Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus og billeder
Fra : PR

Dato : 25-03-01 13:29

Hej fotogruppe!
Jeg har i mange taget billeder med et Pentax K-1000 og altid været glad for
den manuelle indstilling og mit 100 mm objektiv. Nu har jeg Olympus 2020.
Det er jeg også blevet ret tilfreds med, men savner den hurtige
indstillingsmulighed fra min Pentax. Jeg var meget i tvivl da jeg skulle
købe digitalt, om det skulle være Nikon eller Olympus, men jeg synes jeg fik
mest for mine penge ved tage Olympus'en. Jeg synes bare ikke man hører så
meget fra Olympus-ejere her i gruppen? Er det sådan at Nikon regnes/er bedre
kameraer og derfor hører man mest om dem?

Jeg har lagt nogle af mine billeder her: http://fp.image.dk/fpepris/
Jeg vil meget gerne have kommentarer til dem, men ikke til min HTML eller
rettere billedopsætnigen på siderne, som nok kunne være lidt smartere sat
op.
Mvh. Peter Risum

Fra : Poul Petersen

Dato : 25-03-01 14:09

"PR @worldonline.dk>" <pris<fjernmig> skrev i en meddelelse
> [...]
> rettere billedopsætnigen på siderne, som nok kunne være lidt smartere sat

Hej Peter !

Undretegnede har i masser af år fotograferet med Topcon Super Dm, der tager
fantastisk gode billeder, men købte for nogle år siden så
Olympus digitalcamera C-830L med kun 1,3 mill. Pixels - ( vist nok det
første digi-camera fra Olympus ?) Bortset fra den "manglende" manuelle
indstilling på digi-cameraet bruger jeg nu det mest, det er jo meget rart
straks at kunne gå til computeren og fremstille billederne så snart man
kommer hjem - og billederne, til mit brug/ behov, ganske fortrinlige.
Valget af camera afhænger nok meget af hvad fotohandlerne anbefaler /
reklamer / og så køberens smag - men jeg giver dig ret - det har vist altid
været " lidt finere " at eje et Nikon - men om de er bedre, skal jeg ikke
gøre mig klog på. Dersom der ikke allerede foreligger sammenligningstest,
kunne det være interessant om nogen i gruppen kender til sådan en - eller af
egen erfaring kan give os lidt indsigt.
Mvh. Poul Petersen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-03-01 20:17

"Poul Petersen" <poulina@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fantastisk gode billeder, men købte for nogle år siden så
> Olympus digitalcamera C-830L med kun 1,3 mill. Pixels - ( vist nok det

__________________

Olympus' Camedia serier er blandt de mærker, man hørte
først om, da digitalcameraerne kom frem.

Deres Camedia serie går faktisk ret langt tilbage, når vi snakker
digitalcamera-tiden...

Designet i C-modellerne har ændret sig lidt, men kun lidt, hvorimod
det tekniske løbende er blevet forbedret...

idag måber jeg stadig over et IXUS camera kan koste 7000,-
med KUN 2.1 million pixels, hvorimod Olympus afløser for
C830L,- C860L trods alt har 1.3 megapixels...prisen er 2495,-...
OK..Ixus har zoom og andre småting, men med 2.1 megapixels
er den alligevel ikke en model, -semi-proffer- henvender sig til.

MVH

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-03-01 21:58

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message news:99lg20$1r19$4@news.cybercity.dk...

> [...]
> OK..Ixus har zoom og andre småting, men med 2.1 megapixels
> er den alligevel ikke en model, -semi-proffer- henvender sig til.

Som altid med priser ændrer de sig, IXUS'en har i et par måneder kunnet fås i de fleste forretninger for 4.495,- - og med
introduktionen af dens storebrødre nu her falder prisen nok lidt mere.

Jeg er selv indehaver af en C-2100 med 2.1 mp - og det synes jeg faktisk er rigeligt til langt det meste.

Og endeligt har man jo muligheden (især med statiske motiver) at lave panorama-sammenstillinger, hvor man nemt (med fx en 3x3
matrix) kan komme på på 15mp med bare en smule optisk zoom, og der har 2100'eren jo 10x at give af (svarende til en 380mm standard
linse).

Well, just a thought, Olympus og andre mærker slægter efter min mening hinanden pænt på i pris - jeg synes det er svært at udpege et
mærke til at være "det billigste".

// Steffen

Fra : Pigefotografen på In~

Dato : 25-03-01 14:37

Jeg synes bare ikke man hører så
> meget fra Olympus-ejere her i gruppen?

Måske fordi at vi har mere travlt med at lave en masse billeder med vores
Olympus kameraer! :)

Fortsat god weekend.

Claus Smith - Pigefotografen

*en yderst tilfreds bruger af Olympus C2000Z*

Http://www.pigefotografen.dk

Fra : PR

Dato : 25-03-01 15:26

> Claus Smith - Pigefotografen

Du er undtagelsen, der... for jeg har tidligere set at du har haft en del
indlæg.

Hvad siger I til mine billeder?

Fra : Pigefotografen på In~

Dato : 25-03-01 16:31

> Du er undtagelsen, der... for jeg har tidligere set at du har haft en del
> indlæg.

Hmmmm....taget med bukserne nede eller hvad..oki jeg har tidligere været
aktiv herinde, men nu vil jeg heller eud og fotografere alle de søde danske
piger! :)

Claus

Fra : N/A

Dato : 25-03-01 18:00

Fra : Lærke Borch Posselt

Dato : 25-03-01 18:00

Kim Østrup wrote in message

> Jeg synes dine billeder pixellerer (hedder det vist nok). Jeg tror du skal
> prøve at lade være med at komprimere dem så kraftigt. Jeg plejer selv at
> komprimere ca. 7-10 i Paintshop Pro og mine pixelerer ikke så kraftigt.

- Hvad betyder det?
Jeg synes billederne (som i øvrigt er gode) kommer forbløffende hurtigt
frem, trods størrelsen, samtidig synes jeg at de er rimelig skarpe. Jeg
spekulerede netop på, hvordan det var muligt ...

Jeg synes at billederne af søen, med skyernes spejling i vandet, er meget
enkle og har en god komposition. - Er de alle taget med digitalkamera?
Når jeg fotograferer med digitalkamera har jeg en dårlig vane med at sløse
med billederne, da de jo er "gratis" og at det er så nemt ...

Venlig fotohilsen,
Lærke

Fra : N/A

Dato : 26-03-01 21:37

Fra : PR

Dato : 26-03-01 21:37

> skal
at...
Næste gang vil jeg gøre mig mere umage når jeg lægger billeder op, såvidt
mulig en stor thumbnail, der peger på det originale billede. Det har jeg
ikke gjort med alle de aktuelle billeder.

> På min skærm er der ikke tegning i skyerne - de er kridhvide på enkelte
> steder - de er pixellerede !. Jeg ved ikke hvaordan jeg bedre kan forklare
> det, men det er noget der sker når man komprimerer i jpeg-formatet - jo
mere
Det vil jeg give dig ret i!
Mvh. Peter Risum

Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-03-01 20:18

"Pigefotografen på Internettet" <pigefotografen@pigefotografen.dkx> skrev i
en meddelelse news:Tsmv6.159$Tj4.11083@news101.telia.com...

> [...]
>
> Fortsat god weekend.
>
> Claus Smith - Pigefotografen
>
> *en yderst tilfreds bruger af Olympus C2000Z*
_____________________

Hørt!...

-en meget tilfreds bruger af
et Olympus C830L. til dengang 3495,- (1 år siden)
Idag kan afløseren C860L fåes for 2495,-....stadig 1.3 Mpixls.

MVH

Fra : Karsten Olesen

Dato : 25-03-01 20:12

> [...]

bedre
> kameraer og derfor hører man mest om dem?

Måske fordi pris/kvalitet altid hænger sammen med Olympus, og ejerne
generelt er godt tilfredse og ikke har behovet for at "snakke med"..

MVH

Fra : ab

Dato : 25-03-01 21:37

Dine billeder er efter min mening alt for "registrerende" - i nogle af
tilfældene kan jeg blive helt i tvivl om, hvad du egentlig mener er dit
motiv.

Hvis der i et motiv ikke er mere indhold, må man enten skabe indholdet
(billedvinkel, udsnit m.v.) - vente indtil der kommer en kano forbi - eller
lade være med at tage billedet.

MVH ab

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 25-03-01 21:58

"PR @worldonline.dk>" <pris<fjernmig> wrote in message news:pwlv6.9200$Ov.633035@news010.worldonline.dk...

> mest for mine penge ved tage Olympus'en. Jeg synes bare ikke man hører så
> meget fra Olympus-ejere her i gruppen? Er det sådan at Nikon regnes/er bedre
> kameraer og derfor hører man mest om dem?

Vi er her, bare rolig

... og jeg tror endda vi er flest *g*

// Steffen

Fra : PR

Dato : 26-03-01 21:22

Herligt! Det er var dejligt at høre om andre glade Olympus-ejere. Nogle af
jer siger I har travlt med at tage billeder, men I har da vist også tid til
at følge med her