Hvad er der nu gal?
Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 08-05-03 22:46

Hvad er der nu gal med mit skod setup?
Følgende fejl er begyndt at melde sig efter, en troede jeg da,
vel overstået ghosting:
http://hjem.get2net.dk/surtceps/nv4_disp.dll.png
http://hjem.get2net.dk/surtceps/hmm.jpg
Blue Screen Of Evel Dead er også en realitet, men det er
jo nok det TeleSkod netkort der laver nykker igen.

Gosh, hvor køber man en computer der virker... ?

GeForce 3 TI 500 64MB.
1400MHz TB.
EPoX 8KHA+.
Alpha PAL 8035
550W Enermax PSU.
Win XP Pro-DK SP1.

Originale Win XP GeForce drivere 40.72.

--
Best Regards: ©® Spectrus ®©
Hushjælp søges snarest muligt:

Fra : fox

Dato : 09-05-03 00:04

"©® Spectrus ®©" <rasmusardahlnielsen@REMOVEget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:3ebad034$0$96883$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> jo nok det TeleSkod netkort der laver nykker igen.
>
> Gosh, hvor køber man en computer der virker... ?

Skærmdriver fejl......Den bygger man da selv

Jacob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-05-03 09:41

©® Spectrus ®© wrote:
> Hvad er der nu gal med mit skod setup?
> http://hjem.get2net.dk/surtceps/nv4_disp.dll.png

Nvidias driber fejler.

> http://hjem.get2net.dk/surtceps/hmm.jpg

Kunne meget vel have noget med Nvidias driver
at gøre også.

> men det er jo nok det TeleSkod netkort der laver
> nykker igen.

Det er det helt bestemt ikke i første billede, fordi
filen der er fundet fejl i tilhører Nvidias driver (nv4_disp.dll).

> Gosh, hvor køber man en computer der virker... ?

Tjaa, jeg tror i de fleste tilfælde, at det er opsætningen.
Problemet er bare at de fleste private personer ikke
selv kan rette "fejlene".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 09-05-03 09:55

> Gosh, hvor køber man en computer der virker... ?

Du kunne bruge et operativ system der virker....?

Fra : DWM

Dato : 09-05-03 10:05

"Kasper Daniel Hansen" <kdh@remove.omk.dk> skrev i en meddelelse
> Du kunne bruge et operativ system der virker....?

Hvor henne ser du at fejlen er WinXP?

/Kenneth Iversen

Fra : Silver

Dato : 09-05-03 16:20

> [...]
> jo nok det TeleSkod netkort der laver nykker igen.
>
> Gosh, hvor køber man en computer der virker... ?

Det kunne godt tyde på ram fejl på dit gfx kort når den laver det SS som du
viser hvor skærmen er fyldt med firkanter.

Btw: feeeedt billede med hushjælpen

Mvh
Silver

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 09-05-03 16:44

Silver wrote:
> Det kunne godt tyde på ram fejl på dit gfx kort når den laver det SS
> som du viser hvor skærmen er fyldt med firkanter.

Ja, det er første gang jeg har set de firkanter. Tjekkede fluks
om blæseren virkede, og det gør den.
Idag har der 7-9-13 ikke været nogle problemer, jeg har også
udskiftet driverne til de sidste officielle nVidia drivere.

Fra : Sander

Dato : 09-05-03 21:15

Jeg har haft samme problem med skærmdriveren.
Kunne ikke køre med de nyere drivere fra nvidia.
Prøv at gå i enhedshåndtering, det første ikon på listen
hedder Computer, åbn den, og her skal der så stå:

PC med avanceret konfigurations- og strømforsynings-
grænseflade (ACPI).

Hvis der ikke står det skal du gå i egenskaber for enheden,
opdater driver, vælg selv driver der skal installeres.

Jeg har et Asus p4s333 mb
1600 p4
512 ddr ram
Geforce ti 4800SE
Den har givet mig en hel del problemer i 3d spil, men
efter jeg har ændret til ovenstående spiller den bare derudaf.
(xp sætter min op til Uniprocessor PC, og det funker ikke
med mit system.)

Sander.

Problemet er beskrevet på Creatives homepage, det er der
jeg har løsningen fra.

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 09-05-03 21:45

Sander wrote:
> [...]
> hedder Computer, åbn den, og her skal der så stå:
>
> PC med avanceret konfigurations- og strømforsynings-

Det står der skam allerede. Jeg kører nu med disse
drivere: "43.45_win2kxp officiel"
UT 2K3 kører fint, og der har ikke været nogle problemer
idag, udover at VCool reeseter min Computer spontant.

Takker da for dit indput!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-05-03 12:40

©® Spectrus ®© wrote:
> UT 2K3 kører fint, og der har ikke været nogle problemer
> idag, udover at VCool reeseter min Computer spontant.

Er dette slået til?
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for
Start og Genoprettelse -> Fjern fluebenet i "Genstart
automatisk".

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 10-05-03 15:13

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Er dette slået til?
> Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger for
> Start og Genoprettelse -> Fjern fluebenet i "Genstart
> automatisk".

Nej, der er ikke noget flueben der.
Det undrer mig lidt for VCool virkede uden problemer
for nogle dage siden. Kan det være fordi jeg kører med
for lav VCore på CPUen?

Fra : Jakob M

Dato : 10-05-03 16:18

> idag, udover at VCool reeseter min Computer spontant.

Er din multiplier "skæv", f.eks 10,5 ?.
http://vcool.occludo.net/vc_freezes.html

Det hjalp for mig at skifte multiplier fra 10,5 til 11.

Mvh
Jakob

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 10-05-03 16:37

Jakob M wrote:

> Er din multiplier "skæv", f.eks 10,5 ?.
> http://vcool.occludo.net/vc_freezes.html

Ja, kører ved 133*10,5. Vil da prøve med 140*10
istedet for.
Tak for tippet, men lad os nu se om det virker...

Fra : ©® Spectrus ®©

Dato : 10-05-03 17:09

©® Spectrus ®© wrote:
> Tak for tippet, men lad os nu se om det virker...

Nope, no difference. Spontan reboot.
Noget kunne tyde på at min 1800,- 550W Enermax
PSU er defekt. :(