Rust i varm vand
Fra : Finn

Dato : 11-05-03 19:30

Hej NG

Jeg har fået et problem som jeg ikke
rigtigt forstår.
Når jeg tapper varmt vand er det temmelig gult(rødt)
Det kolde vand har måske en anelse farve.
Jeg har fjernvarme, og varmvandsbeholderen blev
skiftet for ca. 10 år siden
Huset er bygget i 1968 og det er de samme vandrør
som stadig er i huset.
Er der nogen som har et bud på hvad der kan være
galt.

Mvh. Finn

Fra : mcloud

Dato : 11-05-03 21:00

"Finn" skrev d. 11-05-03 19:30 dette indlæg :
> [...]
> Huset er bygget i 1968 og det er de samme vandrør
> som stadig er i huset.
> Er der nogen som har et bud på hvad der kan være

Du bruger for lidt vand ,der er ikke nokflow i dine rør ,det er derfor
nder bundfældes okker og rust. brug lidt mere vand

mvh mcloud blikkenslager

http://www.kandu.dk/

Fra : mcloud

Dato : 11-05-03 21:00

Fra : mcloud

Dato : 11-05-03 21:00

Fra : Inger Pedersen

Dato : 11-05-03 21:23

"mcloud" <mcloud.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Du bruger for lidt vand ,der er ikke nokflow i dine rør ,det er derfor
> nder bundfældes okker og rust. brug lidt mere vand

Ja ja, SÅ meget vand behøver man vel heller ikke? )
Hilsen Inger

Fra : Finn

Dato : 12-05-03 19:57

tak for svaret (svarene)
Jeg har nu tømt varmvandsbeholderen og
det sidste vand der kom ud var helt sort.
Jeg håber at jeg har løst problemet.