Myrer
Fra : Jens Juul

Dato : 12-05-03 08:30

Hej

Vi har et sandt mylder af myrer rundt om huset - særligt under fliserne på
terassen er det galt, men også i græsplænen er der mange. Er der nogen der
ved hvad man kan gøre for at mindske problemet. Vi er ikke interesseret i
at bruge gift da vi har en lille fyr der kravler rundt over det hele.

Mvh Jens

Fra : Anette

Dato : 12-05-03 12:59

Hej Jens

På terrassen og i haven burde det meste kunne klares med en ordentlig omgang
kogende vand. Gerne hældt direkte i boet, hvis du kan finde det/dem.
Indendørs er det straks værre. Vi har forsøgt os med kanel - det hjalp en
dags tid, så fandt myrerne en anden vej ind. Myrelokkedåser - kunne ikke
lokke vores myrer de første 14 dage - men nu ser det omsider ud til at
lykkes. Om det er fordi der er blevet varmere ude, så de foretrækker
udelivet eller om lokkedåserne faktisk HAR virket, ved vi ikke,men myrerne i
køkkenet er så godt som væk nu .

God jagt

/ Anette

Fra : Jens Juul

Dato : 12-05-03 13:36

Hej

Tak for rådet - det prøver jeg. Gudskelov har vi dem ikke inde i huset
(mærkeligt nok for terassedøren står altid åben ?)

Mvh Jens

Fra : Per A. Hansen

Dato : 12-05-03 13:49

"Jens Juul" <jens_juul@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse news:fc.0073fb6b052e88a20073fb6b052e88a2.52e8978@net.dialog.dk...
> [...]
> ved hvad man kan gøre for at mindske problemet. Vi er ikke interesseret i
> at bruge gift da vi har en lille fyr der kravler rundt over det hele.

Myrer er lette at holde nede, hvis man ellers kan
acceptere de nyttige dyr i øvrigt.
Det væsentligste er, at man også rammer dem
nede i tuen.
Et pyrethrummiddel er ugiftigt for andre end insekter
og andret småkræ, et par pust dræber myrerne med det
samme. Når deres kammerater slæber dem ned i
boet omkommer de andre.
Pyrethrummidler kan fås i en form, der er godkendt
til indendørs brug, hvor mange generes af myrer i
skabe o.a. Man skal blot huske ikke at fjerne de døde
myrer - dem slæber de selv ned i boet.

Per A. Hansen