Matador - Min fars hovede serveret på et f~
Fra : Jimmy

Dato : 10-05-03 17:30

Hej

I afsnit 12 af Matador kommer Iben ind på Kristens kontor og giver ham en
julegave.
Hun siger "Hvad nu hvis jeg fortæller det er min fars hovede serveret på et
fad?"

Hvordan skal den sætning tolkes?

Kristen havde jo ikke noget indædt mod hendes far.
Indikrekte havde han naturligvis men ikke som Mads havde.

Gaven var en æske der kunne spille musik.
Hvad symboliserede den?

Mvh
Jimmy

Fra : Rikke & Brian

Dato : 10-05-03 17:55

Hej Jimmy.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror, at Ibens udtalelse kan tolkes på den måde,
at hun på en lidt "Ibensk" måde fortæller Kristen, at hun elsker ham. Senere
hvor Skjold Hansen har fået fat i notatet fra Byrådssekretær Lund, løber hun
jo straks hen til Kristen. Kristen siger noget i retning af, hvorfpr hun går
bag sin fars ryg, hvortil hun svarer :"Men dig elsker jeg jo".

Hvad spilledåsen symboliserer, skal jeg lige tænke lidt mere over.

Hilsen Rikke. (Der har set Matador MANGE gange og elsker den)

Fra : Jimmy

Dato : 10-05-03 19:27

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote in message
> [...]
går
> bag sin fars ryg, hvortil hun svarer :"Men dig elsker jeg jo".

Ja det var også min tanke efter hun gik derover for at berette om notatet
bag om ryggen på sin far.
Jeg kan bare ikke helt få det til at stemme, da gaven i sig selv er mærkelig
i den sammenhæng og fordi det først senere afsløredes at hun var mere loyal
more Kresten.

Måske det blot skulle ses som et hint som man ikke skulle lægge mere i.

> Hvad spilledåsen symboliserer, skal jeg lige tænke lidt mere over.

Nej den har jeg ikke engang et bud på hvad skulle betyde...
Iben spillede jo ikke selv musik.

Mvh
Jimmy