JFileChooser
Fra : Mike Crenshaw

Dato : 11-05-03 21:24

hej
jeg har oprettet en JFileChooser som save_dialog..
det er meningen at jeg skal gemme et stykke tekst i en fil..
derfor skiver jeg filnavnet i tekstfeltet i filechooseren..
men nu skal jeg jo have fat i det navn.. men hvordan får man fat i det navn
man lige har skrevet i filechooseren?

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 11-05-03 22:06

> jeg har oprettet en JFileChooser
<snip>
>men hvordan får man fat i det navn
> man lige har skrevet i filechooseren?

getSelectedFile() eller getSelectedFiles().

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk <-- Honning og gaffa i en!

Fra : M_abs

Dato : 13-05-03 06:04

"Mike Crenshaw" <crenshaw@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfor skiver jeg filnavnet i tekstfeltet i filechooseren..
> men nu skal jeg jo have fat i det navn.. men hvordan får man fat i det

Jeg vil mene det er en god ide første at tjekke om brugeren har trykket
Okay, og derefter som Trygleren siger, getSelectedFile() eller
getSelectedFiles(), men prøv at kigge i Sun's Java Turorial
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/components/filechooser.html

mvh Morten