Rystestyr
Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 12-05-03 19:33

Hej alle
Min Peugeot Speedfight er begyndt at ryste ret kraftigt i styret når jeg
slipper det ved 30 km/t og opefter.
Hvis jeg lægger begge hænder på styret holder det straks op igen.
Den har kørt ca. 7900 km.

Nogle bud?
Michael

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 12-05-03 19:38

Michael Kirkegaard wrote:

> Min Peugeot Speedfight er begyndt at ryste ret kraftigt i styret når jeg
> slipper det ved 30 km/t og opefter.
> Hvis jeg lægger begge hænder på styret holder det straks op igen.
> Den har kørt ca. 7900 km.

Min gør det samme, og har gjort det altid næsten. Det er værst når jeg har
en passager bagpå...

Den gør det dog ikke så kraftigt som du beskriver det, kun når der er læs
bag på (håber ikke hun læser med....)

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Hekto

Dato : 12-05-03 20:00

In article <rNRva.57972$y3.4311366@news010.worldonline.dk>, Michael
Kirkegaard says...
> [...]
> slipper det ved 30 km/t og opefter.
> Hvis jeg lægger begge hænder på styret holder det straks op igen.

Hvis du har topboks eller bagagebærer på, må den højst bære 3 kg.
Speedfighten tåler ikke at vægtfordelingen rykkes for langt bagover.
Af samme årsag kan man få et styr fyldt med bly, så forenden bliver
tungere. Det tager rysteriet.

Ellers:
Undersøg fælge og dæk for skævheder. Fælgen må ikke 'slå' hvis den skal
følge lovgivningens krav. Scooterdæk er som regel noget dårligt skidt,
der er skæve og u-runde.
Det kan også være slør i hjul eller kronrørslejer.
Prøv med ændret dæktryk eller anden indstilling af affjedringen.

--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Sven Bent

Dato : 14-05-03 10:39

"Michael Kirkegaard" <wont@work.no> wrote in message
> [...]
> slipper det ved 30 km/t og opefter.
> Hvis jeg lægger begge hænder på styret holder det straks op igen.

Få balanceret dit hjul, min lavede samem numer, men efter var det helt væk.

SB