TV-out S/H-problem (triggy)
Fra : Jan Fredslund

Dato : 11-05-03 19:04

Hej - jeg har brugt det meste af dagen på at læse om andres lignende
problemer med TV-out signalet. Mit problem virker dog stadig næsten
uløseligt:

Gennem composit udgangen på mit Gforce2mx grafikkort - og via en
composit/svhs adapter - har jeg sluttet grafikkortet til min video (mit
fjernsyn er gammelt og uden scart-indgang, derfor videoen). Signalet fra min
computer/video giver herefter et sort/hvidt billede på mit fjernsyn. Jeg HAR
anskaffet mig TV-tool, og jeg har den nyeste driver til mit grafikkort -
lige meget hjælper det. Hvis der sidder en venlig sjæl med teknisk snilde
derude, der kan hjælpe mig vil jeg blive ovenud lykkelig

Jan

Fra : Jan Fredslund

Dato : 11-05-03 19:52

Hej igen
Så lykkedes det sgu alligevel. Hvis andre har samme problem, så prøv at
indstil Color Carrier niveauet i TV-tool (programmet kan hentes på
tv-tool.de) - hos mig skal det ned på -200 før der kommer farver, og hvis
det ikke skal flimre, skal opløsningen også skrues ned.