Peugeot Buxy
Fra : Lars Frandsen

Dato : 11-05-03 22:19

Hej

Jeg er blevet tilbudt at købe en Peugeot Buxy fra 96 for 4.500,-. Den
tidligere ejer har væltet med den, og derfor har den en del skrammer (spejl
knækket nede i gevindet, ridser, flækkede skjolde), de skjolde med de værste
skader er dog blevet skiftet. Den har kørt 14.500 km, Er det en ok handel?

Den har et problem med el starteren, som kan finde på ikke at trække motoren
rundt (sådan lyder det i hvertfald, når det sker hører man kun elmotoren) Er
der nogen der ved hvad det er og hvor meget det koster at rep.?

Det virker somom styret står skævt iforhold til forhjulet, kan man ligesom
på en cykel rette det? Eller er det noget der har vredet sig ved det styrt
den har været ude for?

mvh
Lars Frandsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-05-03 23:35

"Lars Frandsen" <larskruusefrandsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på en cykel rette det? Eller er det noget der har vredet sig ved det styrt

Ud fra det du beskriver, så vil jeg mene du skal holde dig fra den, for det
kan blive noget af en udskrivning at få den til at se nogenlunde ud igen, og
så lige det med styret, nope, den går ikke. For mig luder det til at det er
andet end et almindeligt styrt den har været ude for, det lyder for mig mere
som en påkørsel den har været ude for, og så kan der være flere skjulte
fejl.
Mit råd, hold dine penge fra den maskine.

Kim Larsen

---

Fra : Hekto

Dato : 12-05-03 09:06

In article <3ebebecc$0$32453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
larskruusefrandsen@hotmail.com says...
> [...]
> på en cykel rette det? Eller er det noget der har vredet sig ved det styrt

Det kan være gaffelbroen der er skæv, og det koster nok en 1-2.000 kr.
Resten kan nemt fixes.

Så alt ialt, er prisen nok for høj.
--
Brian/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah ell. Yamaha SR/SRX
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-05-03 14:48

> [...]
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah ell. Yamaha SR/SRX
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'

Til min Aprilia Rally, der koster hele den del over 4000.- kr. jeg ved dog
ikke hvad det koster til en Peugeot Buxy, men Peugeot har vist ikke ry for
at være meget billigere. Hvis den er påkørt, så kan der være meget andet der
er skævt, det skal også tages med.

Kim Larsen

---

Fra : Hekto

Dato : 12-05-03 16:01

In article <3ebfa5ed$0$76129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
mythos@tdcadsl.dk says...
> [...]
> at være meget billigere. Hvis den er påkørt, så kan der være meget andet der

Et er hvad de har ry for, et andet er hvad priserne er i praksis.
Det kan godt passe at pøjgot-priser er ca. det halve af italiener-TMP-
Aprilia-priser! ;0)

Fra : Kim Larsen

Dato : 12-05-03 16:50

> [...]
>
> Suzuki LS650 + GS450E
> Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah ell. Yamaha SR/SRX
> Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'

Svoger har en Speedfight2, han skulle have en ny original udstødning på, den
kostede få hundrede kroner mindre end en til min Ralle. Så kan det godt være
der er forskellige priser alt efter hvor man bor, men så meget, det tvivler
jeg på.

Kim Larsen

---

Fra : Jon Larsen

Dato : 12-05-03 18:22

> [...]
være
> der er forskellige priser alt efter hvor man bor, men så meget, det

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Da jeg spurgte hvad et klistermærkesæt til min Speeddake kostede, gik jeg i
hvert fald i bro... over 1000,- for 6 sølle klistermærker...

Så om Peugeot er rimelige med deres priser ved jeg nu ikke, men det er
holdbart det de laver...

--
MVH.
Jon Larsen

Fra : Hekto

Dato : 12-05-03 18:43

In article <3ebfd83b$0$76146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jon Larsen
says...
> [...]
> hvert fald i bro... over 1000,- for 6 sølle klistermærker...
>
> Så om Peugeot er rimelige med deres priser ved jeg nu ikke, men det er

Jup! ... og de små børn kommer med storken!!!

Et helt sæt klistermærker, alt inklusive, til en Speedfight koster ca.
120Kr.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-05-03 19:22

> Et helt sæt klistermærker, alt inklusive, til en Speedfight koster ca.
> 120Kr.
> --
> /Hekto
>
>xxxxxxxxxxxxx

Så fusker CAL i Odense så det basker.. for det var prisen jeg fik at vide
!!!

Jeg fik det dog lavet hos et firma der hedder KAOS design.. de er for fede
til det med klister mærker...

De har en PC'er koblet op til deres maskine der skære klisterdimsen ud...

Fra : Jon Larsen

Dato : 14-05-03 19:26

xxxxxxxxxxxxxx

Øhhhhh.. ups.. der sneg sig lige et 0 for meget med ;-9

det er 100 kr... men det er sq stadig dyrt..

Fra : Hekto

Dato : 14-05-03 20:17

In article <3ec28a64$0$97173$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jon Larsen
says...
> Øhhhhh.. ups.. der sneg sig lige et 0 for meget med ;-9
>
> det er 100 kr... men det er sq stadig dyrt..

Det hjalp lidt! ... det er da ikke så dyrt, som fx membraner til
babygixxer???? ,0)