Hvilken plante?
Fra : zigge

Dato : 11-05-03 10:49

Hej.

Min kæreste købte en tingest der mest af alt ligner et opstammet husløg, men
det er det altså ikke. Er der nogen der tør gætte på hvad fætteren hedder?

Mvh
//zigge

PS: Hun har selvfølgelig smidt skiltet væk - ellers spurgte vi ikke

Fra : Karen Frederiksen

Dato : 12-05-03 08:16

Hej Zigge

Mon der kan være tale om en type etageløg?

mvh
Karen

Fra : zigge

Dato : 12-05-03 08:26

"Karen Frederiksen" <simoom.geo@yahoo.com> wrote in message
> Hej Zigge
>
> Mon der kan være tale om en type etageløg?

Næ det er det ikke (kikkede lige på nettet), de ligner fuldstændigt husløg,
men bare på en tyk glat stilk. Planten er ca 25-30 cm høj.

Mvh
//zigge

Fra : Marlene

Dato : 13-05-03 10:47

zigge <laser.snabela@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ebf4c74$0$76061$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
husløg,
> men bare på en tyk glat stilk. Planten er ca 25-30 cm høj.

Det lyder som de planter (Sempervivum), som er ret populære i England -
husløg på lange stilke. Det er især de rødfarvede, der er populære. Jeg kan
desværre ikke huske det fulde latinske navn - men måske du kan finde det på
nettet. Hvor har I fået den fra?

Mvh. Marlene.

Fra : zigge

Dato : 13-05-03 15:42

"Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message

> [...]
kan
> desværre ikke huske det fulde latinske navn - men måske du kan finde det

Hmm, det kunne godt være en Sempervivum wulfenii, men jeg er ikke helt
sikker.

Tak for svaret.
Mvh
//zigge

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 12-05-03 21:09

zigge wrote:

> Hej.
>
> Min kæreste købte en tingest der mest af alt ligner et opstammet husløg, men
> det er det altså ikke. Er der nogen der tør gætte på hvad fætteren hedder?

Prydløg?

Fra : zigge

Dato : 12-05-03 22:29

"Peter Ole Kvint" <dsl90720@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Prydløg?

Naa - Det er det heller ikke, der er ikke nogen blomster på lige nu, men jeg
er sikker på at det ikke bliver sådan en kuglefætter.
Planeten er sukulent-agtig, med stive kødfulde blade der sidder i rosetter
inden i hinanden. Farven er klar lysegrøn over i det gullige (det er den
gullige farve der bekymre mig), med glat overflade...

Mvh
//zigge

Fra : Vagn Thomsen

Dato : 15-05-03 13:06

Mit gæt er en art af slægten aeonium, som stammer fra kanarieøerne. De
ligner netop højstammede husløg.

vh Vagn Thomsen

Fra : Marlene

Dato : 15-05-03 15:03

Vagn Thomsen <erantis@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a500a5a5.0305150405.2f338a44@posting.google.com...
> Mit gæt er en art af slægten aeonium, som stammer fra kanarieøerne. De
> ligner netop højstammede husløg.
>
> vh Vagn Thomsen

Det tror jeg, du har fuldstændig ret i - kan jeg se på billederne på nettet.
Der er også mange af de røde, som er så populære i England.....

Mvh. Marlene.