Kan man dele en side op, uden frames...
Fra : Gugge

Dato : 08-05-03 06:35

kan man for 1 side til at opdels i 2 dele, hvor den ene del skal kunne
scrolle ned, og den anden del skal være fast.?

Kan dette gøres på 1 side. (tror det næppe) eller skal man bruge frames og
opdele siden i 2 sider ??

Det er jeg har et javascript med billeder, hvor musen aktivere billeder til
at vises på den faste del ved at kører over dem !!
SÅ derfor en fast del med det store billede til højre, og mange thumbnails
på den venstre side, som skal kunne scrolle..

Og jeg kan ikke lige få javascriptet til at snakke sammen over 2 html
sider..

Mvbh

Gugge

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-05-03 07:50

Gugge wrote:

> kan man for 1 side til at opdels i 2 dele, hvor den ene del skal
> kunne scrolle ned, og den anden del skal være fast.?

position: fixed

Virker ikke i Internet Explorer, men man kan lave noget, der ligner:
http://devnull.tagsoup.com/fixed/vertical.html
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-05-03 09:46

"Gugge" <gugge@image.dk> writes:

> [...]
> scrolle ned, og den anden del skal være fast.?

> Kan dette gøres på 1 side. (tror det næppe) eller skal man bruge frames og

Det kan man godt. Enten position:fixed som Toke siger, eller overflow:auto.

...masser af indhold...

Hvis indholdet af ovenstående div fylder mere end den højde der er plads til,
så vil der komme en scrollbar.

> Og jeg kan ikke lige få javascriptet til at snakke sammen over 2 html
> sider..

Frames er en løsning, men ikke den bedste. Frames har sine egne problemer.

/L