Kanonvraget!!!
Fra : Tigeren

Dato : 12-05-03 19:31

Jeg har set at der engang har været postet et filmklip fra kanonvraget i
dk.binaer. Der skulle vel ikke tilfældigvis være en som har denne liggende
som jeg kunne suge en kopi af...

På forhånd tak.

Lasse (Piraya)

Fra : Niels T

Dato : 12-05-03 21:27

os' mig :)
-Niels

Fra : Niels

Dato : 12-05-03 22:30

Tigeren skrev:
> [...]
> dk.binaer. Der skulle vel ikke tilfældigvis være en som har denne liggende

Jeg prøver om jeg kan poste den i binær igen, den skulle den være på vej nu.

Mvh. Niels

Fra : Tigeren

Dato : 13-05-03 05:46

Mange tusinde tak.

Lasse

Fra : Niels T

Dato : 13-05-03 17:14

> Jeg prøver om jeg kan poste den i binær igen, den skulle den være på vej nu.
>
> Mvh. Niels

Takker

-Niels T

Fra : Campione

Dato : 13-05-03 08:08

Jeg tror Allans filmklip ligger der endnu.

www.vskdyk.dk og så noget med nyheder.... det var en dejlig kold dag, med
overfladesigt når man lå på bunden... tag Jer ikke af dykkeren, der bruger
en hævesæk som wing :)

--
Sinc Steen Morthorst
Campione 2002

Fra : Bock

Dato : 19-05-03 18:27

Må der dykkes på det ?

Hvad er positionen på vraget ?

mvh Lars

Fra : Henrik Manley

Dato : 19-05-03 22:28

> Må der dykkes på det ?

Ja!

> Hvad er positionen på vraget ?

55.38.689 - 12.52.126 WGS84

Fra : Søren Damgaard

Dato : 21-05-03 10:37

"Bock" <turud@soldyk.dk> wrote in message news:<3ec913ce$0$5135$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Må der dykkes på det ?
>
> Hvad er positionen på vraget ?
>
> mvh Lars

Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en båd i vandet i
dragør havn? eller hvor man ellers kan sætte en båd i vandet når man
skal ud på Kanonvraget

MVH
Søren

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-05-03 13:29

> Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en båd i vandet i
> dragør havn? eller hvor man ellers kan sætte en båd i vandet når man
> skal ud på Kanonvraget

Du kan lige så godt gå ud fra Skovshoved derfra kan du sejle lige mod vraget
uden at ramme noget. Man skal pænt uden om grunden omkring Saltholm hvis du
kommer fra Dragør. Lynetten kunne også være et bud men jeg ved ikke om man
kan sætte båd i vandet der.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 21-05-03 14:14

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in message

> [...]
du
> kommer fra Dragør. Lynetten kunne også være et bud men jeg ved ikke om man

Der er noget længere fra Skovhoved en fra Dragør, jeg tror det er noget med
henholdsvis 8 contra 12 sømil. Men der er meget lavvandet omkring Saltholm
så man skal huske at konsultere sit søkort. Så er der selvfølgelig afstanden
på land (klub/center -> slæbested), der også skal tages hensyn til.

Vi plejer at sejle syd om Peberholm og så under Øresundsbroen et stykke ude
og det fungerer fint i vores RIB.

Og så er er slæbestedet i Dragør så vidt vi kan gennemskue gratis, i hvert
fald hvis man tager det der ligger helt ude ved Fortet. Og Dragør er et
dejligt sted at gå en tur og få en is efter dykket

Mvh
Nikolaj Bech
Rødovre Sportdykker Klub (http://www.dykkerklub.dk)

Fra : Søren M

Dato : 21-05-03 17:30

>..... Lynetten kunne også være et bud men jeg ved ikke om man
> kan sætte båd i vandet der.

Man kan godt smide sin båd i her... Fint lille slæbested...
(pas på bommen, laver buler i taget

/søren

Fra : Jens Olsen

Dato : 21-05-03 14:20

s.diversen@wanadoo.dk (Søren Damgaard) wrote in message news:<a1952a95.0305210137.338606b9@posting.google.com>...
> Er der nogen der ved om det er muligt at sætte en båd i vandet i
> dragør havn? eller hvor man ellers kan sætte en båd i vandet når man
> skal ud på Kanonvraget

Dragør havn har et udemærket slæbested i kanalen over mod Dragør
fortet. Men, men, men det er ikke smart at sejl fra Dragør. Turen syd
om Saltholm bliver nemlig lang, da der ikke må sejles mellem Saltholom
og Peberholm, og man således skal hele vejen syd om Peberholm.

Du kan istedet sætte båden i vandet fra Tårnby/Kastrup lystbådehavn
for enden af Saltværksvej og sejle nord om Saltholm. Denne havn har
også et udemærket slæbested. Kort til brug af slæbestedet købes på
havnekontoret og prisen er 15 kr pr gang.
Det er også en nem havn at komme til hvis du kommer af motorvejen.
Distancen der skal sejles fra Kastrup havn er 8-9 sømil. Det kan IKKE
anbefales at skære hjørnet ved Saltholm alt for tæt. Propellen har
ikke godt af store sten.

Jens Olsen

Fra : sgtolboll@webspeed.d~

Dato : 24-05-03 11:14

Hej Søren.

Det har jeg undersøgt. Man kan sætte i fra Dragør og fra Kastrup, men
her koster det penge, kr.15,00 pr. gang.
Men vi kan jo tale sammen til A-møde på tirsdag.

Mvh
Søren T.