Grimme vægge
Fra : Carina

Dato : 14-05-03 20:20

Hej gruppe

Jeg har vægge der efterhånden er blevet grimme. Der er groft glasvæv på dem,
og så er detmalet med en cremefarvet maling, alm. vægmaling.

Nu skal jeg flytte og lejligheden skal ikke gøres i stand. Jeg vil dog gerne
efterlade væggene pænere end de er.

Her er blevet røget, ikke dagligt, men alligevel....Og så har her været et
lille 'bål' på et tidspunkt, hvor væggene er en lille smule sodet til, dog
kunne oppe ved loftet.

Hvad vasker jeg bedst væggene ned med? Når nu de ikke skal males bagefter.
Jeg har overvejet Malerens Grundrens, men hvordan kommer det til at se ud?

VH
Carina

Fra : Lykke

Dato : 14-05-03 20:46

det bliver ok med grundrens.
brug to spande med vand og svampe i, en med sæbe, som du opløser og vasker
med og den anden til at vaske efter med,
måske du skal gentage vask ved dit "bål".

Fra : Ingrid Drost Larsen

Dato : 14-05-03 22:25

"Lykke" <rodin@nyka.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med og den anden til at vaske efter med,
> måske du skal gentage vask ved dit "bål".

loftet - der stod en fin forklaring på det for få dage siden her i gruppen.
Ingrid

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-05-03 07:32

"Carina" skrev
> Nu skal jeg flytte og lejligheden skal ikke gøres i stand. Jeg vil dog
gerne
> efterlade væggene pænere end de er.

Jeg ved godt hvad du mener, og alliogevel må jeg spørge: Hvorfor?
De nye indflyttere vasker og maler væggene alligevel.

> Hvad vasker jeg bedst væggene ned med? Når nu de ikke skal males bagefter.
> Jeg har overvejet Malerens Grundrens, men hvordan kommer det til at se ud?

Min erfaring siger at uanset hvad du gør, ser du alligevel herrens ud.
Når lejlighed er tom, skal der mere end grundrens til at fjerne
sporene af de tidligere beboere.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : TomCK

Dato : 15-05-03 08:24

"Peter Schrøder" <nospample@se> wrote in message
> Jeg ved godt hvad du mener, og alliogevel må jeg spørge: Hvorfor?
> De nye indflyttere vasker og maler væggene alligevel.

Jeg kunne finde på det samme. Mest for at undgå fornemmelsen af, at
indflytterne snakker om, at jeg har boet beskidt eller noget i den dur. Helt
klart noget pjat, men havde jeg tiden, ville jeg gøre det....

> Min erfaring siger at uanset hvad du gør, ser du alligevel herrens ud.

Det var altså ikke særligt pænt sagt om Carina

/Tom

Fra : Peter Schrøder

Dato : 15-05-03 09:24

"TomCK" skrev
> Det var altså ikke særligt pænt sagt om Carina

LOL. det var da en smutter der ikke kunne misforståes.
Sorry Carina.

Fra : Carina

Dato : 16-05-03 14:43

Carina wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg har vægge der efterhånden er blevet grimme.

<og fik en hel masse svar>

Tak for svarene. Jeg er gået i gang med grundrens, og det kommer til at se
nydeligt ud. Bortset fra noget soden, det har vist siddet der for længe ;)

Og jeg kan tydeligt se at de nye lejere må foretrække at male igen, men jeg
har det nu bare bedst med at forlade det så pænt som muligt.

VH
Carina