Danser med Ulve DVD
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 14-05-03 15:47

Det ser ud til at Scanbox er ved at stramme sig gevaldigt an hvad angår
deres DVD-udgivelser. Se bare her:
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?command=10883

Vi får DTS i den nye udgivelse af Danser med Ulve, det gør amerikanerne
ikke. Nu er spørgsmålet bare - kommer der også en engelsk version med DTS?
Det plejer nemlig at være billigere at bestille de engelske versioner fra
England end de danske. Med andre ord: Kan det ikke gøres billigere?! Det er
længe siden jeg har betalt over 200 for en enkelt film!

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 14-05-03 16:57

On Wed, 14 May 2003 16:46:58 +0200, "Mikkel Selsøe Sørensen"
<spandikl@hotmail.com> wrote:

> [...]
>England end de danske. Med andre ord: Kan det ikke gøres billigere?! Det er
>længe siden jeg har betalt over 200 for en enkelt film!

Lækkert at der kommer flere film med DTS, men i tilfældet DMU er
komplet ligegyldigt. Filmen er jo noget skrammel!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 14-05-03 17:05

"Morten Bowman Hansen" <mortenNOSPAM@bowman.dk> wrote in message

DTS?

> Lækkert at der kommer flere film med DTS, men i tilfældet DMU er
> komplet ligegyldigt. Filmen er jo noget skrammel!

Det er heldigvis en smagssag, jeg synes den er undervurderet.

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : --= Naess =--

Dato : 14-05-03 22:42

> Det er heldigvis en smagssag, jeg synes den er undervurderet.

Jeg er bestemt enig.

Filmen er hermed forudbestilt.

Tak for tippet

--
Hilsen / Regards
Kevin Naess

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-05-03 06:50

Mikkel Selsøe Sørensen's utterance expressed in

> Det ser ud til at Scanbox er ved at stramme sig gevaldigt an hvad
> angår deres DVD-udgivelser. Se bare her:
> http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?command=10883

Ser jo godt ud :) Men hvorfor får vi ikke de sidste ni
minutter med? btw.. er det bare mig eller er scanbox's
udgivelser ikke tit ret ringe - jeg synes generelt de er
en del ringere end hvad jeg ellers har i samlingen. Det
er bl.a. flere scanbox-film jeg har oplevet med forkert
aspect ratio - altså noget andet end angivet på coveret.

Alle steder jeg har læst om reg-1 versionen er den skrevet
som 236 minutter (som den gamle vhs-version også var).

http://www.digitallyobsessed.com/showrelease.php3?ID=3821
http://www.mgm.com/title_title.do?title_star=DANCESWV

Sjovt at de i det hele taget skriver: "Extended Version Of The
Film With Never-Before-Seen Additional Scenes", når den har
været ude på både vhs og sikkert også laserdisc før.

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-05-03 07:00

Lars Gjerløw Jørgensen's utterance expressed in

> Alle steder jeg har læst om reg-1 versionen er den skrevet
> som 236 minutter (som den gamle vhs-version også var).

Glemte lige at poste links...

amazon: http://makeashorterlink.com/?T28D32294
http://www.futureent.com/dvd/details.php?id=10699

Men til gengæld er reg-1 versionen kun på en skive -
og dermed ikke alt det guf der måske er på reg-2.
Man kan også håbe på højere bitrate, da filmen sikkert
er på 2 skiver !?

Audio commentary with Kevin Costner and producer Jim Wilson
Audio commentary with the editor and cinematographer
Original making-of featurette
The Creation of an Epic" retrospective documentary
Photo montage with introduction by Ben Glass
Poster gallery
Music video
Awards & Nominations
Trailers

Tja - jeg glæder mig i hvert fald til at bruge en aften
på Costner og indianerne :)

Hilsner!

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-05-03 07:05

> [...]
> og dermed ikke alt det guf der måske er på reg-2.
> Man kan også håbe på højere bitrate, da filmen sikkert

tjaa. så kan jeg svare mig selv igen.. på axelmusic
står den nævnt som 2-disc-version, men nede i teksten
står der 3-disc set. Den er skrevet som 236 minutter
og uden DTS. - og her koster den 200 spir inkl fragt :)

http://www.axelmusic.dk/productDetails/027616880598
http://www.axelmusic.dk/resources/covers/back/027616880598.JPG

nå.. venter lidt - så må vi se :)

Fra : René Eske Jensen

Dato : 15-05-03 08:37

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> wrote in message

> Ser jo godt ud :) Men hvorfor får vi ikke de sidste ni
> minutter med?

Hvis den er ni minutter kortere end R1 versionen er det ikke fordi der
mangler noget, men fordi R2 versionen kører 4% hurtigere end R1 versionen
(PAL vs. NTSC)

Mvh. René

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 15-05-03 17:38

René Eske Jensen's utterance expressed in

> [...]

> Hvis den er ni minutter kortere end R1 versionen er det ikke fordi der
> mangler noget, men fordi R2 versionen kører 4% hurtigere end R1 versionen

ja det er jo rigtigt :) havde lige svedt framerates ud...

takker

Fra : Per

Dato : 15-05-03 09:55

> Ser jo godt ud :) Men hvorfor får vi ikke de sidste ni
> minutter med?

Husk at NTSC udgaver varer længere end PAL udgaver.

Gad nok vide hvor DVDoo har de oplysninger fra? Scanbox har ikke selv nogen
specs på filmen http://www.scanbox.dk/moviespot.asp?edbnr=5887

Fra : Kong Kent

Dato : 15-05-03 12:34

> Sjovt at de i det hele taget skriver: "Extended Version Of The
> Film With Never-Before-Seen Additional Scenes", når den har
> været ude på både vhs og sikkert også laserdisc før.

Det er fordi den version *aldrig* før har været tilgængelig for det
amerikanske publikum, medmindre de har importeret udgivelser fra Europa.

Bevares, jeg har da selv VHS-versionen liggende herhjemme, og har haft det i
laaaaang tid. Kan ikke engang huske hvornår jeg købte den, men det er fan'me
mange år siden nu. Den er guld-farvet, og er en dobbelt-vhs kassette med
filmen splittet over 2 bånd. Fed lille version, men nu bliver den nok
komplimenteret af en dvd-version af samme :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Per

Dato : 15-05-03 13:24

> [...]
> filmen splittet over 2 bånd. Fed lille version, men nu bliver den nok
> komplimenteret af en dvd-version af samme :)

Jeg købte den i sin tid på PAL laserdisc :)

Fra : Per

Dato : 15-05-03 12:21

"Mikkel Selsøe Sørensen" <spandikl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> længe siden jeg har betalt over 200 for en enkelt film!

De features DVDOO oplyser er baseret på R1 versionen
(http://www.dvdtown.com/disc_details/details.asp?id=10826) så gad vide om
det holder?