Kartoffelsalat???
Fra : Jess Møller-Petersen

Dato : 08-05-03 17:03

Hej!
Jeg skal snart holde noget fest, hvor vi skal ha' noget helstegt pattegris.
Men hvad skal vi servere til: Kartoffelsalat eller flødekartofler... Og hvad
ellers...???
Er der nogen der kan hjælpe mig???

Endvidere hvor meget skal jeg så skal regne med at lave???
Er der også så nogen der har en god og nem opskrift???
Jeg skal lave til en ca. 60 personer...

Fra : sune vuorela

Dato : 08-05-03 17:23

En der kalder sig "Jess Møller-Petersen" <jess.moeller@get2net.dk>
skrev:

> [...]
>Men hvad skal vi servere til: Kartoffelsalat eller flødekartofler... Og hvad

Kartoffelsalat, pastasalat og grøn salat og flutes

--
Sune

Fra : Tina Nilsson

Dato : 08-05-03 18:03

Hej Jess,

Du skal regne med ca. 200 g kartoffel til hver, der ryger godt når det er
til pattegris og øl.

Dressing 1:

Cremefraiche rørt med ravigottesauce(sennep) og massere af krydderurter(
persille,purløg)

Dressing 2:

Olie eddike dressing også med ravigottesauce, den må godt være stærk, da
kartoflerne suger meget smag.

Godt brød og salat man selv kan blande og du har gjort det godt. Prøv
italienske foccaciobrød med krydderurter på toppen.

hilsen Tina

Fra : Stefan Garvig

Dato : 08-05-03 21:26

> [...]
>
> Endvidere hvor meget skal jeg så skal regne med at lave???
> Er der også så nogen der har en god og nem opskrift???

Jeg ville overveje flødekartofler, fordi det er så nemt: Skælle, skiveskære,
op i et par store fade, fløde påhældes, krydderier, ind i ovnen.
Sådan. Og så smager det himmelsk!

Venligst

Stefan Garvig
Rødovre

--
**********
For direct reply only:

Fra : Queenie

Dato : 08-05-03 21:57

"Jess Møller-Petersen" skrev d. 08-05-03 17:03 dette indlæg :
> [...]
>
> Endvidere hvor meget skal jeg så skal regne med at lave???
> Er der også så nogen der har en god og nem opskrift???

En anden ting der er let at lave og sagtens kan laves dagen i forvejen
er makaroni salat fra Texas ... Det smager himmelsk, er anderledes og
nyt i forhold til den sædvanlige kartoffelsalat eller flødekartoflerne,
og det rækker rigtig langt ..

Grandma's Macaroni Salad

Ingredients:

I pose kogt albue makaroni. skruer, sløjfer el.lign
2 dl fint hakket bladselleri
1 dl finthakket grøn peberfrugt
1 dl finthakket rød peberfrugt
½ dl finthakket løg
2 dl Mayonnaise - gerne salatmayonnaise
2 spsk æble eddike
1 spsk dijon sennep
1 spsk Sukker
1 tsk Salt
¼ tsk peber

bland det hele sammen og vend makaronien i dressingen .. Kan som sagt
sagtens laves dagen i forvejen .. Denne opskrift er mere end rigeligt
til 6 personer.

http://www.kandu.dk/