Skifte bundkort på en Win2000/Exchange ser~
Fra : ct

Dato : 11-05-03 16:27

Jeg har en ustabil Exchange 2000 server, og jeg er efterhånden ret sikker på
at det er bundkortet der driller.

Bundkortet er et Tyan 2466-4M, og jeg ønsker at skifte det ud med et 2466
(ikke -4M) da jeg har et par af disse kørende uden problemer. De har
forskellige BIOS samt southbridge, ellers er kortene identiske. (Jeg er ret
sikker på at -4M modellens BIOS laver balladen)

Kan jeg foretage dette skift uden risiko for en absolut død server? Jeg
håber jo i bedste fald at Win2000 server via PnP selv finder ud af at
afinstallere og installere de forskellige systemkomponenter - eller hvad ??

Claus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-05-03 17:22

In dk.edb.hardware.server, ct <no@way.se> says...
> Kan jeg foretage dette skift uden risiko for en absolut død server? Jeg

Ja.

http://www.windowsreinstall.com/install/other/motherboard/

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 11-05-03 23:20

> [...]

> håber jo i bedste fald at Win2000 server via PnP selv finder ud af at
> afinstallere og installere de forskellige systemkomponenter - eller hvad
??

Jeg vil mene at det kan skiftes ud at det vil give nogle problemer..
når du starter op, er det så en go ide at installer de nyeste drivere til
bundkortet.

mvh
Søren Jakobsen
DataMusen