Cache -hukommelse og CSS. CSS og Cache.
Fra : Mikael

Dato : 07-05-03 18:21

Hej,

2 spørgsmål;

1) Jeg roder med noget webdesign, og vil høre vedrørende Cache -memory.

Browseren må nøjes med på et eller andet plan at hente resources fra cache -
hukommelsen og dermed spare tid og trafik ?
Hvordan foregår dette, og hvad sker der helt præcist ?
Åbnes en hjemmeside i en browser gemmes der jo vel noget i browseren.

Men det er vel også afhængig af, om der er adresse på billeder etc. ?

--

2) CSS...

Lad og sige at jeg laver eller har lavet en menu -struktur med hovedsiger og
undersider,
På forsiden vil jeg så kunne lave en lille menu, hvor jeg aktivere
forskellige stylesheets.
Jeg er godt klar over at jeg kan inkludere koden;

eks.

<LINK href=leftmenu/menu.css rel=stylesheet type=text/css>

Lad os så sige jeg har 7-8 forskellige styleheets som jeg vil kunne aktivere
fra
7-8 links fra forsiden, som så er det primære stylesheet for alle siderne
indeholdene
i websitet.
Hvordan gør jeg det nemmest i mine .asp -filer som eks. på HP -filer.

Og så i forhold til spørgsmål 1 om cache, da cachen jo også gemmer et
stylesheet, så
vidt jeg har forstået.

Håber på en masse feed -back, som giver stof til eftertanke.

Mikael