Rensning af tagrende
Fra : Birk

Dato : 08-05-03 08:10

Jeg har prøvet at finde en bedre måde at rense min tagrende på, end at
stå deroppe med en spiseske og rense den, men har ikke fundet nogen.

Det tager meget lang tid, og er besværligt og hårdt for hænderne da de
hele tiden bliver revet af tagsten når man skal rense det hele grundigt.

Så jeg tænkte om der var nogen der havde en nemmere metode at gøre dette
på, evt. ved brug af nogen kemikalier, hvilket var min første tanke?

--
Philip Jensen
http://rock-zone.dk

Fra : Peter C.

Dato : 08-05-03 08:23

> Så jeg tænkte om der var nogen der havde en nemmere metode at gøre dette

Jeg bruger en toiletbørste til at feje i tagrenden med.
Den passer perfekt i rundingen.

Piller først nedløbsrøret af og hænger en spand under studsen.
Derefter kan blade og andet "guf" fejes ned i spanden uden man river
fingrene til blods.

MVH Peter C.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-03 09:17

Peter C. wrote:

> Jeg bruger en toiletbørste til at feje i tagrenden med.
> Den passer perfekt i rundingen.

En strømpe fyldt med sand i kort snor bundet til en pind?

> Piller først nedløbsrøret af og hænger en spand under studsen.
> Derefter kan blade og andet "guf" fejes ned i spanden uden man river
> fingrene til blods.
>
> MVH Peter C.

Tomas

Fra : Preben Kristensen

Dato : 08-05-03 11:27

"Birk" <-REMOVE-birk@rock-zone.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Så jeg tænkte om der var nogen der havde en nemmere metode at gøre dette
> på, evt. ved brug af nogen kemikalier, hvilket var min første tanke?

Man kan i byggemarkeder købe en tagrendeske til formålet. Den er hurtig og
effektiv at bruge, og man skåner hænderne.

Den er halvmåneformet, så den passer indvendig i tagrenden, og så med et
godt
solidt håndtag.

Preben Kristensen
preben@hyggesiden.dk
www.hyggesiden.dk

Fra : Claus Thorup

Dato : 08-05-03 16:07

"Preben Kristensen" <prebengk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> effektiv at bruge, og man skåner hænderne.
>
> Den er halvmåneformet, så den passer indvendig i tagrenden, og så med et

Man kan såmænd også bare skære bunden af en 1½ l. flaske. Det giver samme
resultat.

Mvh
Claus

Fra : Casper

Dato : 08-05-03 16:50

Jeg giver den en med haveslangen fra den ene side, så skidtet løber mod
nedfaldhullet.
Løs røret eller en anden metode, så det ikke stopper til.
mvh casper