Kombiovn
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 10-05-03 16:00

Hej NG!

Er der nogle, der ligger inde med nogle gode opskrifter til kombiovn
(mikrobølger, varmluft og grill), eller ved om man kan finde nogle et sted
på nettet?

Har lige investeret i en sådan ovn men har brug for lidt hjælp til at lave
mad i den!

Hej fra Lisa

Fra : Frank L¿kkegaard

Dato : 10-05-03 19:27

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> writes:
> [...]
>på nettet?
>
>Har lige investeret i en sådan ovn men har brug for lidt hjælp til at lave
Ehh... jamen den laver du da mad i som du vil lave mad i henholdsvis en
mikro, varmluft og grillovn. det er ikke noget med at den gør det
altsammen på en gang.
Så altså, alle de opskrifter du kender, der bruger alm., ovn gælder også
nu, blot som varmluft, hvilket betyder melem 10 og 15 grader mindre varmer
men nogenlunde samme stege tid.
Alle de opskrifter du kender der forudsætter mikroovn, ja, det samme som
med almindelige mikroovne

Frank Løkkegaard

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 11-05-03 07:22

"Frank L¿kkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Ehh... jamen den laver du da mad i som du vil lave mad i henholdsvis en
> mikro, varmluft og grillovn. det er ikke noget med at den gør det
> altsammen på en gang.

Jo, det skulle da gerne være fordelen, at man netop bruger mikrobølger og
f.eks. grill samtidig... F.eks. kan man lave Hasselback kartofler på 15 min.
på den måde...

/Lisa

Fra : Gerner

Dato : 11-05-03 09:51

On Sun, 11 May 2003 08:21:30 +0200, "Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk>
wrote in dk.kultur.mad+drikke:

> [...]
>f.eks. grill samtidig... F.eks. kan man lave Hasselback kartofler på 15 min.

Jeg har en kombiovn grill/micro, men den bruger ikke disse ting samtidigt selv
om man sætter den til at bruge dem. Den kombinerer micro med grill sådan at den
bruger micro først og grill bagefter indtil tiden er gået.

--
Gerner aka Gerner
http://www.vatsim.net/ Get a CID/PID

Fra : Mogens Haugaard

Dato : 11-05-03 14:41

> om man sætter den til at bruge dem. Den kombinerer micro med grill sådan
at den
> bruger micro først og grill bagefter indtil tiden er gået.

Vi har også en kombiovn. Vores kan godt køre microbølger samtidig med grill
eller varmluft.

mvh
Mogens

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-05-03 05:27

"Lisa Terpe Woods" <terpe@fdfmosede.dk> skrev i en meddelelse...

> [...]
> på nettet?
>
> Har lige investeret i en sådan ovn men har brug for lidt hjælp til at lave

Søgte i grupper efter kombiovn group:dk.kultur.mad+drikke..
Resultaterne 1 - 10 ud af ca. 23. Søgningen tog 0.17 sekunder:

Gode råd og vildledning - Kig her..
http://makeashorterlink.com/?L14722584

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Pizza, pastasalat, is, kombiovn, kagemand, franskbrød, chokoladekage o.m.a. ..
Hurtig og nemt! - Søg efter tidligere indlæg i dk.kultur.mad+drikke:
http://groups.google.com/groups?oi=djq&as_ugroup=dk.kultur.mad%2Bdrikke

Fra : Carlsen

Dato : 11-05-03 16:16

"Lisa Terpe Woods" wrote:

> Har lige investeret i en sådan ovn men har brug for lidt hjælp til at lave
> mad i den!

Hej Lisa

Jeg har også lige købt én. Her i starten tager det længere tid at læse
- og forstå - de nye fremgangsmåder / opskrifter, end det tager at
lave selve maden.
Således er det også når man får nyt TV, SAT-modtager, digital foto
o.s.v.
Her er der et par tip fra min brugsforvirring:
------------------------

Microbølger + konvektion:
Bølgerne gennemvarmer retten og konvektionen bruner overfladen.
Ovnen forvarmes med konvektionsvarme før retten sættes ind.
Egnet til alle slags kød, fjærkræ, gryderetter, gratiner,
sukkerbrødskager, lette frugtkager, stegte grøntsager, scones og brød.
Opskrifter:
Omlet med spinat og skinke
Fyldt kamrulle med krydderurter
Ostekage med kvark
Risengrynskage med safran
Franskbrød og boller
Chokoladekage
---------------------------

Microbølger + grill
Grillen forvarmes til den gløder.
Egnet er tilberedt mad der skal opvarmes og brunes, kyllingestykker,
toast med fyld, bagte æbler, bagte kartofler, grillede tomater
Opskrifter:
Ovnbagte skiveskårne kartofler med kommen
Svitsede kartoffelbåde
Kartoffelgratin
Kebab (af fars!) på varmt spid
Kødfarsbøf med skinke og peberfrugt
Grilkylling på spid
Stegt rødspætte
Mandelæblekage
Sukkerkage (+lagkagebunde)
Muffins
Fyldte piroger

Der vil nok gå nogen tid, før det bliver almindeligt med den slags
tilberedningsmetoder.
Håber det hjalp lidt.

m.v.h.