Billig printer?
Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 25-03-01 09:43

Er der nogen, der har erfaringer med nogle af de billigere printere, der
p.t. er på markedet?

Jeg skal bruge en printer til brev nu og da, samt udskrift af et enkelt
foto eller to i ny og næ.

Jeg har scannet markedet lidt og fundet følgende tilbud:

Lexmark Z12 til 479 kroner i Fona
HP 950C til 1299 kroner i El-Giganten
Canon BJC-3000 til 599 kroner i El-Giganten

Hvad skal jeg vælge? Har jeg glemt nogle oplagte kandidater?

/hc

Fra : Erik Aalund

Dato : 25-03-01 11:02

Hans Christian Hansen <h.sletmig@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> HP 950C til 1299 kroner i El-Giganten
> Canon BJC-3000 til 599 kroner i El-Giganten
>
> Hvad skal jeg vælge? Har jeg glemt nogle oplagte kandidater?

Jeg vil helt klart gå efter en Canon Printer. Her har du
mulighed for kun at udskifte en enkelt farve ad gangen, således at hvis
du printer meget rødt, er det kun den du skal skifte, og ikke de andre 3
farver.
Til Canon BJC 6100 og andre modller fra Canon, kan man skifte
det sorte printhoved ud med et Photohoved, som består af yderligere 3
farver, således printeren bruger 6 farver til fotos.

Farvepatronerne koster ca. mellem 70-90kr pr. stk.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-03-01 16:53

Hej HC

Hans Christian Hansen wrote:

> [...]
> foto eller to i ny og næ.
>
> Jeg har scannet markedet lidt og fundet følgende tilbud:

Jeg ville ikke røre ved den, den er for spinkel opbygget indvendig.

> HP 950C til 1299 kroner i El-Giganten

Særdeles god printer! - Men service og support fra HP er elendig for
Mac-brugere.

> Canon BJC-3000 til 599 kroner i El-Giganten

Forbavsende god lille printer, og så er den rimelig stabil i forhold til
prisen

> Hvad skal jeg vælge? Har jeg glemt nogle oplagte kandidater?

Ja, kig på 'storebror til Canon 3000 - BJC 4000. Den er lidt dyrere, men
den er også så mget bedre at det godt kan betale sig.

Prøv evt. at lede efter en brugt Apple Stylewriter 4000 eller en 2500. De
bruger Canonpatroner. Evt. også en StyleWriter 6000Pro - også til
Canaonpatroner. De sidste her kan dog ikke køre med USB uden en omsætter.

mvh. Erik richard
Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Peter Gersmann

Dato : 25-03-01 18:29

In article <3ABE2224.715A09BF@mail1.stofanet.dk>,
kml.ers@mail1.stofanet.dk wrote:

> Prøv evt. at lede efter en brugt Apple Stylewriter 4000 eller en 2500. De
> bruger Canonpatroner. Evt. også en StyleWriter 6000Pro - også til
> Canaonpatroner. De sidste her kan dog ikke køre med USB uden en omsætter.

Man bør nok også gå efter en printer som har drivere til Mac OS X -
ingen. En Canon 3000 er god, men kunne ikke lige få den til at spille
med Mac OS X for 2 måneder siden. Måske er der kommet drivere nu -
ellers vælg en anden printer.

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-01 07:00

> Prøv evt. at lede efter en brugt Apple Stylewriter 4000 eller en 2500. De
> bruger Canonpatroner. Evt. også en StyleWriter 6000Pro - også til
> Canaonpatroner. De sidste her kan dog ikke køre med USB uden en omsætter.

Jeg vil ikke anbefale 2500'eren, da der er frygtelig dyr i drift. For
ca. hver anden eller hver treide partonskift skal hele printerhovedet
også skiftes.

4000/6000 modellerne var OEM HP'ere.

I den korte periode hvor de blev solgt (Apple havde kort forinden fyret
Cannon), holdt HP af indlynsende grunde op med at lave egne mac
kompatible printere - Da jobs/amelio svingede øksen over
printerproduktionen, stod Apple med håret i postkassen uden andre end
Espon med billige mac kompatible printere. Ups en lille side historie.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 25-03-01 20:17

Hans Christian Hansen <h.sletmig@post.tele.dk> wrote:

> Er der nogen, der har erfaringer med nogle af de billigere printere, der
> p.t. er på markedet?

Har ikke nogen aktuel "hænder på"-erfaringer med små printere, men vær
opmærksom på prisen på den blæk/toner printerne bruger. Det er ikke
ualmindeligt, at prisen på en omgang blæk udgør 50 pct. af prisen for en
ny printer.

Hvis du kan undvære farver og skal bruge printeren til mere end et "brev
nu og da", så overvej en laserprinter. Lidt dyrere i anskaffelse (og
mere larmende og lugtende), men en del billigere i drift.

Nå ja... nu hvor OSX blæser ind fra vest er det værd at undersøge, om
der er drivere på vej til bæstet.

-j

--
Boligløs pr. 1.04.01. Kan du hjælpe? http://janus.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 26-03-01 07:32

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> wrote:

> Lidt dyrere i anskaffelse (og
> mere larmende og lugtende)

Gælder ikke min 4/600PS. Den er støjsvag, lugtfri og kan slet ikke høres
i stand by mode.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-03-01 02:54

Hej Morten m.fl.

Et alternativ kunne også være en LaserWriter 300. godt nok er det kun en
300dpi s/h printer, men den er utrolig stabil. En toner (HP) til ca. 475kr.
holder 3000-5000 sider afhængig af, hvor meget grafik der er på. Den er
100% lydløs, når en er færdig med at printe, - den slukker selv, når den er
færdig. - Og så er den ikke ret meget større end en beige G3DT.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 28-03-01 03:49

Tak til alle for gode tips. Jeg ender nok med en Canon 3000.

/hc

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-03-01 13:37

In article <1eqyqj7.14wcfk91ae7fa2N%h.sletmig@post.tele.dk>,
h.sletmig@post.tele.dk (Hans Christian Hansen) wrote:

> Jeg ender nok med en Canon 3000.

Du har forhåbentlig undersøgt priserne på nye blækpatroner til de
forskellige printere før du bestemte dig.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Simple

Dato : 26-03-01 21:04

> [...]

> HP 950C til 1299 kroner i El-Giganten
> Canon BJC-3000 til 599 kroner i El-Giganten
>
> Hvad skal jeg vælge? Har jeg glemt nogle oplagte kandidater?

Ja, du skal prøve at kigge på Epsons printere også.

Stig

Mailto:stigleerbeck@mac.com
http://www.SimpleSoft.dk - http://www.MacPeriferi.dk

Fra : Lars Pallesen

Dato : 29-03-01 00:41

Har selv en Canon 3000, og er ganske tilfreds med udskriftskvaliteten og
den daglige drift.

Dog skal du være opmærksom på prisen for nye blækpatroner. Var selv ved
at få et føl på tværs da jeg opdagede at Officeline ville have ca. 300
kr. for en ny sort patron!

Siden har jeg dog fundet online forhandlere som kan sælge uoriginale
blækpatroner til mere rimelige priser. Helt ned til 49 kr. (+
forsendelse til samme beløb!)

Ærgrer mig iøvrigt gul og blå over at se min Canon til 595 kr. hos
El-Giganten. Jeg købte min hos Fredgaard for 4 mdr. siden til 1395 kr.!!
Good for you!

Fra : Erik Aalund

Dato : 29-03-01 06:04

Lars Pallesen <lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Dog skal du være opmærksom på prisen for nye blækpatroner. Var selv ved
> at få et føl på tværs da jeg opdagede at Officeline ville have ca. 300
> kr. for en ny sort patron!

Jeg tror altså det er hele skrivehovedet til den sorte patron
der ligger i det prisleje. Den skal vel ikke udskiftes sådan lige med
det samme.

> Siden har jeg dog fundet online forhandlere som kan sælge uoriginale
> blækpatroner til mere rimelige priser. Helt ned til 49 kr. (+
> forsendelse til samme beløb!)

Jeg har lige kobt en antal forskellige patroner hos
<www.jacobi.dk>, og der koster en sort til bjc 6100 kr. 67,20.
Farvepatroner til henholdsvis alm. farve og photofarve koster kr. 53,20
pr. farve.

Så at officeline skulle have kr. 300,-....har jeg svær ved at
tro.