Ang X-men2!!! 2 fejl jeg fandt:) (spoil~
Fra : Blix

Dato : 07-05-03 13:49

magneto kan trække jern ud af kroppen på vagten, men inden han bliver
bedøvet kan han da bare bruge strykers briller for det er jern stel???

mystequi forvandler sig til rengøringsmanden da hun er inde og stjæle de
papire på vagterne og den base. men hvorfor opdager den anden ikke at han
ikke kan komme ind da man skal for at komme ind i lokalet køre en
håndscanning på væggen ved døren. tror ikke manden har tilladelse til at
komme ind på et så sikkert sted.

er det mig der er forkert på den eller hvad :)???

regards

Fra : // Overby

Dato : 07-05-03 14:21

> magneto kan trække jern ud af kroppen på vagten, men inden han bliver
> bedøvet kan han da bare bruge strykers briller for det er jern stel???

Det lignede jern, men kan jo sagtens være af et andet materiale.... Skinnet
kan bedrage!

> [...]
> ikke kan komme ind da man skal for at komme ind i lokalet køre en
> håndscanning på væggen ved døren. tror ikke manden har tilladelse til at

Der skal jo gøres rent, så mon ikke vedkommende har rettighed til at komme
ind!

Daniel

Fra : Homer

Dato : 07-05-03 14:27

Blix wrote:
> magneto kan trække jern ud af kroppen på vagten, men inden han bliver
> bedøvet kan han da bare bruge strykers briller for det er jern stel???

Er du sikker på at det er et jernstel? Så var han nok ikke kommet forbi
security (men så er det jo i givet fald hér fejlen i filmen ligger).

> [...]
> til at komme ind på et så sikkert sted.
>
> er det mig der er forkert på den eller hvad :)???

Ja. Da Mystique går ind er det som en kopi af Yuriko Oyama
(adamantium-kvinden), og Mystique benytter derfor hendes håndaftryk. Det
er først da den rigtige Oyama dukker op, Mystique bliver til
rengøringsmanden.

Homer.
- "Mr Gumble, this is a Girls' Scouts meeting!"
- "Is it?! Or is it that you girls can't admit you have a problem?!"

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 07-05-03 15:39

"Blix" <leanolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> magneto kan trække jern ud af kroppen på vagten, men inden han bliver
> bedøvet kan han da bare bruge strykers briller for det er jern stel???

Skal vi ikke bare sige at det er et alustel Det er da meget
sandsynligt..

VH
Peter

Fra : // Overby

Dato : 07-05-03 16:37

> Skal vi ikke bare sige at det er et alustel Det er da meget
> sandsynligt..

Er aluminium ikke magnetisk?

Daniel

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 07-05-03 17:26

"// Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Er aluminium ikke magnetisk?

Nej

Peter

Fra : // Overby

Dato : 08-05-03 14:05

> Nej

Nå ok - jeg har ikke haft fysik i lang tid. Og da jeg ikke render rundt med
en magnet og tester div. ting - så må I undskylde min inkompetence

Daniel

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 08-05-03 17:06

> Nå ok - jeg har ikke haft fysik i lang tid. Og da jeg ikke render rundt
med
> en magnet og tester div. ting - så må I undskylde min inkompetence

Ok, forsvarer bare en glimrende film

VH
Peter

Fra : // Overby

Dato : 08-05-03 20:29

> Ok, forsvarer bare en glimrende film

Ja - det er en rigtig fed film.... vær bare ikke lige klar over aluminiums
magnetisk egenskaber - eller mangel på samme... Men tak for den lille
fysik-opfrisker :D

Daniel

Fra : Jacques

Dato : 22-05-03 17:25

"// Overby" <mailFJERN@FJERNoverbyhansen.dk> wrote in message

> Ja - det er en rigtig fed film.... vær bare ikke lige klar over aluminiums
> magnetisk egenskaber - eller mangel på samme... Men tak for den lille
> fysik-opfrisker :D

Ved så ikke helt om det er på sin plads med et lille kursus i biokemi:

Menneskekroppen indeholder til hver tid 5g jern (også uden at gå med lækre
damer på toilettet som kan spæde lidt op i beholdningen). Det jeg tænker er,
at 5g, selvom det er lidt, da må være nok til at Magneto kunne bruge det
fornuftigt?
Men tja, det har nok været for lidt.

Jakob

Fra : Morten DH

Dato : 07-05-03 16:38

Måske ikke en fejl men så en crazy credit - var der nogen andre som lagde
mærke til "X" i 20th Century Fo"X" blev hængende lidt tid da logoet blændes
ud og filmen starter? Eller måske var jeg fuld

Fra : Kong Kent

Dato : 07-05-03 17:29

> [...]
blændes
> ud og filmen starter? Eller måske var jeg fuld

Du var ikke fuld, men lige så opmærksom som os andre :)

Kent Kirkegaard Jensen.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 07-05-03 17:31

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
blændes
> ud og filmen starter? Eller måske var jeg fuld

Jeg troede det hed 30th Century Fox (Futurama credit)

Men jo, højst sandsynligt, det bliver mere og mere populært lige at lade
filmselskabets credit hentyde noget om filmen. Dreamworks og Universal er
også rigtigt gode til den slags "easter eggs" hvis man kan kalde dem det?

VH
Peter

Fra : Homer

Dato : 07-05-03 20:39

Morten DH wrote:
> Måske ikke en fejl men så en crazy credit - var der nogen andre som
> lagde mærke til "X" i 20th Century Fo"X" blev hængende lidt tid da
> logoet blændes ud og filmen starter? Eller måske var jeg fuld

Det var jeg også, og jeg så det også ...
Seriøst, så gjorde de noget helt tilsvarende i etteren.

Fra : Jacob

Dato : 07-05-03 22:25

"Blix" <leanolsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> komme ind på et så sikkert sted.
>
> er det mig der er forkert på den eller hvad :)???

Hvis du vil finde fejl i film anbefaler jeg www.movie-mistakes.com .. men
det kan dog også ødelægge fornøjelsen ved films.. da man så sidder og holder
øje med dem.. heh

Fra : No Humor Man

Dato : 08-05-03 13:27

"Jacob" <not@really.com> wrote in message

> Hvis du vil finde fejl i film anbefaler jeg www.movie-mistakes.com .. men
> det kan dog også ødelægge fornøjelsen ved films.. da man så sidder og
holder
> øje med dem.. heh
Problemet med movie-mistakes.com er at de poster alle fejl, selvom de også
kommer fra folk der helt tydeligt kun har set en ringe .mpg eller .avi
version som de har hentet fra nettet. Og de retter ikke disse fejl når de
bliver gjort opmærksom på at det ikke var fejl i filmen, men derimod
overivrige og svagtsynede personer, der sidder og finder fejl i en ringe og
utydelig version af filmen.
Derfor er movie-mistakes.com IKKE et godt sted at lede efter fejl i film, da
de ikke selv tjekker om påstanden om en fejl er korrekt - og desuden ikke
lytter til dem der forklarer dem at pågældende fejl ikke er en fejl.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-05-03 16:57

No Humor Man's utterance expressed in

> [...]
> film, da de ikke selv tjekker om påstanden om en fejl er korrekt - og
> desuden ikke lytter til dem der forklarer dem at pågældende fejl ikke

enig.. www.nitpickers.com er væsentligt bedre, da man kan give
kritik på fejlene og de derefter bliver modereret.

Hilsner!

--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : No Humor Man

Dato : 08-05-03 21:25

"Lars Gjerløw Jørgensen" <lgjPURGE@jyde.dk> wrote in message
> No Humor Man's utterance expressed in
> enig.. www.nitpickers.com er væsentligt bedre, da man kan give
> kritik på fejlene og de derefter bliver modereret.
Mange tak. Jeg vil prøve at tjekke stedet ud! .)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-05-03 23:24

"Blix" <leanolsen@hotmail.com> writes:

> magneto kan trække jern ud af kroppen på vagten, men inden han bliver
> bedøvet kan han da bare bruge strykers briller for det er jern stel???

Så siger vi bare, at det ikke er et jernstel (eller noget andet
magnetisk metal), for så var han blevet taget ved indgangen.

> [...]
> ikke kan komme ind da man skal for at komme ind i lokalet køre en
> håndscanning på væggen ved døren. tror ikke manden har tilladelse til at

Nah, rengøringsfolk har normalt adgang overalt.

Det er langt mere interessant hvordan hun formår at kopiere damens
håndaftryk, givet at hun så vidt vides ikke har haft den store
mulighed for at studere samme.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : J.O.H

Dato : 08-05-03 08:37

> Det er langt mere interessant hvordan hun formår at kopiere damens
> håndaftryk, givet at hun så vidt vides ikke har haft den store
> mulighed for at studere samme.

er det ikke fordi hun trykker hånd med "Senator Kelly"?

JOH

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-05-03 10:57

"J.O.H" <johaarup@hotmail.dk> writes:

> er det ikke fordi hun trykker hånd med "Senator Kelly"?

Good one, det havde jeg ikke fanget.

--
Peter B. Juul, o.-.o "What business did a man and a wolf
The RockBear. ((^)) had ridden a mark."

Fra : No Humor Man

Dato : 08-05-03 13:30

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> Good one, det havde jeg ikke fanget.
Hvad så med i etteren, hvor Mystique får adgang til Cerebro. Det må være
noget med fysisk kontakt med en anden person kan gengive en tro kopi helt
ned til den mindste mikrobe. Dog er der lige at Mystique ikke havde haft
kontakt med Logan i slutscenen, før hun efterlignede ham - det var først
efter.
Jeg tror ikke man skal lægge for meget i sådanne nogle ting, for så er det
svært at lave en historie der holder. Bah...

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-05-03 13:52

"No Humor Man" <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> writes:

> Hvad så med i etteren, hvor Mystique får adgang til Cerebro.

Det var planlagt med alle MAgneto's ressourcer. Vi må antage, at han
kan give de nødvendige information til Mystigue.

> ned til den mindste mikrobe. Dog er der lige at Mystique ikke havde haft
> kontakt med Logan i slutscenen, før hun efterlignede ham - det var først
> efter.

Hun vidste hvordan han så ud. Det var nok.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."