Tog Petersborg-Moskva
Fra : Jesper

Dato : 07-05-03 12:34

Hejsa

Nogen der hvor lang tid det tager at køre med toget fra Petersborg til
Moskva?

Jeg vil også gerne høre om toget kører gennem Novgorod, og om byen er et
besøg værd.

Mvh. Jesper

Fra : John K

Dato : 07-05-03 18:22

"Jesper" <jnie@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Nogen der hvor lang tid det tager at køre med toget fra Petersborg til
> Moskva?

Det direkte tog tager godt 8 timer.

> Jeg vil også gerne høre om toget kører gennem Novgorod...

Det er en mulighed, så tager turen 12 timer.

Mvh

John K

Fra : Jesper

Dato : 07-05-03 18:30

John K skrev:
> "Jesper" <jnie@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det direkte tog tager godt 8 timer.

Tak for svaret. Skulle du mon også vide hvad sådan en tur koster?

/Jesper

Fra : Christian

Dato : 07-05-03 21:36

> Tak for svaret. Skulle du mon også vide hvad sådan en tur koster?

Her er svaret !
http://www.russian-gateway.com.au/rail_tours_in_russia.htm

Fra : Jørgen Ravn

Dato : 08-05-03 09:25

Lige præcis dette link ville jeg nok ikke anbefale.......
> http://www.russian-gateway.com.au/rail_tours_in_russia.htm

Priserne virker meget opskruet 140 us$ 2. klasse for turen Skt. Petersborg
til Moskva virker noget blu...

Tror at det billigste vil være at købe billeten direkte på stationen.....

Har fundet nogen lidt andre priser her:
http://servicebureau.spb.ru/train.htm

Turen tager som nævnt 8 timer; men der er for nyligt indsat et
højhastighedstog på strækningen, som kan klare turen på 4½ time...

Med venlig hilsen og god tur:

Jørgen

---

Fra : JakobN

Dato : 11-05-03 11:07

140 USD er HELT urealistisk.

Jeg har selv taget turen, men husker ikke hvad det kostede.

Enig med John K. Tog er absolut den bedste måde at rejse på i Østeuropa.

JakobN

Fra : John K

Dato : 08-05-03 11:31

"Jesper" <jnie@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret. Skulle du mon også vide hvad sådan en tur koster?

Jeg kender ikke de nøjagtige priser, men generelt er tog en både billig og
pålidelig rejseform i Østeuropa

Køb din billet direkte på stationen - få eventuelt en lokal til at hjælpe
dig, så du ikke får billetten til turistpris

Mvh

John K

Fra : Jimmi W.

Dato : 08-05-03 22:41

Hej

Jeg har for to måneder siden været i Nisjnij-Novgorod. Jeg tog toget fra
Moskva, det kostede 60 kr på 2. klasse. De fleste russere rejser på 3.
klasse, det har jeg også gjort et par gange, med stor succes. Jeg købte
billeten på stationen.

MVH
Jimmi

Fra : Martin Drehn

Dato : 20-05-03 22:17

Hej,

Novgorod er helt klart et besøg værd - lidt afhængig af hvor meget tid du
har, og selvfølgelig hvor meget af Rusland du ellers vil besøge.

Det letteste er dog nok at tage bussen fra St P. til Novgorod, som tager ca.
3½ time og så videre derfra med toget til Moskva. Novgorod er ikke specielt
stor, så du behøver efter min mening ikke afsætte mere end en dag eller
halvanden til at besøge den.

- Martin