Ti-4200 og TV Out
Fra : Riverwind

Dato : 13-05-03 15:52

Hejsa

I forbindelse med køb af ny computer overvejer jeg hvilket grafikkort,
jeg vil have. Jeg har bestemt mig for et Ti-4200, for der er generelt et
godt forhold mellem pris og ydelse.
Spørgsmålet er nu: hvilket Ti-4200 kort har bedst tv-out? Jeg ved, at
der findes forskellige chips fra bl.a. Philips (flere varianter) og
Connexant, men jeg har lidt svært ved at finde ud af, hvilken der er
bedst.
Da jeg bruger tv-out meget vil det være afgørende for mit valg af kort,
dvs. mængden af RAM (64 / 128 MB) og fabrikat på selve kortet er
underordnet.

/Riverwind

Fra : Bernhard Ege

Dato : 13-05-03 17:15

"Riverwind" <riverwind@heaven.dk> wrote in message
> [...]
kort,
> dvs. mængden af RAM (64 / 128 MB) og fabrikat på selve kortet er

Check http://come.to/tvout hvor der ligger info om hvilken tv-out chip
man kan forvente at finde på forskellige nvidia kort. Der er også en
test af de forskellige tv-out chips samt en anbefaling. Personligt vil
jeg kun vælge kort med Connexant tv-out chippen (eller Brooktree som de
hed tidligere). Dette valg skulle så kobles med brugen af TVTool (som
sælges på samme side) da den kan styre tv-out chippen langt bedre end
nvidia's drivere kan.

mvh Bernhard

Fra : Riverwind

Dato : 13-05-03 18:53

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
[...]
> [...]
> hed tidligere). Dette valg skulle så kobles med brugen af TVTool (som
> sælges på samme side) da den kan styre tv-out chippen langt bedre end
[...]
Ok, efter at have gennemgået en del sider omkring dette emne er jeg
kommet frem til følgende kandidater:
ASUS V/9280td, som dog er med Philips chip, men som skulle have en god
kvalitet alligevel.
Leadtek Winfast A250LE, som er med Connexant chip, men som jeg ikke kan
finde ved nogen dansk forhandler :(
Er den mon udgået?

Leadtek Winfast A280LE er vist nyere og med DVI, men jeg kan ikke finde
ud af hvilken tv-chip, der sidder på den.

Jeg hælder mest til Leadtek'en lige nu, men vil være sikker inden jeg
beslutter mig. Er 250LE med AGPx8, eller er 280LE med Connexant chip?
Det skal jeg have fundet ud af.

/Riverwind

Fra : Ingen

Dato : 01-06-03 08:08

Riverwind wrote:
> [...]
>
> Jeg hælder mest til Leadtek'en lige nu, men vil være sikker inden jeg
> beslutter mig. Er 250LE med AGPx8, eller er 280LE med Connexant chip?

A280LE støjer ad h.t. og kan alene af den grunde ikke anbefales.