Ridser skurepulver mit toilet?
Fra : Marie Ejgaard Jensen

Dato : 08-05-03 19:03

Hej

Er der nogen der har erfaring med om skurepulver ridser og efterhånden
slider emaljen af toilettet?
Er det for hårdt at bruge det en gang om ugen til toiletkummen og
håndvasken. Bør man kun bruge det i ny og næ?

Venlig hilsen Marie

Fra : Frederiksen

Dato : 08-05-03 19:02

> Er der nogen der har erfaring med om skurepulver ridser og efterhånden
> slider emaljen af toilettet?
> Er det for hårdt at bruge det en gang om ugen til toiletkummen og
> håndvasken. Bør man kun bruge det i ny og næ?

Det er ødelæggende at bruge en gang. Det sliber overfladen så den bliver en
lille smule ru. Derfor hænger skidtet bedre fast (incl kalk), og du har gang
i en ond cirkel.
Toilet kan sagtens rengøres med almindeligt rengøringsmiddel, og begynder
der at komme kalk i bunden, så giv det et skvat edikesyre, der skal stå
natten over. Håndvasken kan ligeledes godt tåle en gang fortyndet edikesyre,
når den er blevet mat.

Mvh Maria

Fra : Jens Juul

Dato : 08-05-03 20:09

>Bør man kun bruge det i ny og næ?

Tjah - en ven af mig bruger skurepulver til at slibe sin båd med før
om-maling ...................
Så svaret må være at man aldrig skal bruge skurepulver på steder der IKKE
må slibes.

Mvh Jens

Fra : Hanne

Dato : 09-05-03 08:12

> Er det for hårdt at bruge det en gang om ugen til toiletkummen og
> håndvasken. Bør man kun bruge det i ny og næ?
>
> Venlig hilsen Marie

Bruger aldrig selv skurepulver til noget som helst, udover måske til
køkkenvasken (stål) en enkelt gang. Som de andre skriver, så er det alt for
hårdt og ødelæggende.

Med venlig
Hanne