Hjælp til projekt!
Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 11-05-03 17:07

Hej.

Jeg arbejder i øjeblikket på et filmprojekt, der skal kortlægge folks
filmvaner. Dette sker i kraft en rundspørge, hvor 100 spørgsmål skal
besvares. Jeg skal bruge mellem 1500-2000 besvarelser, og har på nuværende
tidspunkt lidt over 800. Derfor poster jeg nu spørgeskemaet i diverse
grupper på nettet, og håber dermed, at folk vil være mig behjælpelig og
svare på spørgsmålene.

Svarene skal sendes til min e-mail og ikke besvares i gruppen.

På forhånd tak!

1) Er du mand eller kvinde?
2) Hvor gammel er du?
3) Hvilken uddannelse har du?
4) Hvor mange film ser du ca. om ugen?
5) Køber du film, hvis ja, hvilket medie foretrækker du?
6) Hvor mange film køber du ca. om året?
7) Hvor mange film ejer du?
8) Hvor tit går du i biografen?
9) Hvor vigtig er de tekniske detaljer når du ser film (f.eks. lyd og
billedkvalitet) rigtig meget, meget, knapt så meget?
10) Hvorledes vil du beskrive dit forhold til film? (kort beskrivelse).
11) Hvilken genre foretrækker du?
12) Hvilken instruktør sætter du størst pris på?
13) Hvilken instruktør sætter du mindst pris på?
14) Hvilken mandlig skuespiller sætter du størst pris på?
15) Hvilken mandlig skuespiller sætter du mindst pris på?
16) Hvilken kvindelig skuespiller sætter du størst pris på?
17) Hvilken Kvindelig skuespiller sætter du mindst pris på?
18) Hvad synes du om nyere dansk film? (kort beskrivelse)
19) Nævn én film inden for de sidste 5 år, der har betydet meget for dig.
20) Hvad er dit forhold til europæisk film?
21) Hvor mange europæiske film vil du ca. mene at have set inden for det
sidste år?
22) Hvilken action film er din favorit?
23) Hvilken horror film er din favorit?
24) Hvilken thriller er din favorit?
25) Hvilken komedie er din favorit?
26) Hvilken western er din favorit?
27) Hvilken science fiction film er din favorit?
28) Hvilken kærligheds film er din favorit?
30) Hvilken animations film er din favorit?
31) Hvad mener du om Oscar uddelingen?
32) Hvad betyder filmmusik for dig?
33) Investerer du i soundtracks til film?
34) Læser du litteratur om film?
35) Læser du avisers og dagblades anmeldelser af film?
36) Hvad er dit forhold til anmeldere?
37) Hvad syntes om det Ole Michelsens film program Bogart?
38) Hvad synes du om Søren Høys nye program, der afløste Bogart?
39) Læser du romaner/værker en given film er baseret på?
40) Hvad lægger du mest vægt på i en film?
41) Ser du helst film alene eller med venner/kæreste?
42) Hvor tit anbefaler du en given film til venner og bekendte?
43) Hvorledes vil du beskrive din filmviden? (kort)
44) Nævn den film, du bryder dig mindst om.
45) Hvad mener du om amerikansk film?
46) Nævn den bedste danske film du har set.
47) Hvad mener du om Lars Von Trier og dennes film?
48) Nævn en instruktør du mener har gjort mest for dansk film.
49) Nævn en dansk skuespiller, du sætter stor pris på.
50) Hvad synes du om sort/hvid film?

Robert Johannes Rasmussen
Film- og Litteraturvidenskabsstuderende ved Syddansk Universitet.

Fra : Robert Johannes Rasm~

Dato : 11-05-03 17:11

Ikke 100, men 50 spørgsmål - undskyld!

Robert Johannes Rasmussen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-05-03 19:48

Robert Johannes Rasmussen escribió / skrev

> [...]
> besvarelser, og har på nuværende tidspunkt lidt over 800. Derfor
> poster jeg nu spørgeskemaet i diverse grupper på nettet,

Den slags er ikke velset, da de danske nyhedsgrupper ikke er en
opslagstavle. Den eneste gruppe du retmæssigt kan poste den slags i er i
dk.opslag
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann
FUT dk.admin.netikette

Fra : zxp88

Dato : 11-05-03 21:21

"Robert Johannes Rasmussen" <yoda@galnet.dk> wrote in message
> [...]
> tidspunkt lidt over 800. Derfor poster jeg nu spørgeskemaet i diverse
> grupper på nettet, og håber dermed, at folk vil være mig behjælpelig og

Hvis du vil prøve at kortlægge folks filmvaner må jeg indrømme, at jeg ikke
kan se relevansen af spørgsmål som "Hvilken skuespiller sætter du mindst
pris på" og "Hvad synes du om Von Trier og hans film" osv osv.

Hvis du vil have eventuelle respondanter til at komme med fornuftige svar,
kræves der, i min mening, mere gennemtænkte spørgsmål.

Ikke at du skylder nogen at fortælle hvad det er, der skal læses ud af
eventuelle svar, men det er bare meget svært at se (for en der selv studerer
medier) hvad det er, der skal komme ud af det.

Mvh, Dennis

Fra : // Overby

Dato : 11-05-03 21:36

I øvrigt kunne du godt bruge lidt viden om, hvordan man laver spørgeskemaer
mest hensigtsmæssigt

Daniel

Fra : jens

Dato : 11-05-03 22:02

> [...]
> svare på spørgsmålene.
>
> Svarene skal sendes til min e-mail og ikke besvares i gruppen.

Kan man få resultaterne at se, hvis man selv deltager?

Det kunne være meget sjov at se, hvilke vaner, andre har.

Fra : ML-78

Dato : 11-05-03 22:18

> Derfor poster jeg nu spørgeskemaet i diverse
> grupper på nettet, og håber dermed, at folk vil være mig behjælpelig og
> svare på spørgsmålene.
>
> 1) Er du mand eller kvinde?

Her tror jeg de fleste kan svare "ja".

ML-78

Fra : SiMoN

Dato : 11-05-03 23:37

"ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Her tror jeg de fleste kan svare "ja".
>

> ML-78

Du fatter måske ikke hvad manden mener?.

Vær dog lidt konstruktiv i stedet for bare at flame manden for en gramatisk
fejl.

Desuden synes jeg det spørgeskema udemærket hører hjemme i denne gruppe.

/SiMoN

Fra : PerX ...

Dato : 14-05-03 17:56

In article <sgAva.57308$y3.4254874@news010.worldonline.dk>,
FJERNDETTEcaulfield@tiscali.dk says...

> "ML-78" <dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Du fatter måske ikke hvad manden mener?.

Spil nu boldt van Basten *G*

Fra : PerX ...

Dato : 14-05-03 17:53

In article <YCuva.84$3%1.0@news.get2net.dk>, yoda@galnet.dk says...
> [...]
> tidspunkt lidt over 800. Derfor poster jeg nu spørgeskemaet i diverse
> grupper på nettet, og håber dermed, at folk vil være mig behjælpelig og

10 mod en på du får 100 sure klager fra folk som mener at spørgsmål om
film ikke hører hjemme i film gruppen ;)

> Svarene skal sendes til min e-mail og ikke besvares i gruppen.

Det vil jeg overveje. Kan jeg vinde noget?

Fra : Troels

Dato : 16-05-03 20:23

> [...]
> svare på spørgsmålene.
>
> Svarene skal sendes til min e-mail og ikke besvares i gruppen.

Med de spørgsmål er du så ikke bange for kun at få svar fra folk med et højt
forbrug af film (eller hvad man skal kalde det)? Jeg synes at du i en del af
spørgsmålene ligger op til at man skal have en del viden om film, eller
ihvertfald interesserer sig udover det almindelige. Det betyder da
ihvertfald at det ikke bliver et repræsentativt udsnit af svar du får...

/Troels