Halcyon i danmark?
Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 09-05-03 00:06

Jeg havde egentlig besluttet mig for at købe en Halcyon Pioneer wing, men nu
ser jeg at Fjelsten på dktechgear ikke har flere tilbage. Er det noget man
kan finde andre steder, eller skal jeg alligevel hoppe på (i) en bcd?

(Jeg er nystarter og regner med måske 20 til 50 dyk om året).

Hjælp og meninger i god tone søges!

Jakob

Fra : Mads Madsen

Dato : 09-05-03 08:12

Jakob Birk Hansen wrote:
> [...]
> men nu ser jeg at Fjelsten på dktechgear ikke har flere tilbage. Er
> det noget man kan finde andre steder, eller skal jeg alligevel hoppe

Du kan prøve at snakke med Chris hos Ocean Dive Explorers, han skaffer gerne
Halcyon hjem.
www.oceandive.dk

Alternativt er der nogle tyske webbutikker med gode priser. Kig f.eks. på:
www.deepstop.de

Mvh.
Mads Madsen

Fra : Christian Sloth

Dato : 09-05-03 05:25

Hej Jakob,

Vaer soed at kontakte mig uden for gruppen, da jeg mener dette er
kommercielt.

MVH

Christian Sloth

www.nolimitsdiving.dk

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 09-05-03 09:47

Jeg mener at have hørt at Master Dive i Helsingør kan skaffe dem....
(www.masterdive.dk)

Nick

"Jakob Birk Hansen" <admin@post12.tele.nejtaktilspam.dk> skrev i en
meddelelse news:ApBua.56000$y3.3937493@news010.worldonline.dk...

Fra : Morten Dall

Dato : 09-05-03 15:25

Hej Jakob, en af mine vender har en der er sprit ny den har aldrig været
brugt, den vil hangerne sælge, han skulle have haft en explore i stedet, så
det var et fejl køb.

skriv en mail hvis du er interaserret.

mvh Morten Dall

mrdall@knus.dk

Fra : jhyden

Dato : 09-05-03 19:41

Er Fjelsten ved at lukke sin geschæft og sælge ud af alt, eller er det
bare det ene mærke/model, der er midlertidigt udgået? I så fald er jeg
da ærgerlig, da jeg stadig overvejer bagplade og wing fra techgear.

http://www.kandu.dk/

Fra : jhyden

Dato : 09-05-03 19:42

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren M

Dato : 09-05-03 20:35

> Er Fjelsten ved at lukke sin geschæft og sælge ud af alt, eller er det
> bare det ene mærke/model, der er midlertidigt udgået? I så fald er jeg
> da ærgerlig, da jeg stadig overvejer bagplade og wing fra techgear.

Det er bare Halcyon, de ikke fører mere.
Læs mere på http://www.dktechgear.dk/

Så du kan stadig købe deres glimragende bagplade

/søren

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-05-03 21:54

jhyden <jhyden.news@kandu.dk> wrote:

> Er Fjelsten ved at lukke sin geschæft og sælge ud af alt,
Rullestenen er vel ude at dykke så jeg svarer: Halycon vil ikke handle
med internetbutikker, de kræver en rigtig butik, de skulle skamme sig
sgu de.

vh Flemming Rubini

Fra : Johnny Christensen

Dato : 09-05-03 23:17

Det ved jeg ikke om de skulle skamme sig over at ville sikre kvalitet i
deres forhandlings led.
Er det så galt at der bliver stillet krav ?
Det _er_ nemmere at give ringe service og inkompetente råd gennem et
halvanonymt forum som nettet ( Ja, jeg syntes _virkeligt_ du skal købe denne
super-wiz-3D-500lbs wing...jeg har en selv... i søsyge grøn) end det er når
man skal se kunderne direkte i øjene og møder dem i vandet bagefter, som det
jo virkeligt drejer sig om.
OG _NEJ_, jeg mener _ikke_ at specifikt Fjelle er skyldig i det.

JZC

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1fuprji.h6x34g1jvdzdwN%flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 10-05-03 15:38

"Johnny Christensen" <Johnny_Chri@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> jo virkeligt drejer sig om.
> OG _NEJ_, jeg mener _ikke_ at specifikt Fjelle er skyldig i det.

At der skulle være sammenhæng mellem en fysisk butik og kompetente råd er da
den største morsomhed her på Ng i lang tid Selvom man ikke altid kan få
rådgivning i netbutikkerne er de seriøse med deres priser og service og der
er aldrig vrøvl. Godtnok er jeg hverken til DIR eller DIR-produkter er jeg
af den overbevisning at har man til disse"tilbøjeligheder" er dktechgear/PF
det seriøse sted at henvende sig. En række andre brands såsom Uwatek,
Oceanic, Scubapro (og Ikalite ) har i de foregående år cyklet rundt blandt
de fysiske butikker hvilket har medført at salg, service og reservedele til
disse mærker er "en by i Rusland" Dette skal måske også overgå Halcyon,
stakkels ejere.
At få ringe service og inkompetente råd kan man nemmest få i
dykkerbutikkerne. Et "anonymt" råd på nettet ved man hvad er men du kan jo
ikke se om ekspedienten/divemesteren i butikken kun selv har 50 dyk. Har du
nogensinde hørt i en dykkerbutik at de har anbefalet andre mærker/udstyr end
det de selv sælger ? Det er ret underholdende at overveje hvad andre kunder
bliver rådet til. Nogen gange er man af den overbevisning at mange butikker
drives rundt med iværksætterydelse eller aktivering

Allan Hansen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-05-03 22:30

jhyden:

> Er Fjelsten ved at lukke sin geschæft og sælge ud af alt, eller er
> det bare det ene mærke/model, der er midlertidigt udgået?

Halcyon har bestemt at de ikke længere vil handle med os.

Vi vil inden ret længe begynde med et helt nyt mærke, der har stort set
det samme sortiment som Halcyon.

Vi vil stadig sælge vores andre mærker.

(Jeg har forsøgt at holde dette indlæg så neutralt som muligt)

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Einar Hagen

Dato : 26-05-03 23:55

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message

> [...]
> det samme sortiment som Halcyon.
>
> Vi vil stadig sælge vores andre mærker.
>
> (Jeg har forsøgt at holde dette indlæg så neutralt som muligt)

Etter hva du har gjort for Halcyon, Peter, synes
jeg at deres avgjørelse er fullstendig idiotisk.

Einar

Fra : Arnt Eirik

Dato : 27-05-03 11:57

"Einar Hagen" <einar.hagen@chello.no> skrev i melding
> "Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> wrote in message

> Etter hva du har gjort for Halcyon, Peter, synes
> jeg at deres avgjørelse er fullstendig idiotisk.
> Einar

Er forøvrig enig med Einar(hei forresten), men det
hadde vært morro å høre begrunnelsen til Halcyon
for å slutte handle med en av Nordens(?) ivrigste
på nettopp deres produktspekter.

Arnt