Lagring / visning af data fra tabel
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 14-05-03 22:08

Hejsa,

jeg har nogle data i en tabel, som skal gemmes i en
tekstfil. Denne tekstfil skal kunne læses fra enhver
computer, jeg forestiller mig en simpel .txt fil.

Hvordan får jeg sat dataene pænt op i en .txt
fil eller findes der bedre måder?

Jeg har prøvet med tabulatorskift (\t) i en streng,
men det er svært for mig at vide hvor mange
tabulatorskift der skal til før dataene står lige under
hinanden.
- Kan man gøre det på tegn niveau?

Filen skal ca. se således ud:
<start>
Sag: Superbrugsen
Emne: Renovering

Varenr - Beskrivelse - Mængde
01 - Forskruning 16mm - 2stk
<slut>

Dette skal så sættes pænt op i denne tekstfil
eller hvad det nu bliver gemt i, nogen forslag?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-03 08:40

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Hvordan får jeg sat dataene pænt op i en .txt
> fil eller findes der bedre måder?

Måske en HTML fil, den kan da også læses af
alle operativsystemer hvis man bruger standarderne.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-03 09:34

> Måske en HTML fil, den kan da også læses af
> alle operativsystemer hvis man bruger standarderne.

Hvordan skriver man egentlig tegnene ", \ og lignende.
Compileren kan jo ikke skelne, skal der et tegn
imellem ligesom i PHP?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-03 09:38

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Hvordan skriver man egentlig tegnene ", \ og lignende.
> Compileren kan jo ikke skelne, skal der et tegn
> imellem ligesom i PHP?

Jeg fandt selv ud af det, der sættes bare en \ foran.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-03 09:27

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Hvordan får jeg sat dataene pænt op i en .txt fil

Hmm, jeg kan ikke lige tvinge den til at lave
linieskift i .txt filen. Kan det lade sig gøre?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-03 10:34

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Hmm, jeg kan ikke lige tvinge den til at lave
> linieskift i .txt filen. Kan det lade sig gøre?

Det er nu lige meget, jeg gemmer i en HTML
fil stedet. Er der nogen der syntes det er en
dårlig idé, mår de gerne begrunde dette.

Kan man forresten få vist en HTML fil i
et Java program?

Det er fordi lige nu laver jeg opsætningen
på 2 måder, en til et JTextArea der vises
i programmet og en til HTML filen der
gemmes ved tryk på Gem.

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 15-05-03 13:53

On Wed, 14 May 2003 23:07:50 +0200, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
> <slut>
>
> Dette skal så sættes pænt op i denne tekstfil
> eller hvad det nu bliver gemt i, nogen forslag?

Hej Mikael

Mon ikke du skulle tage et kig på StringTokenizer klassen.

- Henrik

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-05-03 16:55

Henrik Nygaard wrote:

> Mon ikke du skulle tage et kig på StringTokenizer klassen.

Det kom jeg også i tanke om, men har nu valgt at
bruge HTML istedet og i min GUI en JTable.