Alanya på Søndag INFO Ønskes !
Fra : Glenn

Dato : 07-05-03 10:46

Hej med jer !!

Jeg er lige kommet på gruppen her, fordi vi (Mig & Kæresten) står og skal en
tur til Alanya / Tyrkiet.

Så var det lige at jeg kom til at tænke på nyhedsgrupperne Der må man
da kunne få en masse informationer.

Det er første gang vi skal derned, og aner faktisk intet om Tyrkiet, så jeg
håber i vil hjælpe lidt !

Vi rejser med Bravo Tours, og skal bo ved Kleopatra stranden på hotel Atak
( nogen som kender denne ? )

Er der noget specielt vi skal opleve dernede ?
Vi har tænkt på at leje en knallert/scooter, da vi ikke gider at sidde og
lumre i en bil.... Er det tilrådeligt at leje og kan man i det hele taget
leje sådan nogle og evt. til hvilken pris ?

Nogen som kan bidrage med nogle gode spisesteder i byen ?

Jeg har ladet mig fortælle, at der skal pruttes om prisen på markeder....
Hvor langt skal man gå ned ?

Håber vejret er med os her i Maj måned

I er meget velkommen til at bidrage med andre nyttige oplysninger jeg ikke
selv er kommet i tanke om her

MVH. Glenn

(º·.¸(¨*·.¸ ¸.·*¨)¸.·º)
«.·°·. G.S ·°·.»
(¸.·º(¸.·¨* *¨·.¸)º·.¸)

Fra : Grethes

Dato : 07-05-03 19:05

"Glenn" <glenn@smorawski.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da kunne få en masse informationer.
>
> Det er første gang vi skal derned, og aner faktisk intet om Tyrkiet, så

Har været i Alanya 2 gange, og bare dejligt.

> Vi rejser med Bravo Tours, og skal bo ved Kleopatra stranden på hotel Atak
> ( nogen som kender denne ? )

Kender ikke hotellet.

> Er der noget specielt vi skal opleve dernede ?

Tag med på en landsbytur, som vist de fleste rejseselskaber har, og kom ud
og se hvordan den tyrkiske befolkning lever.
På egen hånd kan I også tage en tur op og se borgen. Benyt den lokale
transport (dolmus) fungerer fint, men først 3. gang vi var i Tyrkiet, fik vi
mod til at benytte denne transport. Det er billigt og de kører altid, højest
10 minnutters ventetid.
> Vi har tænkt på at leje en knallert/scooter, da vi ikke gider at sidde og
> lumre i en bil.... Er det tilrådeligt at leje og kan man i det hele taget
> leje sådan nogle og evt. til hvilken pris ?

Det havde vi ikke mod på, men nu er vi heller ikke helt unge.

> Nogen som kan bidrage med nogle gode spisesteder i byen ?

Der er masser af gode spisesteder over alt. Og man spiser særdeles godt i
Alanya (de gange vi var der) For tre år siden kunne vi få en lækker menu
for godt 100 kr til 2 personer.

> Jeg har ladet mig fortælle, at der skal pruttes om prisen på markeder....
> Hvor langt skal man gå ned ?

Mindst 1/3 skal der pruttes ned, men gerne mere. Er da et forsøg værd, om
det så lykkes.......ja, det er jo så spørgsmålet om hvor meget is man har i
maven.

> Håber vejret er med os her i Maj måned

Vi var der i Maj, og bare dejligt, som når den danske sommer er
aller.......aller bedst.

> I er meget velkommen til at bidrage med andre nyttige oplysninger jeg ikke
> selv er kommet i tanke om her

Jeg ønske jer en rigtig god tur.......bare det var mig, men skal prøve
noget nyt i år. Til Bulgarien/Golden Sands.

Fra : Ham Selv !

Dato : 07-05-03 21:57

> Jeg ønske jer en rigtig god tur.......bare det var mig, men skal prøve
> noget nyt i år. Til Bulgarien/Golden Sands.

Men det kan jeg så til gengæld hjælpe dig med
Vi var dernede sidste år

Glenn
(º·.¸(¨*·.¸ ¸.·*¨)¸.·º)
«.·°·. G.S ·°·.»
(¸.·º(¸.·¨* *¨·.¸)º·.¸)

Fra : Grethes

Dato : 08-05-03 15:12

Det vil jeg da meget gerne høre om...........

Grethe

Fra : Glenn

Dato : 08-05-03 17:57

Hej Grethe !

Ja jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte !

Vi kom sent ud med bestillingen af rejsen, og valgte en uspecificeret tur.
Hotellet endte med at blive Hotel Malina, en 2+ men efter vores mening burde
være 3+
den ligger meget centralt 150m fra "Torvet"

Af spisesteder vi kan anbefale (hvis de kan huskes)
så kan klart anbefales Alladins ligger bagved torvet på gaden op om hjørnet,
utroligt flot show om aftenen
Så er der Tanduros Place ligger længere oppe af gaden Indisk køkken
og specielt, desværre kan jeg ikke huske hvad den hedder men den ligger for
enden af den lille "gå"gade, på et lille torv
de har resturant på begge sider af gaden af samme navn. Den var bare super
!!
Der shows/underholdning på samtlige spisesteder dernede om aftenen til maden

Lokal øl til 4.- pr.½ liter Zergo**** var som den skulle være
1 Flaske god rødvin Bulgarsk ca. 40.-

Alle Pools er offentlige, dvs. at hvis man lige syntes nabohotellets er en
smule bedere, ja så går man bare der ind,
men de forlanger penge for solvogne og parasoller, da det jo er hotellets
ejendom.

Der er nogle lækre strandpools iøvrigt !

Ang. billige køb, ja så er der alt hvad hjertet kan begære
MEN der kan ikke pruttes om priserne, da alle priser er fastlagt af de store
mafiose bosser
jeg vil så sige, at i skal gøre jer den tjeneste at tage med bussen ind til
Varna ( 4kr.for 20km.) sjov tur.
Derinde på div. markeder findes tingene til halv pris hvis ikke til en 1/3
af prisen visse steder.
PAS PÅ derinde !!!
Det er sigøjner 90% af dem og fattige, så pas på jeres værdigenstande især
punge.
vi var næsten ved at miste vores som lå i kærstens taske, hvis ikke det var
fordi hun mærkede armen som kom ned i den.

Det er ikke tilrådeligt at leje bil dernede !

Mvh. Glenn

(º·.¸(¨*·.¸ ¸.·*¨)¸.·º)
«.·°·. G.S ·°·.»
(¸.·º(¸.·¨* *¨·.¸)º·.¸)

Fra : Grethes

Dato : 09-05-03 15:46

Hej Glenn

Tak for div. oplysninger. Vil printe det ud og tage med, se om vi kan finde
disse spisesteder du omtaler.

Vi skal rejse med Bravo Tours og bo på hotel Luna, det regner vi med er
godt.

Lige en oplysning til jeres tur til Tyrkiet. Gå til frisør/barber. Det er en
oplevelse I ikke må snyde jer selv for, men også først tredje gang her havde
jeg mod til at prøve at blive klippet, men det var bare helt
perfekt...husker ikke helt prisen.......men omkring 50 kr. og så var der
massage med oven i købet, og det er de også bare gode til.

I Alanya spiste vi tit på Brothers Cafeterie, ligger på Güzel Yali Caddes,
lige over for sportsanlægget, kun udendørs restaurant. det var bare super
godt mad vi fik der, men om den stadig eksisterer, ved jeg selvfølgelig
ikke.
Der er også mange gode spisesteder på Strandpromenaden, men her er priserne
altså lidt højere.

Lige et tillægsspørgsmål: Hedder du Stace eller lignende til efternavn?? Og
endnu engang rigtig god tur.

Hilsen
Grethe

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-05-03 23:08

Ham Selv ! Zhh@Zhh.com skrev dette:

> Men det kan jeg så til gengæld hjælpe dig med
> Vi var dernede sidste år

Jeg påtænker en tur til Bulgarien - så fortæl, fortæl

http://sdanet.dk/ + http://syndflod.dk/
*** Alle med debatforum ***

Fra : Sidse

Dato : 09-05-03 15:34

> [...]
> Hej med jer !!
>
> Jeg er lige kommet på gruppen her, fordi vi (Mig & Kæresten) står og skal

Bare det var mig, jeg har været der 2 gange, og det var skønt

> Det er første gang vi skal derned, og aner faktisk intet om Tyrkiet, så
jeg
> håber i vil hjælpe lidt !
Der ner nok ikke så meget man skal vide, udover en vis procentdel af
tyrkerne lever
af at tage røven på uvidende turister, men en maget stor del af tyrkerne, er
utrolig flinke
og rare! Men man kan roligt regne med at møde nogen som er ude after hurtige
penge!

> Vi rejser med Bravo Tours, og skal bo ved Kleopatra stranden på hotel Atak
> ( nogen som kender denne ? )

Jeg kender ikke dette hotel, men vi boede på spies`s hotel Empire, ikke
langt fra kleopatra stranden, og det er en dejlig strand, men pas på, der
bliver
hurtigt dybt

> [...]
> lumre i en bil.... Er det tilrådeligt at leje og kan man i det hele taget
> leje sådan nogle og evt. til hvilken pris ?

Trafikken er helt vild dernede, de dytter hele tiden, jeg har aldrig set
noget ligende
men vi lejede en jeep, til denne forhandling skal det siges
vi fik en bådtur med for 2 personerne efter en halv times snakken frem og
tilbage.
Den er dejlig, og den skulle i prøve men pas på solen derude

> Nogen som kan bidrage med nogle gode spisesteder i byen ?

vores stamsted hed Alladins fish and steakhouse, men det tror jeg hver anden
resturant
hedder, den her lå lige over for vores hotel. man kan næsten se det fra
Attatürk cad. ( hovedgaden)

> Jeg har ladet mig fortælle, at der skal pruttes om prisen på markeder....
> Hvor langt skal man gå ned ?

Ja hver gang de går med til en pris tager de røven på dig, for de sælger
ikke uden god fortjeneste
så det kommer an på hvad du vil betale! Køb ALDRIG de perfumer de sælger på
markeder, jeg har
prøvet for sjov, de virker sku ikke.

hilsen Sidse
sidse@gsx.dk

Fra : Glenn

Dato : 10-05-03 21:57

Mange tak for svarene !!

Så er vi klar til at tage derned, vi flyver fra Billund imorgen Søndag kl.
06.50

Jeg kunne ikke dy mig..... Men tjek lige vejrudsigten

http://www.wetter.com/home/extern/ex_search.php?ms=1&ss=1&sss=2&search=alanya

Mvh. Glenn & Carola