Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Radeon 9500 Pro laver striber??
Fra : not@quick.com

Dato : 07-05-03 23:05

Hej Gruppe

Jeg håber nogen kan kaste lys over mit problem.

Jeg har et Sapphire Radeon 9500 Pro som laver sådan nogle underlige
striber på langs af skærmen som nærmest flimre nedad. Det er der ikke
hele tiden men kommer rimelig tit. Det har ikke noget med skærmen at
gøre da jeg lige har skiftet til fladskærm uden at problemet blev
løst.
Har også prøvet ar skifte driver mellem original driveren og den
nyeste fra ATI (har dog ikke prøvet 3.1 da jeg ikke lige har kunnet
finde den. Det er som om der er en eller anden forstyrrelse et sted
fra. (der står ikke nogle højtalere eller andet hardware i nærheden)

Mit system:

Asus p4g8x bundkort
Pentium 2,8 ghz
512 mb ddr
Samsung TFT 19" (før havde jeg en Sony 19" og her var problemet også,
dog ikke så tydeligt som på TFT)
Win XP

Håber at nogen har et forslag til hvad det kunne være problemet.

Mvh. Allan

Fra : fox

Dato : 07-05-03 23:21

<not@quick.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> dog ikke så tydeligt som på TFT)
> Win XP
>
> Håber at nogen har et forslag til hvad det kunne være problemet.

Mener det kunne være ramfejl ----> eller for varme ram på skærmkortet

Jacob

Fra : not@quick.com

Dato : 08-05-03 08:55

Hej Jacob

Tak for dit svar. Jeg tror du har ret i at der er noget galt med
grafikkortet. Striberne kommer dog ikke så tit når jeg sætter refresh
raten helt i top, men de kommer dog stadig en gang i mellem.

Computeren genstarter også helt umotiveret og XP fortæller mig af det
er grafikkortet eller driveren som er problemet. Har som sagt prøvet 3
forskellige driver versioner uden held.

Tak for hjælpen.

Mvh. Allan

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 08-05-03 09:22

not@quick.com wrote:
Hej Allan

Jeg har lige et lille OT spørgsmål, du sikkert hurtigt kan svare på.

Hvilken slags TV-out er der på Sapphire Radeon 9500 Pro?

Et s-video stik, et composite stik eller begge dele?

SHG påstår der kun er composite på, og det kan jeg simpelthen ikke forstå,
da man jo ikke kan lave s-video med udgangspunkt i et composite stik, men
godt kan lave composite med udgangspunkt i et s-video stik, så det virker da
ret dumt kun at lave et composite stik.

På forhånd tak (undskyld at jeg "misbruger" din tråd).

Mvh Michael

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 08-05-03 11:19

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote in

> Jeg har lige et lille OT spørgsmål, du sikkert hurtigt kan svare på.
>
> Hvilken slags TV-out er der på Sapphire Radeon 9500 Pro?

På mit er der kun S-VHS (tror jeg. Det er et lille, flerbenet sort stik).
Derudoverlevere Sapphirekortet med en lille adapter fra S-VHS ->
Composite (gult jack stik).

> På forhånd tak (undskyld at jeg "misbruger" din tråd).

Tja, nu er jeg jo medskyldig :)

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : fox

Dato : 08-05-03 12:09

"Kasper Damkjær" <spamtrap@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På mit er der kun S-VHS (tror jeg. Det er et lille, flerbenet sort stik).
> Derudoverlevere Sapphirekortet med en lille adapter fra S-VHS ->

Det første saphireNP kort jeg modtog blev der sagt, at s-vhs udgangen
fungerede som et composite på nogle af kortene......så jeg købte colorfix
fra sandberg af, men det duede stadigvæk ikke for udgangen var defektpå
skærmkortet. Så fik jeg det byttet og på det andet kort der duede tv-outen,
men på det fik jeg dagen efter 3 cm brede lodrette striber bestående af
tynde vandrette striber over skærmen. Udover det så smuttede tv-outen og
nogle gange fik jeg 3*3 kvadrater sorte tern over hele skærmen. Nu har jeg
så fået et Saphire9700Pro og der funker det hele som det skal. Svhs er Svhs,
men jeg benytter colerfix pga. gammelt fjernsyn. Det skal dertil siges at de
striber og tern jeg fik med kort nr. 2 var ramfejl.

Jacob

Fra : not@quick.com

Dato : 08-05-03 15:25

Hej med jer

Det gør skam ikke noget Mit kort har s-vhs men på pakken står der
s-vhs / composite. Jeg har dog ikke testet det endnu.

Hvad jeg derimod HAR testet er mit kort i en anden PC og der var der
ingen flimmer eller uønskede genstarter, så det må jo næsten være
noget andet i computeren som kortet ikke kanl li´ - æv.

Ha det bra
Mvh. Allan

Fra : sls

Dato : 08-05-03 15:44

Jeg får også nogle striper en gang i mellem. De forsvinder hvis jeg slukker
skærmen i 5 sekunder og tænder igen.
Jeg læste om en anden der også havde striper på skærmen, og de forsvandt da
han satte en kraftigere strømforsyning i computeren.

Mvh Sid

Fra : not@quick.com

Dato : 08-05-03 15:52

Jeg har en 450 watt så den burde vel være ok.

Jeg må have fat i et DVI kabel. Det kan være det gør en forskel. Er
der nogen der har forstand på det?

Mvh. Allan

Fra : Madsen

Dato : 08-05-03 16:10

sls skrev:

> Jeg læste om en anden der også havde striper på skærmen, og de
> forsvandt da han satte en kraftigere strømforsyning i computeren.

Det kan også være støj fra højttalere som står i nærheden. Deres
magnetfelt kan få mange skærme til at gå grassat. Desuden så er det
heller ikke nogen skidt idé at forbinde sit computerudstyr til en
jordforbindelse.

Madsen.

Fra : O.Zimmermann

Dato : 12-05-03 20:51

Hej

Har også haft samme problem og det var kun på skrivbordet ikke når jeg var i
et spil, men tror det er væk nu, ved at nedsætte hardwarwaccelerationen på
skærmen
er det væk.....

Måske det kan hjælpe dig

MVH
Ole

Fra : not@quick.com

Dato : 19-05-03 13:07

Hey Guys

Tak for alle jers mails og forsøg på at hjælpe.

Nu fik de så langt om længe et DVI kabel på lager og det har helt løst
problemet. Fantastisk dejligt rolig billede og helt uden noget støj
eller striber, skønt.

Ha det bra...

Mvh. Allan