GIlera Stalker (skyder og tager ikke gasse~
Fra : kim014

Dato : 08-05-03 18:10

Hvad kan der være galt med min scooter, den skyder og vil ikke tage gassen
Kan det være tænding ?? og hvordan indstilles den??
Ligeledes virker min forbremse ikke mere (der er ingen tryk og jeg har
luftet kaliberen ud, Hvad kan der ellers være galt???

Mvh. Kim

Fra : Kim Larsen

Dato : 08-05-03 19:41

"kim014" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ligeledes virker min forbremse ikke mere (der er ingen tryk og jeg har
> luftet kaliberen ud, Hvad kan der ellers være galt???

Har du kigget på dit tændrør, det kan godt være der der er noget galt.
Hvilken slags bremse er det du har, skive-bremse ? Hvis det er det, hvornår
har du så sidst set efter bremsevæske ?

Kim Larsen

---

Fra : kim014

Dato : 08-05-03 20:07

> Har du kigget på dit tændrør, det kan godt være der der er noget galt.
Ja jeg har også prøvet med anden tændrør, og det er det samme
men kan det være membran der er noget galt med ???

> Hvilken slags bremse er det du har, skive-bremse ? Hvis det er det,
hvornår
> har du så sidst set efter bremsevæske ?
Det er med skivebremse og der er bremsevædske på

Mvh. Kim

Fra : Hans Joergensen

Dato : 08-05-03 20:32

kim014 wrote:
> Det er med skivebremse og der er bremsevædske på

Den er med 99%'s sikkerhed ikke luftet ordentligt ud.

1: pump tryk på håndtaget (2-3 pump), og hold tryk
2: åben luftskrue
3: når håndtaget er i bund (eller når der ikke kommer mere
væske/luft ud) så stram igen ..
og gentag ..

Hold øje med at der bliver ved med at være nok væske på.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Fra : Elbarto

Dato : 11-05-03 16:19

Ville nok tjekke bremseklodserne hvis der er væske und so wieder på
Det med at den skyder lyder som et tændrør der skal skiftes

Tændingen burde ikke lave numre da det er CDI men ok sådan en kan godt "dø"

kik evt forbi www.stalkerzone.dk der er en masse guider til hvordan man
fixer de forskellige dele

Erik "Elbarto" Andersen