P-afgift på trailer.
Fra : Kim B.

Dato : 09-05-03 18:24

Hej Ng.
Vi er nogle der sidder og "snakker" og er ikke enige om en trailer til en
personbil, kan få en p-afgift, kan den det ?

--
M.V.H.
K.B. Steffensen

Fra : Henning

Dato : 09-05-03 19:34

On Fri, 9 May 2003 19:23:35 +0200, "Kim B." <vildsi@hotmail.com>
wrote:

>Hej Ng.
>Vi er nogle der sidder og "snakker" og er ikke enige om en trailer til en
>personbil, kan få en p-afgift, kan den det ?

Hvis den sidder på bilen, og bilen har gyldig p-tilladelse, så nej.
Men henstår den alene mere end 24 timer, kan den pålægges en afgift.
(Det er hvad jeg engang fik oplyst af en p-vagt, da jeg spurgte - jeg
var irriteret over en trailer, der konstant stod i vores gade uden at
være i brug.)

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Kim B.

Dato : 09-05-03 19:53

> [...]
> (Det er hvad jeg engang fik oplyst af en p-vagt, da jeg spurgte - jeg
> var irriteret over en trailer, der konstant stod i vores gade uden at

I det her tilfælde har den stået unden at være fastspændt på en bil, i nogle
timer (0430-1010).
Bøden lød på, at der var parkeret 0,3 M fra vej kryds/vej T.

--
M.V.H.
K.B. Steffensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 09-05-03 20:06

"Kim B." <vildsi@hotmail.com> wrote:

>Bøden lød på, at der var parkeret 0,3 M fra vej kryds/vej T.

Vi er vel enige om, at en trailer i den situation generer
trafikken lige saa meget, som en bil ville have gjoert?

(Omend det ikke i sig selv giver nogen hjemmel for en afgift.)

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kim B.

Dato : 09-05-03 20:36

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vi er vel enige om, at en trailer i den situation generer
> trafikken lige saa meget, som en bil ville have gjoert?

Det er jo ikke lige det spørgsmålet gik på, men om en trailer kunne få en
p-afgift uden, at være fastspændt på en bil, på "gernings tidspunktet".

--
M.V.H.
K.B. Steffensen

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-05-03 00:03

"Kim B." <vildsi@hotmail.com> wrote:

>Det er jo ikke lige det spørgsmålet gik på, men om en trailer kunne få en
>p-afgift uden, at være fastspændt på en bil, på "gernings tidspunktet".

En lidt overfloedig kommentar, hvis man sammenholder den med den
del af mit indlaeg, som du saa behaendigt klippede vaek.

--
Allan Olesen, Lunderskov.