Hvilket af mine kort skal jeg vælge?
Fra : Jimmy

Dato : 12-05-03 06:45

Hej

Jeg ønsker at køre 1600*1200, men aner ikke hvilket at mine kort jeg skal
aælvge.
De er så gamle at jeg ikke har været specielt heldig med at finde specs på
dem, så jeg håber der er en der kan fortælle hvilket jeg skal vælge.

Jeg har følgende (Alle AGP):

1) 3DFX Voodoo 3 2000 16 MB
2) Matrox? - G2+/MILA/8/IBM
3) Matrox - G2+/SDA/88F/20

Jimmy

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 12-05-03 07:12

> [...]
> De er så gamle at jeg ikke har været specielt heldig med at finde specs på
> dem, så jeg håber der er en der kan fortælle hvilket jeg skal vælge.

Jeg tror næsten det kræver 16MB ram for overhovedet at kunne køre 1600*1200,
men prøv med en af de andre, for det kunne jo være. Jeg kan ikke huske
beregningerne for det.

Nå, men hvis du finder ud af noget, så er jeg gerne køber til et af Matrox
kortene, hvis du skal af med et. Især hvis der er TV-out på

Fra : Jimmy

Dato : 12-05-03 11:42

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message

> Jeg tror næsten det kræver 16MB ram for overhovedet at kunne køre
1600*1200,
> men prøv med en af de andre, for det kunne jo være. Jeg kan ikke huske
> beregningerne for det.

Hvilket er så bedst - Et Matrox G200 eller mit Voodoo 3?

> Nå, men hvis du finder ud af noget, så er jeg gerne køber til et af Matrox
> kortene, hvis du skal af med et. Især hvis der er TV-out på

Tak tak, men jeg er skam glad for at have dem i tilfælde som dette

mvh
Jimmy

Fra : Madsen

Dato : 12-05-03 11:52

Kim Fritze Sillasen [9000] skrev:

> Jeg tror næsten det kræver 16MB ram for overhovedet at kunne køre
> 1600*1200, men prøv med en af de andre, for det kunne jo være. Jeg
> kan ikke huske beregningerne for det.

1600 x 1200 x 3 = 5760000 bytes. 1600 x 1200 kræver altså ikke mere
end rundt regnet 5,5 MB RAM på grafikkortet, hvis der køres i 24 bit
farver forstås.

Selv et gammelt Matrox Millenium II med 8 MB RAM kan køre 1600 x 1200
i 24 bit. <http://www.matrox.com/mga/products/mill_2/home.cfm>

Madsen.