<iframe> - Hvornår?
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 14:05

Hej NG

MSIE har kunnet håndtere <iframe> siden version 4, Netscape kom med fra
version 6.

Men hvordan med Mozilla og Opera?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-05-03 14:31

Erik Ginnerskov wrote:

> Hej NG
>
> MSIE har kunnet håndtere <iframe> siden version 4, Netscape kom med fra
> version 6.
>
> Men hvordan med Mozilla og Opera?

Netscape 6 er baseret på Mozilla så de kunne vel forstå iframe samtidig.

Opera forstå iframe, men fra hvornår ved jeg ikke.

Hintzmann

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-05-03 14:35

Martin Hintzmann Andersen wrote:
> Opera forstå iframe, men fra hvornår ved jeg ikke.

Fandt lige lidt om Opera og Iframes. Det tyder på at den har forstået
iframes ihvertfald fra version 5 (dog buggy).

http://www.xs4all.nl/~ppk/js/iframe.html

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 15:00

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.dk> skrev
> Fandt lige lidt om Opera og Iframes. Det tyder på at den har forstået
> iframes ihvertfald fra version 5 (dog buggy).

Takker

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 15:00

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.dk> skrev
> Netscape 6 er baseret på Mozilla så de kunne vel forstå iframe samtidig.

Javist. Men Mozilla er ikke nået til mere end 1.3 endnu, så hvilket
versionsnummer var det første, der forstod <iframe>?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 14-05-03 15:25

Erik Ginnerskov wrote:
> Javist. Men Mozilla er ikke nået til mere end 1.3 endnu, så hvilket
> versionsnummer var det første, der forstod <iframe>?

0.01 - my guess - jeg har aldrig mødt en mozilla som ikke gjorde, og den
var fra starten god til de standarder som er gældende. første Mozilla
kom til verden efter at iframe var implementeret i standarderne, så jeg
tror du kan skrive "alle versioner af Mozilla".

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 16:28

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev > Erik Ginnerskov
wrote:

> [...]
> kom til verden efter at iframe var implementeret i standarderne, så jeg
> tror du kan skrive "alle versioner af Mozilla".

Takker, Jesper

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 14-05-03 18:12

Hej Erik

Jesper Brunholm wrote:
> [...]
> kom til verden efter at iframe var implementeret i standarderne, så jeg
> tror du kan skrive "alle versioner af Mozilla".

Netscape 6 bygger på Mozilla 0.6. Men som også Jesper skriver her, så
tror jeg roligt du kan regne med at IFRAMEs er understøttet i alle
versioner. I øvrigt kan jeg ikke tro at der i dag er nogen der kører med
browsere som bygger på ældre Mozilla-teknologi (Gecko-motor) end version
0.6.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 22:52

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev
> I øvrigt kan jeg ikke tro at der i dag er nogen der kører med
> browsere som bygger på ældre Mozilla-teknologi (Gecko-motor) end version
> 0.6.

Det ved jeg nu ikke. At dømme efter visse personers indlæg - det er ikke
dig, Stig - i denne NG, så er der stadig nogen, som krampagtigt klamrer sig
til en Netscape 4.x (som ikke forstår <iframe>).

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-05-03 00:17

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> [...]
> dig, Stig - i denne NG, så er der stadig nogen, som krampagtigt klamrer sig
> til en Netscape 4.x (som ikke forstår <iframe>).

Sikkert, men Netscape 4 er ikke en ældre *Mozilla*-teknologi.
Jeg er enig i at der næppe er nogen der bruger en Gecko-motor ældre end
den i Mozilla 0.6.

/L

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-05-03 00:14

Erik Ginnerskov skrev:

> Det ved jeg nu ikke. At dømme efter visse personers indlæg -
> det er ikke dig, Stig - i denne NG, så er der stadig nogen,
> som krampagtigt klamrer sig til en Netscape 4.x (som ikke
> forstår <iframe>).

Netscape 4 er _ikke_ en Gecko-browser.

Det er bl.a. derfor der er så stor forskel på Netscape 4 og
Netscape 6+ - hele "indmaden" er skiftet ud fra version 6 og frem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 14-05-03 17:32

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> MSIE har kunnet håndtere <iframe> siden version 4, Netscape kom med fra
> version 6.
>
> Men hvordan med Mozilla og Opera?

Netscape 6 er baseret på Mozilla (version 0.8 eller der omkring).

Et hurtigt tjek viser at Opera mindst har forstået det siden version 5.
(Jeg kan tjekke tidligere versioner hvis det er relevant :)).

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-05-03 22:54

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev
> Et hurtigt tjek viser at Opera mindst har forstået det siden version 5.
> (Jeg kan tjekke tidligere versioner hvis det er relevant :)).

Det må du gerne, hvis du har mulighed for det.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-05-03 00:22

"Erik Ginnerskov" <egin@SPAMKILLoncable.dk> writes:

> "Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev
>
> Det må du gerne, hvis du har mulighed for det.

Version fire ser ikke ud til at forstå iframe. (Det passer vist også
med hvad en anden har fundet ud af).

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-03 13:29

En tak for alle svarene.

Men alt dette gælder vel kun for Windows-platformen. Hvordan ser det ud for
Linux og Mac?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Stig Nygaard

Dato : 15-05-03 17:07

Hej Erik

Erik Ginnerskov wrote:
> Men alt dette gælder vel kun for Windows-platformen. Hvordan ser det ud for
> Linux og Mac?

Du kan regne med at Opera, Netscape 6+ og Mozilla er "ens" på Windows,
Mac og Linux-platformen. De bygger på samme kodebase (altså Opera Mac og
Opera Windows bygger på samme kode, Opera Mac og Netscape Mac bygger
selvfølgelig ikke på samme kode).

Hvad angår Internet Explorer, så bygger Mac og Windows-version faktisk
*ikke* på samme kode, men begge understøtter IFRAMEs (I hver fald fra
version 5+).

Konquorer til KDE/Linux understøtter også IFRAMEs, og det samme gør
Safari til Mac som faktisk bygger på samme kodebase som Konqueror.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-05-03 17:22

"Stig Nygaard" <stig@REMOVE-THISrockland.dk> skrev > Du kan regne med at
> [...]
>
> Konquorer til KDE/Linux understøtter også IFRAMEs, og det samme gør
> Safari til Mac som faktisk bygger på samme kodebase som Konqueror.

Mange tak, til alle

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/sorgin