Scifi dvd
Fra : Juggernaut

Dato : 08-05-03 19:25

Hejsa!
Jeg er på udkig efter de der gamle 50'er sort/hvid scifi ufo film til
dvd'en. Men der er jo lavet en del af dem. Hvilke af dem kan i anbefale?

På forhånd tak.

-Juggernaut

Fra : ML-78

Dato : 08-05-03 19:54

> Hejsa!
> Jeg er på udkig efter de der gamle 50'er sort/hvid scifi ufo film til
> dvd'en. Men der er jo lavet en del af dem. Hvilke af dem kan i anbefale?

Her er et par stykker:

"The Day the Earth Stood Still": En af de tidligste, hvor et rumvæsen lander
i Washington sammen med sin robot. De kommer for at advare Jordens
befolkning mod krig og oprustning, men bliver beskudt ved ankomsten.

"Earth vs. The Flying Saucers": Endnu et eksempel hvor der går koks i
kommunikationen. Rumvæsnerne angribes og går derefter til modangreb. Ray
Harryhausen står bag effekterne.

"It Came from Outer Space": En af mine yndlingsfilm i genren. Tilsyneladende
styrter en meteorit ned i ørkenen, men hovedpersonen opdager, at det i
virkeligheden er et rumskib. Jord og sten styrter ned og begraver rumskibet,
så da hovedpersonen fortæller andre hvad han har set, vil ingen tro på ham.
Samtidig begynder flere af de lokale beboere at opføre sig mærkeligt eller
forsvinde. Rigtig godt lavet og har flere uhyggelige sekvenser.

"War of the Worlds": En af de kendte titler, men er efter min mening en
smule overvurderet. Baseret på H.G. Wells roman om en invasion fra Mars.
Gode effekter.

"The Man from Planet X": Rumvæsen lander i nærheden af lille by. Der går
koks i kommunikationen og rumvæsnet bliver sur på jordboerne. Mindre kendt
men ret god og atmosfærisk film.

"Invaders from Mars": En dreng ser et rumskib lande fra sit værelsesvindue.
Ingen vil tro på ham, men snart begynder byens indbyggere at opføre sig lidt
ligesom i "Invasion of the Body Snatchers". DVD'en indeholder både den
engelske og amerikanske version, der er klippet lidt forskelligt.

Så skulle der være lidt at starte med.

ML-78

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-05-03 20:01

On Thu, 8 May 2003 20:54:21 +0200, "ML-78"
<dsl79866@NOSPAMvip.cybercity.dk> wrote:

>Her er et par stykker:

"Forbidden Planet" kan også klart anbefales. Jeg var alligevel
overrasket over deres effekter, og så er filmen tillige ganske
underholdende.

--
- Peter Brodersen

Fra : ML-78

Dato : 08-05-03 20:13

> "Forbidden Planet" kan også klart anbefales. Jeg var alligevel
> overrasket over deres effekter, og så er filmen tillige ganske
> underholdende.

Jeg sprang den over i listen, da jeg forstod det sådan, at Juggernaut var
interesseret i "UFO-film" - altså hvor Jorden får besøg af rumskibe, der
laver ballade. Men ellers er "Forbidden Planet" en af mine absolutte
favoritter. Især kan jeg godt lide scenerne hvor Dr. Morbius præsenterer de
gigantiske maskiner/bygninger for de nyankomne.

ML-78

Fra : Juggernaut

Dato : 08-05-03 22:44

Forbidden Planet har jeg luret et par gange fra TCM. Den er nu ganske god
men ikke lige det jeg er ude efter. Det er mere de tallerkentingester jeg
vil have i samlingen :) Men tak alligevel.

-Juggernaut

Fra : Morten DH

Dato : 09-05-03 09:02

"Juggernaut" <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> skrev i en meddelelse
> Forbidden Planet har jeg luret et par gange fra TCM. Den er nu ganske god
> men ikke lige det jeg er ude efter. Det er mere de tallerkentingester jeg
> vil have i samlingen :) Men tak alligevel.

Og så er den jo i farver... spurgte du ikke til s/h film

Fra : Juggernaut

Dato : 09-05-03 10:24

Det er helt korrekt

-Juggernaut

Fra : ML-78

Dato : 09-05-03 18:35

> Forbidden Planet har jeg luret et par gange fra TCM. Den er nu ganske god
> men ikke lige det jeg er ude efter. Det er mere de tallerkentingester jeg
> vil have i samlingen :) Men tak alligevel.

Film med deciderede flyvende tallerkener ("UFO'er") er ikke så almindelige.
De fleste af dem jeg har nævnt indeholder nogen, men oftest kun lige i en
sekvens i starten eller slutningen. I "The Day the Earth Stood Still" ser
man én ofte, men den står stille på jorden det meste af tiden. Den eneste
film jeg kender, hvor de har en fremtrædende rolle, er "Earth vs. the Flying
Saucers".

ML-78

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 13-05-03 11:05

Fra : Peter Heide

Dato : 08-05-03 22:51

> Jeg er på udkig efter de der gamle 50'er sort/hvid scifi ufo film til
> dvd'en. Men der er jo lavet en del af dem. Hvilke af dem kan i anbefale?

Plan 9 From Outer Space

Fra : Jens Iversen

Dato : 09-05-03 17:18

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote in message

> Plan 9 From Outer Space

Den vil jeg så godt advare imod på forhånd, med mindre du er masochist .....

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 09-05-03 18:27

Hej!

Jens Iversen wrote:

> "Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> wrote in message

> Den vil jeg så godt advare imod på forhånd, med mindre du er masochist .....

Den er da for skæg :) Meget, meget kikset - Ed Wood har aldrig været bedre (ehh,
værre).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Creedence og 'kanere..."

Fra : Bitbucket

Dato : 09-05-03 19:22

Juggernaut <juggernaut@FJERNstreetbike.dk> wrote:

> [...]
> Jeg er på udkig efter de der gamle 50'er sort/hvid scifi ufo film til
> dvd'en. Men der er jo lavet en del af dem. Hvilke af dem kan i anbefale?

The Thing
I Married A Monster From Outer Space
+ Outer Limits TV serien, det er noget af det bedste Sci-Fi der er lavet
nogensinde!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Juggernaut

Dato : 10-05-03 08:41

Jo tak men The Thing + The Invasion of The Bodysnatchers har desværre ikke
meget med sort/hvid ufo at gøre. Har dem dog i samlingen fordi de er så fede
De andre du nævner kender jeg ikke.

-Juggernaut

Fra : Bitbucket

Dato : 10-05-03 09:00

> [...]

> meget med sort/hvid ufo at gøre. Har dem dog i samlingen fordi de er så fede

Du tænker på REMAKES af The Thing og Invasion of the Body Snatchers, de
originale indspilninger fra 50'erne er skam i s/h
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Juggernaut

Dato : 10-05-03 09:32

Okay...Lyder spændende. Jeg troede at The Thing var the one and only Kurt
Russel. Fed film iøvrigt! :)

Fra : Morten DH

Dato : 10-05-03 14:23

> Okay...Lyder spændende. Jeg troede at The Thing var the one and only Kurt
> Russel. Fed film iøvrigt! :)

Enig; men faktisk er der jo en slags ufo med i filmen... godt nok ikke
flyvende men alligevel

Fra : Juggernaut

Dato : 10-05-03 15:31

Okay okay du har ret :)

Fra : Keld Landin-Petersen

Dato : 15-05-03 04:48

Tjaaa.. den er godtnok ikke i s/h - og har heller ikke nogen UFO'er...
men jeg vil da liiige slå et slag for Journey To The Sevent Planet med
Ove Sprogøe, Louis Miehe-Rehnard (mon det er stavet korrekt?) og flere
andre... de er synkroniserede til engelsk, men det gør det bare
sjovere... Filmen er ude på reg 1 sammen med Invisible Invaders.

keld Petersen.