Hidbærbuske
Fra : Anders

Dato : 07-05-03 21:00

Jeg skal have plantet nogle hindbær i min lille have, men er på bar
bund med hensyn til sort. Jeg ved af erfaring at der er stor forskel
på sorterne. Nogle er nemme at holde og stamme op, men smager ikke
særligt godt, mens det omvendte gør sig gældende for andre.

Jeg kender noget til Jordbær og hvad jeg leder efter er hindbærernes
"Singa Singana". En sort hvor smagen er i højsædet, ikke at de ser
godt ud, bliver specielt høje eller er de nemmeste at holde, uden dog
at der ligefrem går råd i dem for et godt ord.

Er der nogen som kan anbefale nogle hindbærbuske som passer ind i
profilen?

Mvh Anders

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-05-03 08:25

On 7 May 2003 13:00:22 -0700, ajk@mac.com (Anders) wrote:

> [...]
>at der ligefrem går råd i dem for et godt ord.
>
>Er der nogen som kan anbefale nogle hindbærbuske som passer ind i

Jeg plejer at holde mig til Glen Moy og/eller Glen Prosen. Jeg syntes de
smager godt, men grunden til jeg bedst kan li' dem er at de er tornefri.
Andre hindbær har massevis af små bitte torne på stænglerne, som i
uheldigve tilfælge kan bide sig noget så grusomt fast i hænderne (sidde
i flere dage og gøre ondt).

http://www.gartneriet.dk

Så'e uw!