Nvidia FX5900
Fra : Olesen

Dato : 14-05-03 18:08

Jeg ser til min store fryd,
at Nvidia (igen) er ATI langt overlegen med
deres nye FX5900.

Det bedste er dog, at FX'eren vinder
på det område, hvor ATI har stået
stærkest, nemmelig på fullscreen antialising
i høje opløsninger....

Nvidia styrer..og kommer i 2004 med 0.09 mikronteknik...

Fra : flemsus

Dato : 14-05-03 18:56

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> stærkest, nemmelig på fullscreen antialising
> i høje opløsninger....
>
> Nvidia styrer..og kommer i 2004 med 0.09 mikronteknik...

Det er sørme flot at du i din uendelige visdom lige kan ryste det ud af
ærmet! Har du licens til krystalkugle om jeg må spørge?

Det jeg virkelig mener er at det ville være smart med links til
kildemateriale.... Har jeg ret når jeg tror at du spiller meget 3Dmark.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 14-05-03 19:25

flemsus wrote:

> Det jeg virkelig mener er at det ville være smart med links til
> kildemateriale....

Enig.

> Har jeg ret når jeg tror at du spiller meget 3Dmark.

Det vidste jeg ikke at man kunne spille..

Fra : H3nrik V!

Dato : 17-05-03 15:52

In news:3ec289d0$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jens C. Hansen [Odense] typed:

> Det vidste jeg ikke at man kunne spille..

Ork - det har vi da spillet næsten en hel netaften - "min er større end
din"-spillet, du ved... ;)

--
/H3nrik V!

There is no overclocking. Only undervolting - and inferior cooling...
About dual channel DDR: http://www.overclockers.com/tips00157/

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-03 23:50

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> wrote in message
(klip)
> Det er sørme flot at du i din uendelige visdom lige kan ryste det ud af
> ærmet! Har du licens til krystalkugle om jeg må spørge?

Det er såmænd hverken nødvendigt med krystalkugle, ouija-board, synskhed
eller okkulte evner, det er helt tilstrækkeligt at følge lidt med selv. I
den anledning kan jeg varmt anbefale www.theregister.co.uk,
www.theinquirer.net og www.hardocp.com, som er mine personlige favoritter,
men der er et ocean fuld af websites, der hele kappes om at være først med
de seneste nyheder og de mest pålidelige rygter.

Mvh, Ulrik

Fra : flemsus

Dato : 15-05-03 09:46

"Ulrik ®" <vondahe AT usa DOT com> wrote in message
> [...]
> men der er et ocean fuld af websites, der hele kappes om at være først med
> de seneste nyheder og de mest pålidelige rygter.

Det kan da ikke passe at jeg skal fise rundt på nettet for at se om hans
propaganda holder vand, og med de priser er jeg forresten også ligeglad. Det
eneste knolden prøver på er at starte en krig, men han forstår ikke at hvis
der kun var en producent på markedet ville udviklingen være dyrere og gå
meget langsommere for os kunder.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Olesen

Dato : 15-05-03 15:58

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan da ikke passe at jeg skal fise rundt på nettet for at se om hans
> propaganda holder vand, og med de priser er jeg forresten også ligeglad.

Du ER altså misundelig.
Det må virkelig så hårdt...
Du var måske een af dem, som vendte Nvidia ryggen
da Radeon 9700 kortene dukkede op, og sidder
nu tilbage med en dårlig smag i munden...
Iøvrigt er det netop din opgave at dementere
det du kalder for propaganda. Men du
startede jo gladeligt ud med at tale om
krystalkugler....

Eet er ønsket om krig, et andet fakta.

MVH

Fra : flemsus

Dato : 15-05-03 18:15

> [...]
> da Radeon 9700 kortene dukkede op, og sidder
> nu tilbage med en dårlig smag i munden...
> Iøvrigt er det netop din opgave at dementere

Ja og du er da en stor KNOLD! Hvis man kommer med en påstand skal man da
selv levere det underbyggende materiale. Nu har jeg jo påstået at du er en
knold, kan det så være rigtigt at du selv skal finde det jeg bygger min
påstand på, nej vel. Jeg har forresten et 9500 hardware moddet til et
9700 så det blev til stor ydelse til en fornuftig pris, kortet før var et
GF4TI4200. Jeg vil bare have det bedste til den laveste pris sådan er det,
så om det er ATI, Nvidia, Intel eller Amd er jeg fløjtende ligeglad med.
Mvh. Flemming Sørensen

PS dementiet er vist kommet i en nyere tråd.

Fra : Olesen

Dato : 15-05-03 19:05

> Ja og du er da en stor KNOLD!

Knabt 100 kg.

> Hvis man kommer med en påstand skal man da
> selv levere det underbyggende materiale.

Du behøver bare lytte...

> Nu har jeg jo påstået at du er en
> knold, kan det så være rigtigt at du selv skal finde det jeg bygger min
> påstand på, nej vel.

Jeg påstod ikke noget.
Jeg refererede blot fra unavngiven kilde.

> [...]
> så om det er ATI, Nvidia, Intel eller Amd er jeg fløjtende ligeglad med.

Jeg ville blive bitter på, hvis jeg havde
købt et kostbart stykke hardware,
og naboen kommer og viser samme ydelse
med et kort som koster ca. det halve...så
ville jeg miste lidt af tilliden til producenten.

Fra : flemsus

Dato : 15-05-03 20:37

> [...]
> og naboen kommer og viser samme ydelse
> med et kort som koster ca. det halve...så
> ville jeg miste lidt af tilliden til producenten.

Hvis du læser tråden ovenover med om Nvidia har snydt, er der nævnt flere
der har forsøgt at pynte deres produkter. Det var forresten ikke Ati men
andre producenter der kom til at bruge 9700 boardet, Ati fik det så selv
stoppet.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Olesen

Dato : 15-05-03 15:55

"flemsus" <flemsusNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er sørme flot at du i din uendelige visdom lige kan ryste det ud af
> ærmet! Har du licens til krystalkugle om jeg må spørge?

Du er måske misundelig og inkarneret ATI-fan ?
Det lyder sq' sådan.

> Det jeg virkelig mener er at det ville være smart med links til
> kildemateriale.... Har jeg ret når jeg tror at du spiller meget 3Dmark.
> Mvh. Flemming Sørensen

Så søg på diverse FX5900 tests og du skal finde..

Fra : Hans

Dato : 14-05-03 19:13

> [...]
> stærkest, nemmelig på fullscreen antialising
> i høje opløsninger....
>
> Nvidia styrer..og kommer i 2004 med 0.09 mikronteknik...

ja FX5900 er del hutiger men den er sku også dyr 500$ hvor 9800 koster 400$.
Der går dog rygter om at ATIs modtræk til NV35 (FX5900) er allerede sat i
produktion nemlig R360 og RV360 som vil blive produceret i hhv. 0.15(my) og
0.13(my)

Fra : fox

Dato : 14-05-03 19:34

http://www17.tomshardware.com/graphic/20030512/index.html

Fra : Karsten Vinding

Dato : 15-05-03 06:51

In news:b9tt5v$2rtq$1@news.cybercity.dk, Olesen
<olesen@jubiipost.dk> wrote:

> Jeg ser til min store fryd,
> at Nvidia (igen) er ATI langt overlegen med
> deres nye FX5900.

Fryd? Hvorfor dog det? Langt overlegen, det burde de vel være med et produkt
der er 3/4 år nyere og 1½ genration nyere end R9700Pro, som klarede at slå
det ½ år nyere FX5800.

> Det bedste er dog, at FX'eren vinder
> på det område, hvor ATI har stået
> stærkest, nemmelig på fullscreen antialising
> i høje opløsninger....

P.g.a. højere hukommelsesbåndbredde, noget ATI forholdsvis nemt kunne rette
hvis de fandt det nødvendigt.

> Nvidia styrer..og kommer i 2004 med 0.09 mikronteknik...

Jeg fatter ikke denne form for religionsførelse. ATI har IMHO styret ligeså
meget som nVidia de sidste ca. 9 måneder, og det at 1 pladsen nu har skiftet
ejermand, betyder da ikke at de hidtidige produkter fra ATI er blevet
dårligere.

Respekter da begge producenter for at de begge laver gode produkter.

NVidia skød sig selv i foden med FX5800 (og har selv indrømmet dette), men
har været hurtige til at rette op på denne fejl. Respekt for det. Mindst
ligeså meget respekt for ATI for at de bringer et produkt på markedet det
tager konkurrenten næsten 9 måneder at overhale. Jeg tror ikke det varer 9
måneder før ATI er i spidsen igen, deres udviklingsafdeling har ikke stået
stille i al den tid, og de er vel reelt mindst ½ generation foran nVidia i
deres udvikling i øjeblikket.

Begge producenter laver rigtig gode ting i øjeblikket, og det kommer os
forbrugere til gode. Konkurrence frem for monopol.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : fox

Dato : 15-05-03 09:40

"Karsten Vinding" <karsten@vinding.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Begge producenter laver rigtig gode ting i øjeblikket, og det kommer os
> forbrugere til gode. Konkurrence frem for monopol.

Enig for uden den konkur. var eller havde vi ikke så gode produkter idag som
vi har.

Jacob

Fra : Olesen

Dato : 15-05-03 16:05

> [...]

produkt
> der er 3/4 år nyere og 1½ genration nyere end R9700Pro, som klarede at slå

Det er glædeligt at se, at ATI er vippet gevaldigt af pinden,
og deres Radeon 9700pro og 9800pro ca. scorer
det samme i alle tests.
Når vi ser nyt fra Nvidia, så rykker det.

> P.g.a. højere hukommelsesbåndbredde, noget ATI forholdsvis nemt kunne
rette
> hvis de fandt det nødvendigt.

Det blir' de så nødt til, hvis de vil lege med i fremtiden.
Men det er bekymrende, de lancerer 9800 når
den ikke er nævneværdig stærkere end 9700'eren.

> [...]
skiftet
> ejermand, betyder da ikke at de hidtidige produkter fra ATI er blevet

ATI overraskede markedet ved at lave en Nvidia-killer
og holde skansen et stykke tid. Mange troede,
at nu var spillet ovre for Nvidia, og mange skiftede
"banehalvdel". Derfor er det en fryd, disse nu
nok vender tilbage..

> Respekter da begge producenter for at de begge laver gode produkter.

Enig. Men jeg mener stadig Nvidia har mere styr på deres Revisions-numre
samt driver-håndtering. Selv kølestøjen er normal på FX5900'eren.

> [...]
> ligeså meget respekt for ATI for at de bringer et produkt på markedet det
> tager konkurrenten næsten 9 måneder at overhale.

Synd for dem, som har ofret det dyre kort at observere,
at dem der har købt en mindre og langt billigere udgave
kunne få top-ydelse vha. en simpel loddeklat.

Fra : Joe Sandøe

Dato : 15-05-03 16:23

-SNIP-
Olsen skrev:
> [...]
> og holde skansen et stykke tid. Mange troede,
> at nu var spillet ovre for Nvidia, og mange skiftede
> "banehalvdel". Derfor er det en fryd, disse nu

Hvorfor lægge følelser i det?

Det gælder vel bare om at købe det bedste kort, ud fra de kriterier man har,
til de penge man vil bruge på det, på et givet tidspunkt.

At så Nvidia og ATI skiftes til at have "produktet!" er jo bare fint nok, da
det jo som andre gør opmærksom på tilskynder udviklingen.

VH Joe

Fra : Olesen

Dato : 15-05-03 16:38

"Joe Sandøe" <joe*fjern*@tv.dk> skrev i en meddelelse
> -SNIP-
>
> Hvorfor lægge følelser i det?

Fordi diskussionen alt for tit går vanvittigt højt,
så det er rart at de nu blir' pillet lidt ned igen.
Selv har jeg kun en TI4200 fra Asus, men
jeg spiller også meget sjældent..

> Det gælder vel bare om at købe det bedste kort, ud fra de kriterier man
har,
> til de penge man vil bruge på det, på et givet tidspunkt.

Did' that.

> At så Nvidia og ATI skiftes til at have "produktet!" er jo bare fint nok,
da
> det jo som andre gør opmærksom på tilskynder udviklingen.

Rigtigt.

Fra : Hans

Dato : 15-05-03 16:51

Snyd i Nvidia's drivere?
Ingen tvivl om at Nvidia's nye FX5900 har taget performance kronen på
high-end grafikkort makedet. Men Extremetech stiller spørgsmålstegn ved
flere benchmark resultater, især i 3dmark03. Er det bevidst manipulation
eller en driver bug? Døm selv. Artiklen er vældig godt skrevet, og den er
vel at mærke ikke skrevet af hvem som helst.

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1086025,00.asp

Fra : Lars Krag

Dato : 16-05-03 07:28

"Hans" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> eller en driver bug? Døm selv. Artiklen er vældig godt skrevet, og den er
> vel at mærke ikke skrevet af hvem som helst.

Hans, jeg er glad for at du læser HARDiNFO, men du kunne godt lige ha'
lavet et par citationstegn dér, kunne du ikke ?

/Lars

Fra : Hans

Dato : 16-05-03 17:39

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> wrote in message

> Hans, jeg er glad for at du læser HARDiNFO, men du kunne godt lige ha'
> lavet et par citationstegn dér, kunne du ikke ?
>
> /Lars

Ok det skal jeg nok huske til næste gang

/ Hans

Fra : Karsten Vinding

Dato : 16-05-03 09:11

In news:ba0aag$2hkf$1@news.cybercity.dk, Olesen
<olesen@jubiipost.dk> wrote:

> Det er glædeligt at se, at ATI er vippet gevaldigt af pinden,
> og deres Radeon 9700pro og 9800pro ca. scorer
> det samme i alle tests.

I mine øjne yder 9800Pro en del bedre end 9700Pro. Op til 10 FPS i høje
opløsninger med AA o.s.v. Ikke ligegyldige forskelle.

Desuden er 9800Pro en naturlig videreudvikling af 9700Pro, og ATI har ikke
påstået at den vil revolutionere verden, kun at den ville have bedre ydelse.

> Når vi ser nyt fra Nvidia, så rykker det.

Nåja, ligesom med 5800Ultra. Det rykkede også helt vildt

> Det blir' de så nødt til, hvis de vil lege med i fremtiden.
> Men det er bekymrende, de lancerer 9800 når
> den ikke er nævneværdig stærkere end 9700'eren.

Alt hvad du skriver her er i mine øjne noget sludder. Med et 9800Pro får du
et konkurrencedygtigt kort, der koster en del mindre end et 5900Ultra, og
som kan købes idag. Og 9800Pro _er_ hurtigere end 9700Pro.

> [...]
> og holde skansen et stykke tid. Mange troede,
> at nu var spillet ovre for Nvidia, og mange skiftede
> "banehalvdel". Derfor er det en fryd, disse nu

Folk skifter efter hvem der kan levere fornuftig ydelse til en fornuftig
pris.

I min prisklasse var 9500Pro det bedste bud, men hvis det havde været et
nVidia baseret kort, var det blevet sådan et jeg havde valgt. Det er den
fornuftige måde at købe hardware på, ikke at lade sig styre af religiøse
overbevisninger eller gamle rygter.

> Enig. Men jeg mener stadig Nvidia har mere styr på deres
> Revisions-numre samt driver-håndtering. Selv kølestøjen er normal på
> FX5900'eren.

Ifølge HardOCP's anmeldelse støjer blæseren på et 5900Ultra ikke så meget
som på et 5800Ultra (gudskelov), men stadig hørbart en del mere end blæseren
på et R9800Pro.

> Synd for dem, som har ofret det dyre kort at observere,
> at dem der har købt en mindre og langt billigere udgave
> kunne få top-ydelse vha. en simpel loddeklat.

Modding til 9700Pro smider jo garanti m.m. over skulderen. Ikke alle har
lyst til at gøre dette, og desuden fik ATI stoppet den mulighed næsten før
den blev opdaget.

Desuden har der været meldinger om at det gav fejl på nogen af de kort der
blev moddet. Ikke på alle, men der er ingen garanti for at det virker
perfekt.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk