list view
Fra : Tobias Michaelsem

Dato : 07-05-03 14:37

Jeg har en stor mængde objekter som jeg gerne vil repræsentere i en
liste, og har kigget lidt på JList, men den laver kun en kolonne. Jeg
vil gerne lave noget ala Windows Explorer list view - findes der evt.
noget i Swing man kan bruge?

-tobias

Fra : Morten Krogh Anderse~

Dato : 07-05-03 14:48

Tobias Michaelsem wrote:
> [...]
> liste, og har kigget lidt på JList, men den laver kun en kolonne. Jeg
> vil gerne lave noget ala Windows Explorer list view - findes der evt.

Det lyder som en opgave for JTree. (Swing)

Mvh. Morten

Fra : Karl Peder Olesen

Dato : 07-05-03 16:28

On Wed, 07 May 2003 15:48:29 +0200, Morten Krogh Andersen
<spam1@krogh.net> wrote:

> [...]
<snip>

>Det lyder som en opgave for JTree. (Swing)

Eller JTable hvis det var listedelen (altså det til højre i Windows
Explorer) der var tale om. Brugen af både JTree og JTable er beskrevet
i Java Tutorial'en, så det skulle være til at komme igang.

Hvis man vil arbejde lidt mere avanceret, med egne TableModels /
TreeModels mv., så skal man - siger min erfaring - sætte lidt tid af
til at komme igang (samt lede på nettet efter eksempler). En aften
eller to gør underværker, lidt afhængig af hvor meget erfaring man har
i forvejen.

mvh
Karl Peder Olesen

Fra : Tobias Michaelsem

Dato : 07-05-03 21:51

Karl Peder Olesen wrote:

> [...]
> til at komme igang (samt lede på nettet efter eksempler). En aften
> eller to gør underværker, lidt afhængig af hvor meget erfaring man har

Well - jeg har allerede et JTree mede katagorier, men skal kunne vise en
række objekter for hver katagori - nogen gange omkring 1500. Så egentlig
meget ala en fil browser ala Windows Explorer. Og så er det List View
der, hvor der kun er en horisontal scroll bar, jeg er ude efter.
Jeg har også kigget noget på JTable, men syntes bare umiddelbart den
virkede lidt upraktisk til formålet - især ved resize af vinduet.

-tobias

Fra : Tobias Michaelsem

Dato : 07-05-03 22:47

Tobias Michaelsem wrote:
> [...]
> Jeg har også kigget noget på JTable, men syntes bare umiddelbart den
> virkede lidt upraktisk til formålet - især ved resize af vinduet.

Fandt lige frem til en 'feature' ved JList der gør det ønskede:

list.setLayoutOrientation(JList.VERTICAL_WRAP);

Desvære er den først med fra version 1.4

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-03 17:15

Hej

Jeg har ret dårlig erfaring med JList når man fylder den med mange data (I
hvert fald i JDK131)
Jeg vil foreslå at du bruger en JTable.

Bech

"Tobias Michaelsem" <tobias_at_michaelsen_dot_as@example.com> wrote in