jeres vurdering: blæser nødvendig her?
Fra : Andrew

Dato : 10-05-03 15:57

Hej

Jeg vil lige høre jeres vurdering om i mener at det er nødvendigt i mit
tilfælde at have en blæser siddende på mit grafikkorts heatsink:

Mit grafikkort er et Geforce 2 TI og jeg har skiftet den oprindelige blæser
ud med en anden, men den larmer stadig og jeg tænker om det overhovedet er
nødvendigt, for sagen er den at jeg har installeret en Papst 12 dB blæser
under grafikkortet bagerst i kassen. Jeg har tapet denne fast til PCI
slottene med dobbeltklæbende tape og den suger luft ind i kabinettet bagfra
og puster denne lige direkte forbi grafikkortets heatsink. Altså strømmer
der konstant luft (udefra) forbi, og jeg tænker derfor at det måske er
totalt unødvendigt med en blæser på grafikkortet?!

Mvh Anders

Fra : Gismo

Dato : 10-05-03 16:15

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der konstant luft (udefra) forbi, og jeg tænker derfor at det måske er
> totalt unødvendigt med en blæser på grafikkortet?!

Lad den blæser du har på nu blive, men slukket - så går du ikke helt galt i
byen. På stort set allle gf2 kort er blæseren kun til pynt - et lille
køleprofil kan sagtens klare det alene

Gismo

Fra : Silver

Dato : 11-05-03 00:35

> Lad den blæser du har på nu blive, men slukket - så går du ikke helt galt
> byen. På stort set allle gf2 kort er blæseren kun til pynt - et lille
> køleprofil kan sagtens klare det alene

Jup, på min reserve computer har jeg et geforce 4 mx 440 kort siddende og
det kom med passiv køler påsat fra fabrikkens side.

Mvh
Silver

Fra : Martin K

Dato : 10-05-03 16:15

Andrew wrote:
> Altså strømmer der konstant luft (udefra)
> forbi, og jeg tænker derfor at det måske er totalt unødvendigt med en
> blæser på grafikkortet?!

Jeg skulle være rimeligt sikker på at du skal have et eller andet på dit
gfx-kort. Om en passiv køleprofil er nok, er jo så det store spørgsmål...

--
Martin K