Livet i Ånden.
Fra : Erik Dalgas

Dato : 25-03-01 14:22

Andagt af Smith Wiggelsworth.

- Jeg blev taget med til en ung kvinde som var meget syg. Den unge mand som
havde bragt mig der, sagde :<< Jeg er bange for at der ikke er meget vi kan
gøre her, på grund af hendes mor og lægerne, som er lige om hjørnet.>> Jeg
sagde:<< Det er derfor Gud har bragt mig herhen.>> Da jeg bad, blev den unge
kvinde momentant helbredt, ved Guds kraft. Umiddelbart efter kom en mængde
mennesker tilstede og jeg jeg bad for syge i to timer. Gud Den Hellige Ånd
taler til vore hjerter idag, at det kun er Ham som kan gøre dette.

Hemmeligheden er at leve og bevæge sig i Den Hellige Ånds kraft. En ting jeg
glæder mig over er at der ikke behøver at findes en time eller så meget som
et øjeblik, hvor vi ikke kan vide at Den Hellige Ånd er over os. Dette
herlige liv i Gud er fuldstændig ubeskrivelig. Det er Gud manifesteret i
kød. Den herlige salvelse fra Den Hellige Ånd - at vi kan bevæge os i Ånden.
Må Han få lov at være vort liv. Det indre menneske tager imod Den Hellige
Ånd med stor glæde og fryd, med en ubskrivelig taknemmelighed. Så vil Den
Hellige Ånds kraft, dette Guds åndedræt, tage af det som hører Jesus til og
lade Åndens sprog vælde frem som en flod.

Den Hellige Ånd taler om hvad Gud ønsker at give. Ære til Gud for Den
Hellige Ånd ! Vi må leve således at vort hjerte siger :<< Hvad vil Du jeg
skal gøre ?>> Sådan er vi der hvor Han kan virke i os, både at ville og at
handle efter Hans gode vilje. (Ef.1,9.)

--
erik.dalgas@mail.dk