Karolines bearnaisesovs
Fra : Michael Hjorth

Dato : 14-05-03 20:59

Hej

Jeg stødte på et tilbud på bearnaisesovs fra Karoline. OK tænkte jeg,
lad mig prøve om det kan bruges. Det kan jo være rart i en snæver
vending at have noget som kan komme på bordet i en fart, og af og til
støder man på færdigretter som smager hæderligt.

Men, fy for pokker, det her er bestemt ikke en af dem. Det har en meget
ubehagelig lugt som minder lidt om sur karklud og smagen er bestemt
heller ikke nogen rar oplevelse.

Jeg undrer mig over hvad det mon er der giver den ubehagelige lugt, er
der nogen her der ved det?
Ja, og så undrer jeg mig over hvordan de kan få sig til at markedsføre
sådan noget bras.

Michael.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-05-03 08:51

"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> skrev i en meddelelse news:3EC29FEE.ED76E1DC@netscape.net...
> [...]
> der nogen her der ved det?
> Ja, og så undrer jeg mig over hvordan de kan få sig til at markedsføre

Bearnaisesovs

Men her er min måde at lave Bernaisesauce på, den har jeg altid succes med,
og den smager rigtig rigtig godt,så den må du prøve

2-3 pers.
1 1/4 dl. god hønsebouillon ( jeg bruger Oscar )
100 gr. smeltet smør
4 æggeblommer ( pasteuriserede )
1-11/2 spsk. bernaiseessens
evt. 1/2 bundt persille ( det bruger jeg sjældent )
Alt blendes i ca. 1 min.
Hældes i gryde og varmes over vandbad

Nemt og Godt

Håber det kan bruges.
Hilsen Hans/Hvidovre

Fra : Ib

Dato : 15-05-03 10:23

> [...]
> 4 æggeblommer ( pasteuriserede )
> 1-11/2 spsk. bernaiseessens
> evt. 1/2 bundt persille ( det bruger jeg sjældent )

Ingen Estragon?

Fra : Krabsen

Dato : 15-05-03 11:19

Bernaisseessensen er vel stort set estragon...

/Krabsen

Fra : Ib

Dato : 15-05-03 15:08

Det er naturligvis rigtig nok...

Jeg kommer nu alligvel altid lidt persille og estragon i.
Sådan jeg lærte af min mor ;)

Fra : Michael Hjorth

Dato : 15-05-03 15:48

Hans Pedersen wrote:

> [...]
> 4 æggeblommer ( pasteuriserede )
> 1-11/2 spsk. bernaiseessens
> evt. 1/2 bundt persille ( det bruger jeg sjældent )

Ja, det lyder nemmere end at stå og smelte smørklumper i over vandbad,
som jeg plejer at gøre når det skal være særligt godt. Det må jeg prøve.

Michael.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-05-03 17:48

"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> wrote in message

> Ja, det lyder nemmere end at stå og smelte smørklumper i over vandbad,
> som jeg plejer at gøre når det skal være særligt godt. Det må jeg prøve.

Det lyder knagme også besværligt. Hvorfor i alverden bruge vandbad til det?
Smelt smørret i en mirkobølgeovn eller en almindelig kasserolle.

Det er i øvrigt mange år siden jeg sidst benyttede vandbad til at lave selve
bernaisesaucen. Det forudsætter selvfølgeligt at man kan skrue
tilstrækkeligt ned for blusset.

vh
Jan