Hvis fejl i HTML-kode
Fra : Torben Brandt

Dato : 08-05-03 00:08

Hej

Er der nogle standarder for hvad browseren skal gøre, hvis der er fejl i
HTML-koden.

Et simplificeret eksempel:
<form action="test.html">
<input type="checkbox" name="felt" value- >
<input type="submit">
</form>
Læg mærke til value-attributten.

Ved submit kaldes i IE6
test.html?felt=on
mens Netscape 7/Mozilla kalder
test.html?felt=

Kan man sige at en af dem er rigtig eller har browseren "frit valg"?

mvh Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-05-03 09:42

Torben Brandt skrev:

> Er der nogle standarder for hvad browseren skal gøre, hvis der
> er fejl i HTML-koden.

Jeg tror ikke at der er defineret regler for hvordan browsere skal
opføre sig ved ugyldig kode. En strengt korrekt valg kunne være at
ignorere den kode der indeholder fejl. Sådan fungerer det bare ikke
i praksis. Internet Explorer har længe (altid?) været særdeles
fejltolerant. Hvis en anden browser nægter at vise en side eller et
element der er fejlbehæftet vil det for ikke-tekniske brugere se ud
som om det er den anden browser der har et problem - derfor vil
alle større browsere i dag formentlig forsøge at gætte på en
korrekt visning.

Men problemet er i mine øjne kun aktuelt hvis man skal udvikle en
browser. Hvis man skriver hjemmesider kan man jo bare holde sig til
standarderne, så er der ikke tvivl om hvad browserne skal gøre.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 08-05-03 11:35

Nå, så prøv http://miljokemi.dk/CrashIE.htm

--
/kenne
"Mange elever er kloere end deres lære fordi de bruger internette"

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-05-03 10:41

Kenneth Kristensen skrev:

> Nå, så prøv http://miljokemi.dk/CrashIE.htm

Og? At der findes én fejl som får IE til at gå ned, ændrer ikke ved
at der er tusindvis af andre fejl som alligevel fungerer i IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-05-03 12:38

Kenneth Kristensen skrev:

[i sine headere]

> Date: Thu, 08 May 2003 11:34:37 +0100

Du har glemt at stille dit computerur til sommertid. Ret det
venligst (det er irriterende at se beskeder med forkerte
datomærkater - du risikerer i øvrigt at indlæggene bliver blokeret
fordi de er fremdateret)

Sommertid er GMT +0200
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-05-03 10:07

Torben Brandt skrev:

>Er der nogle standarder for hvad browseren skal gøre, hvis der er fejl i
>HTML-koden.

Hvis der er defineret en opførsel for en given kode, er det jo
ingen fejl.

--
Bertel