Andet multimedie
bentjuul 3670
Quark X-press genvejstaste-oversigt!
Fra : CTN

Dato : 25-03-01 13:26

OK - Helt ny i denne gruppe

Men efter at have arbejdet længe med QXP til Mac, har jeg tænkt mig at give
PC-versionen en chance, men de genvejstaster er ikke helt lige til at
gennemskue.

Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med en oversigt?.

Claus

Fra : Thomas

Dato : 25-03-01 18:29

> Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med en oversigt?.

Kan Quark ikke det...? Hvis ikke, så er der endnu en god grund til at købe
Adobe, de vedlægger en oversigt over genvejstaster.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial
No job is so simple, that it can't be done vrong.

Fra : Madsen

Dato : 25-03-01 20:03

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev:

> Kan Quark ikke det...? Hvis ikke, så er der endnu en god grund til at købe
> Adobe, de vedlægger en oversigt over genvejstaster.

Det må der vel også være på et så dyrt stykke software?
Ligger det ikke på CD´en i en eller anden form!!?

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : storm

Dato : 25-03-01 20:44

"CTN" <ctn@grafisk.dk> skrev

> Men efter at have arbejdet længe med QXP til Mac, har jeg tænkt mig at
give
> PC-versionen en chance, men de genvejstaster er ikke helt lige til at
> gennemskue.

Jeg kender ingen digitale oversigter men på:

http://www.grafisk-litteratur.

finder du:

Niels Bøje Ziegler
Lærebog 2 i QuarkXPress (4.0)
(Til Mac-versionen + tastaturgenveje til Windows)

280 sider
Format 17 x 22 cm
Indbundet
Pris 325 kr. + forsendelse
ISBN 87-88263-88-6
Bestillingsnr. 83

Samkøb
Ved køb af Lærebog 1 og 2 sparer du 125 kr.

:-9 nina

Fra : CTN

Dato : 27-03-01 15:17

Tak for hjælpen Storm

Jeg vidste at nogle fik "ondt i røven"

Fra : Kim Thranborg

Dato : 28-03-01 16:12

En nem måde var jo bare at hente oversigten på www.quark.com i
supportområdet

Kim Thranborg

Fra : storm

Dato : 28-03-01 21:10

"Kim Thranborg" <kim@thranborg.dk> skrev

> En nem måde var jo bare at hente oversigten på www.quark.com i
> supportområdet

Ja, hvor simpelt!
nina

Fra : Thomas

Dato : 28-03-01 17:48

> Tak for hjælpen Storm
>
> Jeg vidste at nogle fik "ondt i røven"

Hej Claus,

jeg ved ikke om jeg mangler nogle indlæg på min newsserver, men jeg kan ikke
umiddelbart finde nogle, som fik ondt i røven over dit indlæg, de svar på
dit indlæg, som jeg kan se, er fra mig selv og Madsen samt Storm og Kim
Thranborg.

Hvis det er et af de indlæg, du mener, er jeg nysgerrig efter at vide
hvilket indlæg det er. Hvis det var mig, der havde fået de svar, ville jeg
ikke mene, at de havde ondt i røven.

Mht. til mit eget indlæg, er det blot en undren over, at det ikke følger med
softwaren. Om du har betalt eller ikke betalt for din software kan ikke
bringe mit p.. i kog. Jeg har ikke ondt i røven over folk som bruger ikke
licenserede programmer til privat brug, men mener dog, at arbejder man prof.
med softwaren, skal man have en licens. Dette er ikke møntet på dig, men er
blot min generelle holdning. Jeg ønsker ej heller at starte en diskussion
omkring brug af software med eller uden licens.

Fra : Jørgen Angel

Dato : 29-03-01 11:14

kim@thranborg.dk,Ny-Internet writes:
>En nem måde var jo bare at hente oversigten på www.quark.com i
>supportområdet

Og hvad hedder sådan en genvejsoversigt på Quark-sprog?? Hvad skal man
skrive i søgefltet?

Jørgen

Fra : jeannettehs

Dato : 18-06-02 19:23

Hej Claus.

Jeg har også i mange år arbejdet med QX på mac, og er nu p.g.a. arbejde
nødt til at arbejde med QX på PC. Derfor har jeg haft samme problemer
som dig. Men på www.bbsinc.com/symbol.html kan du finde alle de
specieltegn du skal bruge. Du skal holde "alt" nede og taste 0 (nul) og
derefter det nummer der står ud for det tegn du vil skrive. (på det
numeriske tastatur) f.eks. alt+0148 og du får et ” .De alm.
tastaturgenveje kan du som flere skriver få på Quark's hjemmeside. Der
er både til mac og til win (ligger som pdf). Du kan evt. søge på en af
søgemaskinerne.
Med venlig hilsen Jeannette

http://www.kandu.dk/