m. (føltes som 100 km.) kørte han videre med en løftet pegefinger
som hilsen. Efter den oplevelse overvejede jeg at købe et sæt spejle,
men det blev ikke til noget.

> Spørgsmålet er om det vil hjælpe, har du set hvordan folk skriver herinde,
> herre jemeni !!!

Hmm... det kan du selvfølgelig godt have ret i - jeg turde bare ikke
være den første der sagde det offentligt :) ... "Min knallert siger
mærkelige lyde - hvad er der galt med den?" ;)

Mvh.
Thomas

Fra : H-J M

Dato : 20-05-03 11:06

> [...]
> et transportmiddel OG sin hobby. Det er mit indtryk at der idag er
> *mange* der kun har knallerten (plasticdyret) som et transportmiddel -

Min er efterhånden mere end hobby end et transportmiddel. den er næsten kun
en tur ude hvis jeg skal dyse inde (har indstillelig dyse) luft i dækkene..
eller hvis der er solskin :)

> som de evt. har fået forhandleren til at tune godt og grundigt (var der
> forresten ikke engang snak om at man ville lukke biksen, hvis en
> forhandler/værksted blev snuppet i at tune). Jeg er da glad for at høre,

Ja tak!! Gimme! Så kan de popdrenge sq lære det

> at der også findes "gamle drenge" blandt dages unge ;) ... og så en Maxi
> - det er jo noget andet end de der plastic-ting, der efter min mening
> ikke har meget med knallert at gøre

HØRT! ;)

> Vil du forresten ikke godt lade værre med at minde mig om, hvor mange
> scootere man kan få for de penge man har brugt på reservedele :)

Det er sjovt jeg tænker også tit.. hvorfor fanden sparede jeg ikke bare
sammen og købte en scooter.. men så kommer jeg til at tænke på alle de gode
timer jeg har haft med "hende" og de penge jeg har brugt er sq ik røget på
ingenting... Måske har det kostet 500kr i platiner, kondensatorer og
tændspoler men hvad fanden. Den nydelse at kunne samle den og den starter.
Det er sq et kick der slår det meste

> Hvornår har han fødselsdag - du skulle måske give ham en værkstedshåndbog
;)
Hæh ja det var nok en god ide.. Men han kigger 100% sikkert ikke i den da
han lige har solgt den til en anden kammerat der passer bedre på den (Den
forrige ejer var oppe ved mig ~1 gang om ugen med et eller andet problem ved
den *tsk* *tsk*)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Niels Skaaning

Dato : 23-05-03 09:54

Morten wrote:
> [...]
> metalbor var det ødelagt og hullet blevet langtfra perfekt. (ja, ved godt

Det er altså ikke så smart at lade boret blive rødglødende, da
hårdmetalskæret som regel er loddet fast og det kan derfor godt falde
af. Køl med det vand (smør cylinderen ind i fedt eller olie, hvis den er
af støbejern så den ikke ruster).

NS

Fra : Morten

Dato : 15-05-03 22:25

> [...]
> ringe ud, det vil være noget der er støbt i motoren som vil gøre det mere
> eller mindre umuligt at fjerne begrænsningerne, både på 25 og 45'erne,

En ting til...
Det der 25, er det ikke noget EU har fundet på?
Nok er jeg generelt tilhænger af EU og mener at enten er man helt med, eller
også er man out, men det er lidt langt ude...

Skal 25'erne så også have nummerplade?

Mvh
Morten

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-05-03 05:12

> [...]
eller
> også er man out, men det er lidt langt ude...

Jeg tror nok det er en EU sag, men er ikke sikker. Og nu du snakker om
nummerplader på 25 knallert, så i min søgen efter noget lov-skrift, så så
jeg netop at der er snak om at der skal nummerplade på alt hvad der har
motor, fordi politiet så ville have nemmere ved at få fat i den der har
dårlig samvittighed over et eller andet. Jeg gider ikke at finde linket, for
det er immervæk noget af en jungle at finde rundt i det rod på den side.

Kim Larsen

---