XFX - kan det anbefales ? (Erfaringer ?)
Fra : Peter C.

Dato : 12-05-03 10:31

Hej Gruppe

Er ved at købe ny computer, og nu kommer min "computerpusher" og påstår at
jeg da skal ha´et XFX grafikkort istedet for det MSI jeg ellers havde
forestillet mig.

Problemet er bare at jeg kender ikke mærket XFX, og ved ikke om det "holder
100" eller er noget "blød mellemvare"
Man får væsentlig mere for pengene ved at vælge XFX fremfor MSI.....sååååå
man er jo fristet
Det drejer sig helt konkret om et XFX GF4 Ti4200 128Mb TV-Out (koster
18xx,-)

Råd /Erfaringer........eller måske ligefren viden efterlyses

MVH Peter C.

Fra : Heine Sørensen

Dato : 12-05-03 12:10

hej

Synes det er lige i overkanten 1800kr for et ti4200 kort, jeg købte et pow
ti4280 128mb ram til ca 1300kr i sidste uge, og det er jeg meget tilfreds
med..

HBS

Fra : Peter C.

Dato : 12-05-03 13:41

> Synes det er lige i overkanten 1800kr for et ti4200 kort, jeg købte et pow
> ti4280 128mb ram til ca 1300kr i sidste uge, og det er jeg meget tilfreds
> med..

OK....det vil jeg lige overveje så.

Kortet er med 2x 350MHz RAMDAC, 8x AGP og Video IN/Out og DVI (hvad er det
egentlig ?)
Kan det være derfor det koster som det gør ?

MVH Peter C

Fra : Aksel Spandet

Dato : 12-05-03 13:47

Hey!

> Kortet er med 2x 350MHz RAMDAC, 8x AGP og Video IN/Out og DVI (hvad er det
> egentlig ?)
Regner med du mener hvad DVI er.... Så vidt jeg har forstået er det en
udgang man bruger til fladskærme. For at få bedre billede på den. (Ret mig
hvis jeg tager fejl)

> Kan det være derfor det koster som det gør ?
Det er nok det at der er video in på, der gør at kortet koster så meget!
Skal du bruge video in til noget? Hvis ikke så find et kort uden!
Jeg tror også du kan finde billigere kort med video in på, hvis du skal
bruge video in til noget!

Mvh
Aksel

Fra : Martin K

Dato : 12-05-03 14:26

Aksel Spandet wrote:
> Regner med du mener hvad DVI er.... Så vidt jeg har forstået er det en
> udgang man bruger til fladskærme. For at få bedre billede på den.
> (Ret mig hvis jeg tager fejl)

Det er det nemlig. Men der plejer nu også være en converter med så man kan
køre med to almindelige skærme, det er fedt, jeg har selv lige sat en ekstra
op

--
Martin K

Fra : Heine Sørensen

Dato : 12-05-03 14:22

HEJ

Mine spec på det kort jeg har er disse..

AGP HASTIGHED: AGPx4/AGPx8
CORE CLOCK: 250 MHz
RAM: 128 MB DDRRAM
RAM CLOCK: 250 MHz
RAM NS SEK: 4 ns DDR ram
RAM BÅNDBREDDE: Op til 8.0GB/sek
RAMDAC: 2x350 MHz
DVI UDGANG:
- Op til 1280x1024
MONITOR UDGANG:
- 1 15-pin analog D-Sub (standard monitor udgang)
- 1 29-pin DVI monitor udgang
EXTRA UDGANGE:
- 1 S-VHS TV-Out
- 1 Komposit TV-Out
TV-OUT OPLØSNING:
- Op til 800x600
GPU KØLER: Aktiv køler

som du kan se er der ikke stor forskel fra dir, men det er en del
billigere

hbs

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-05-03 14:34

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev:

> [...]
> MSI.....sååååå man er jo fristet
> Det drejer sig helt konkret om et XFX GF4 Ti4200 128Mb TV-Out

Jeg har selv købt følgende XFX-kort:
http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=64433 og umiddelbart fejler
det absolut ingenting. Det er et GF4 TI4200 128MB DDR Tv-Out/In og DVI.
Det koster små 1400,-

--
Morten http://miljokemi.dk
http://miljokemi.dk/CrashIE.htm (På eget ansvar!)

Fra : Peter C.

Dato : 12-05-03 14:44

> Jeg har selv købt følgende XFX-kort:
> http://www.xdata.dk/servlet/VisVare?vareID=64433 og umiddelbart fejler
> det absolut ingenting. Det er et GF4 TI4200 128MB DDR Tv-Out/In og DVI.
> Det koster små 1400,-

Det er liiiige nøjagtig sådan et.
Jeg kan konkludere at det ikke er verdens billigste sted jeg har fundet det

Tak for info til alle.

MVH Peter C.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-05-03 14:47

"Peter C." <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev:

> Det er liiiige nøjagtig sådan et.
> Jeg kan konkludere at det ikke er verdens billigste sted jeg har
> fundet det

Det jeg har købt hedder 28ANC. Det lidt dyrere kort du har haft kig på
kan være 28BNC, der vist er lidt hurtigere. 620Mhz (BNC) på ram mod
512MHz (ANC).

Fra : Peter C.

Dato : 12-05-03 14:57

> Det jeg har købt hedder 28ANC. Det lidt dyrere kort du har haft kig på
> kan være 28BNC, der vist er lidt hurtigere. 620Mhz (BNC) på ram mod
> 512MHz (ANC).

Nej, den er go´nok. Det er ANC modellen jeg havde kig på.
(Havde....fordi jeg nu er inde på at det skal være et Radeon 9500PRO istedet
for)

MVH Peter C.

Fra : Aksel Spandet

Dato : 12-05-03 15:03

> Nej, den er go´nok. Det er ANC modellen jeg havde kig på.
> (Havde....fordi jeg nu er inde på at det skal være et Radeon 9500PRO
istedet
> for)

Rigtig god ide efter min mening.... Radeon kortene er for lækre.... Har selv
9500 non pro fra sapphire!

Mvh
Aksel

Fra : dk_sz

Dato : 12-05-03 15:40

> Det drejer sig helt konkret om et XFX GF4 Ti4200 128Mb TV-Out (koster
> 18xx,-)

Virker meget dyrt...

/Thomas